handdator

Visa fullständig version : Sår?


Tricklev
2004-02-25, 19:46
Har märkt att jag får sår liknande saker som kommer upp på kroppen ibland.


Ska förklara lite mer ordentligt nu, det är inte som nya sår utan som när dom lägt o bara blir en röd "rand" typ hoppas ni förstår, jag får dom bara på underarmarna, fick dom på andra muskler för.

Så undrar nu varför är det så?

Fick dom inte före jag tränade o brukar få dom på muskler jag tränar.

Har hört något om att blodkärl kan spricka vid hård träning, kan det vara därför?

Sparrisen
2004-02-25, 21:16
Det är hudbristningar grabben. Folk som preppar brukar få det... eller de som växer väldigt fort (kanske är samma sak, eller?).

Ta't lugnt, det är inget farligt. Kan hända vem som helst.

King Grub
2004-02-25, 21:18
Sätter man likhetstecken mellan bristningar och steroider utan vidare så är man ute på hal is. :nono:

Sparrisen
2004-02-25, 21:23
Originally posted by King Grub
Sätter man likhetstecken mellan bristningar och steroider utan vidare så är man ute på hal is. :nono:

Det var ju ett litet skämnt ju... inget att haka upp sig på! :nono:

King Grub
2004-02-25, 21:25
Originally posted by SwedeForce


Det var ju ett litet skämnt ju... inget att haka upp sig på! :nono:

Skämt måste åtföljas av lämplig ironisk Smiley om ironin skall uppfattas. Internet forum rule # 37.

Sparrisen
2004-02-25, 21:26
Det är hudbristningar grabben. Folk som preppar brukar få det... eller de som växer väldigt fort (kanske är samma sak, eller?).

Ta't lugnt, det är inget farligt. Kan hända vem som helst.

;) :thumbup: :D :angel:

abjorn
2004-02-25, 21:48
man SKA ha hudbristningar, och det överallt :hbang:

Tricklev
2004-02-25, 22:22
hmm men blir inte hudbristningar en mer lila färg =/

mina bara försvinner efter en liten tid(som vanliga sår typ)

trodde det var hudbristningar först tills jag fick veta att dom aldrig försvan :MrT:

Tricklev
2004-02-25, 22:53
Originally posted by abjorn
man SKA ha hudbristningar, och det överallt :hbang:


mja mina sitter på underarmen isf ;P
ser ut soim en 14årig tjej som sitter o skär mig själv i badkaret

Shadow Warrior
2004-02-25, 23:09
Originally posted by Tricklev



mja mina sitter på underarmen isf ;P
ser ut soim en 14årig tjej som sitter o skär mig själv i badkaret

Jag brukar få liknande på trapsen efter att ha kört vadpress, hur du lyckas få dom på underarmarna är för mej ett mysterium.....
Nu snackar jag inte om stretchmarks utan om just dessa lila streck som nästan ser ut att vara ritade med kulspettspenna.
Antar att det var de du menade.

Tricklev
2004-02-25, 23:12
Originally posted by Shadow Warrior


Jag brukar få liknande på trapsen efter att ha kört vadpress, hur du lyckas få dom på underarmarna är för mej ett mysterium.....
Nu snackar jag inte om stretchmarks utan om just dessa lila streck som nästan ser ut att vara ritade med kulspettspenna.
Antar att det var de du menade.

mja ungefär, måste vara en röd kulspetspenna isf =/


tränar mycke underarm så inte så konstigt att dom sätter sig där tycker jag =/

Fartman
2004-02-25, 23:16
Originally posted by Shadow Warrior


Jag brukar få liknande på trapsen efter att ha kört vadpress, hur du lyckas få dom på underarmarna är för mej ett mysterium.....
Nu snackar jag inte om stretchmarks utan om just dessa lila streck som nästan ser ut att vara ritade med kulspettspenna.
Antar att det var de du menade.

dom får jag alltid också! det är när vikten ligger och trycker på sömmarna så blir det rött.. kör man utan tröja så borde det nog inte bli några streck.. men vem bryr sig, dom försvinner ju ändå

Tricklev
2004-02-25, 23:30
Originally posted by Fartman


dom får jag alltid också! det är när vikten ligger och trycker på sömmarna så blir det rött.. kör man utan tröja så borde det nog inte bli några streck.. men vem bryr sig, dom försvinner ju ändå

mja om jag nu får såna ni talar om så tycker jag visst dom är störande, en kille i skolan frågade en gång om jag skär mig själv när han såg mina underarmar när odm var som värst :insane:

Shadow Warrior
2004-02-25, 23:33
Originally posted by Tricklev


mja om jag nu får såna ni talar om så tycker jag visst dom är störande, en kille i skolan frågade en gång om jag skär mig själv när han såg mina underarmar när odm var som värst :insane:

Äh... vilket trams.. det ska ju synnas att man tränar! Stretchmarks är ju tufft ju :D Samma med dom inre blödningrna man får när man använder straps i marklyft ;)

hum
2004-02-25, 23:48
Jag har konstiga lila märken allra längst upp på benen, alltså i skarven mellan benet och öhm ja, könet.

