handdator

Visa fullständig version : Ont i knä ner mot foten.


lossan
2013-05-05, 19:02
Kön: Kvinna

Ålder: 21

Längd och vikt: 169cm , 78 kg

Smärtbeskrivning: Höger knä på utsidan ner över vaden till foten. Det gör ej ont om jag trycker. Varje gång jag börjat träna, bara enkel träning, så har samma sak hänt och det är väl just därför jag alltid gett upp träningen. Det blir värre efter träning. Känns allra mest vid squats (utan vikter) och övningar där man hoppar t.ex. jumping jacks och vid jogging. Jag vilade i 6 dagar och smärtan blev bättre men försvann inte och så fort jag tränade igen så blev det värre. Gör ont oavsett om jag ligger, sitter eller står. Vet inte om det är relaterat men mitt knä har en viss förmåga att.. hm.. hur skall man förklara det.. försöka böjas åt fel håll? Och ibland om jag t.ex. ligger i sängen och ska böja benet så kommer en skarp smärta och det tar emot så jag måste böja ut benet igen och försöka böja det igen. Ungefär som att det böjs "fel".

Vad och hur mycket tränar du? Jag har nyligen börjat träna för att komma i form och har bland annat gjort Jillian Michaels 30 Day Shred level 1.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt? Har ej provat.