handdator

Visa fullständig version : Kan inte ligga bra i bänkpress


Fet
2013-05-06, 01:59
Har problem med bänkpressen, jag kan inte vad jag än gör ligga bra och stabilt, och jag pressar snett med stången.

Jag klämmer ihop mina skulderblad så mycket jag kan bryggar lite grann men det är som om jag ligger utanför med ryggen. Eller som om ena delen av ryggen är för stor/liten så jag ligger snett.

Att brygga som styrkelyftare går fet bort då det känns jätte instabilt och obehagligt.

När det känns som jag ligger bra har jag filmat men sett att jag pressar snett som fan.
Fattar inte vad jag ska göra, har kollat youtube, "so you think you can bench" osv men det går ändå inte.
Detta gör att jag inte kan/vill pressa tunga vikter längre då det bara kommer bli sämre.

Någon som vet vad jag kan göra åt saken?

anvihl
2013-05-06, 02:21
Lägg ut filmen du filmade så är det lättare att se teknikbrister etc.

Loke
2013-05-06, 08:29
Vissa bänkar är ju svåra att ligga på av olika skäl. Jag tycker nog mer brygga blir mer stabilt. Man för ju se till att stå ordentligt på fötterna dock. Det är ju också en sak som kan var dåligt med bänken, att höjden är dålig så man inte står bra på fötterna.

Rabiat
2013-05-06, 12:01
Har problem med bänkpressen, jag kan inte vad jag än gör ligga bra och stabilt, och jag pressar snett med stången.

Jag klämmer ihop mina skulderblad så mycket jag kan bryggar lite grann men det är som om jag ligger utanför med ryggen. Eller som om ena delen av ryggen är för stor/liten så jag ligger snett.

Att brygga som styrkelyftare går fet bort då det känns jätte instabilt och obehagligt.

När det känns som jag ligger bra har jag filmat men sett att jag pressar snett som fan.
Fattar inte vad jag ska göra, har kollat youtube, "so you think you can bench" osv men det går ändå inte.
Detta gör att jag inte kan/vill pressa tunga vikter längre då det bara kommer bli sämre.

Någon som vet vad jag kan göra åt saken?

Du kanske har sned rygg?

stromming
2013-05-06, 13:47
Låter som att det kan sitta i benen

Kauppi
2013-05-06, 14:04
Du kanske har sned rygg?

+1.
Har själv skolios och pressar snett.

exevision
2013-05-06, 14:37
+1.
Har själv skolios och pressar snett.

Även jag. Men tänker jag till lite och spänner upp bröstet korrekt med lite mer fokus på sidan som ryggen svänger ut så upplever jag det iaf att det blir rakare.