Ett brett lila streck på varje ben, helskumt. Upptäckte det för nån vecka sen när jag beundrade min stretchmarks lite längre ner :D

De lila strecken är dock neråt, och inte på bredden som stretchmarks ska (?) vara. :)

Edit: Hade visst stretchmarks neråt också, på baksidan av låren.. eller vad det nu är. en massa rosa grejer.

Godnatt

Fartman
2004-02-25, 23:52
Originally posted by Tricklev


mja om jag nu får såna ni talar om så tycker jag visst dom är störande, en kille i skolan frågade en gång om jag skär mig själv när han såg mina underarmar när odm var som värst :insane:

på underarmarna är en annan femma, men man går ju inte omkring utan tröja nu på vintern så mina streck på axlarna/trapsen syns ju aldrig.. fast när vi var på badet med skolan dagen efter ett hårt pass var det lite skoj

Fartman
2004-02-25, 23:54
Originally posted by hum
Jag har konstiga lila märken allra längst upp på benen, alltså i skarven mellan benet och öhm ja, könet.

Ett brett lila streck på varje ben, helskumt. Upptäckte det för nån vecka sen när jag beundrade min stretchmarks lite längre ner :D

De lila strecken är dock neråt, och inte på bredden som stretchmarks ska (?) vara. :)

Edit: Hade visst stretchmarks neråt också, på baksidan av låren.. eller vad det nu är. en massa rosa grejer.

Godnatt

har likadana här med! ca 1cm brett på varje sida, när jag först såga dom vart man fan skraj och trodde man hade haft några kallingar som skavt eller något.. senare förstod jag att det var strechmarks

Löjtnant Blank
2004-02-26, 00:55
Originally posted by Fartman


dom får jag alltid också! det är när vikten ligger och trycker på sömmarna så blir det rött.. kör man utan tröja så borde det nog inte bli några streck.. men vem bryr sig, dom försvinner ju ändå
Jag får det av hack squaten. Jag går in på toan och viker ihop pappershanddukar som jag lägger under t-shirtsömmen. Slipper helt röda märken nuförtiden.

JAM
2004-02-26, 02:28
Originally posted by King Grub
Sätter man likhetstecken mellan bristningar och steroider utan vidare så är man ute på hal is. :nono:
Jag minns att jag längesedan läste följande:
Originally written on http://www.dopingjouren.nu/biverkningar.asp#63
10. Striae=hudbristningar

Hudbristning (striae)

Röda och/eller vita strimmor på huden. Striae orsakas troligen av hormonella förändringar i huden och förekommer sällan hos icke AAS-missbrukare men är mycket vanligt hos AAS-missbrukare. Striae uppkommer ofta mellan stora bröstmuskeln och biceps (biceps-pectoralisfåran) men vi har även fått rapporter om förekomst på rygg, lår och i ansiktet. Strie sitter kvar livet ut (kan blekna något med tiden). Det finns idag ingen effektiv behandling.

Hur fan kan de skriva att bristningar "förekommer sällan hos icke AAS-missbrukare"? Titta bara på medlemmarna på detta forum! Var och var annan har ju bristningar. Och det är ju inte heller vilken sida som helst, utan Dopingjouren.nu som, i alla fall enligt namnet, borde ha koll på saker och ting! Det är sådant som drar hela styrketräningssporten i smutsen...

EDIT: Förresten, finns det någon som fått bristningar i ANSIKTET!? :laugh:

Metal_boy_
2004-02-26, 16:54
Originally posted by JAM

Jag minns att jag längesedan läste följande:

Hur fan kan de skriva att bristningar "förekommer sällan hos icke AAS-missbrukare"? Titta bara på medlemmarna på detta forum! Var och var annan har ju bristningar. Och det är ju inte heller vilken sida som helst, utan Dopingjouren.nu som, i alla fall enligt namnet, borde ha koll på saker och ting! Det är sådant som drar hela styrketräningssporten i smutsen...

EDIT: Förresten, finns det någon som fått bristningar i ANSIKTET!? :laugh:

håller me!

jag har fullt av dom dära och så vitt jag vet så har jag aldrig använt mig av några otillåtna preparat...därimot äter jag mycket och tränar hårt.....har en kompis som också har massa bristningar och så är han skapligt stor också..hans gympalärare vill ta pissprov på honom och han bara garvade o sa : ge hit en mugg jävel så ska jag pissa så mycke jag kan:kickass:

Phluff-J
2004-02-26, 17:44
Originally posted by JAM

Jag minns att jag längesedan läste följande:

Hur fan kan de skriva att bristningar "förekommer sällan hos icke AAS-missbrukare"? Titta bara på medlemmarna på detta forum! Var och var annan har ju bristningar. Och det är ju inte heller vilken sida som helst, utan Dopingjouren.nu som, i alla fall enligt namnet, borde ha koll på saker och ting! Det är sådant som drar hela styrketräningssporten i smutsen...

EDIT: Förresten, finns det någon som fått bristningar i ANSIKTET!? :laugh:

Sjukt. Jag har haft bristningar sedan jag var 15, har aldrig varit i närheten av roids.

cVi
2004-02-27, 04:14
Nån annan än jag som har hud bristningar på ryggen?
Fick dom när jag växte som en giraff i 6-8an.
Har bara träffat en annan person som har det.