handdator

Visa fullständig version : Deffa ända fram till utlandsresa (förmodligen lite skräpmat)


Måsse
2013-05-05, 19:30
Har tänkt på en sak... Hur jävla opti är det egentligen att jag deffar fram till min födelsedag (10e), äter lite vad jag vill (tårta, restaurangmat osv) och sedan den 11e drar jag till Kreta en vecka och kommer förmodligen inte vara superstrikt med maten där heller.. Lär nog bli souvlaki och pommes, bröd med smör, några bira, lite godis kanske osv. Hade dock tänkt köra en längre fasta till födelsedagen så jag har råd att spåra ur lite, samt mindre kalorier dagen innan.

Men kommer det bli risk för att min kropp blir galen pga. överskottet och kommer gå och vara hungrig hela tiden, så finns det ju bättre ställen än Kreta för det att hända i så fall :S (hemma får jag maten betalad). Borde jag gå upp till runt balans redan nu, eller om ett par dagar istället? Eller borde jag kunna deffa ända fram?

sp0941
2013-05-06, 11:09
Är din deff planerad att pågpå under 5 DAGAR?

Eller hade du tänkt påbörja en deff, som kommer krocka med utlandsresan efter en vecka in på deffen? Isåfall ser jag att du har två val här; 1. Börja deffa nu, skit i och tänk på träningen när du är på semester (semester är ju just det, semester) och fortsätt när du kommer hem sen. 2, påbörja deffen efter att du kommit hem från utlandsresan. Enkelt.

Reaper123
2013-05-06, 11:19
Nu vet jag inte hur din kropp reagerar, utan delar med mig av mina erfarenheter vid "avslut" på mina deff.

Jag är som ett stort svart hål efter en lång deff första veckan, kan mer eller mindre äta allt jag kommer över. Så att tex börja med en ätardagar skulle sätta snöbollen i rullning sen är jag igång...

Detta har jag provat inte mindre än 2 gånger och resultatet har då blivit följande:

Efter deff 1: Okontrollerad ätning = +8kg på 2 månader

Efter deff 2: Okontrollerad ätning + suparstreak = +6kg på 1-2 månader

Efter deff 3: Leanbulk med marginell formförsämring på 4 månader!

Nu inföll deffavslut 1 & 2 i juni-juli och deff 3 på hösten, men oavsett när deff 4 tar slut så blir det en långdragen leanbulk!

Edit: Btw, creatine? Om det är nångång du bör ha det som tillskott (monohydrat) är det under deff, men jag har bulkat med creatine och blir nog "året-runt" mtp att det nästan kostar gratis!
Så vad jag skulle göra om jag vore i samma situation som dig, inte avsluta deffen precis innan!

För när jag påbörjade min kontrollerade "leanbulk" så tappade jag suget av att äta allt jag kunde se rätt så snabbt (1-2 veckor), åt faktiskt rentav mer "cleant" under bulken än deffen! :D

J3T69
2013-05-06, 11:45
Nu vet jag inte hur din kropp reagerar, utan delar med mig av mina erfarenheter vid "avslut" på mina deff.

Jag är som ett stort svart hål efter en lång deff första veckan, kan mer eller mindre äta allt jag kommer över. Så att tex börja med en ätardagar skulle sätta snöbollen i rullning sen är jag igång...

Detta har jag provat inte mindre än 2 gånger och resultatet har då blivit följande:


Så vad jag skulle göra om jag vore i samma situation som dig, inte avsluta deffen precis innan!

För när jag påbörjade min kontrollerade "leanbulk" så tappade jag suget av att äta allt jag kunde se rätt så snabbt (1-2 veckor), åt faktiskt rentav mer "cleant" under bulken än deffen! :D
Leanbulk...vad innebär det,att gå upp långsamt i vikt under kontrollerade former?

Reaper123
2013-05-06, 11:58
Leanbulk...vad innebär det,att gå upp långsamt i vikt under kontrollerade former?Nu har jag inte kollat den exakta defintionen för det uttrycket, därav att jag använder ""...

I mitt fall: Gått upp i vikt där andelen fett är så lite som bara möjligt!

För att lyckas med det går man förslagvis upp i vikt i en betydligt långsammare takt än en normal "grisbulk" eller på annat sätt okontrollerad bulk.

tjing
2013-05-06, 13:51
Finns ingen exakt definition.

I praktiken innebär det att man antingen äter små överskott med blandad kost, eller större överskott med lite fett och mycket kolhydrater. Sedan är ju en del individer så genetiskt begåvade att de kan äta nästan vad som helst utan att bli feta.