handdator

Visa fullständig version : Fråga om träningskänningar


Assazel
2004-02-25, 19:31
Under en månadstid har jag nu testat att köra 8-12 reps. Efter varje bicepspass har armarna varit trötta och orkeslösa efter träningen och man har riktigt känt hur de har arbetat.

nu har jag börjat med 5-8 reps (tungt) och vid varje sista reps har jag fått ta i så ini hel..ete och känt hur ryggen börja ta ostbågeform. Men nu efter träningen.. känner knappt att jag har tränat. Känns knappt när jag försöker sträcka ut biceps.

Bygger det ändå bättre fast jag inte känner av träningen? Vad gör jag för fel?

Megatuttarna
2004-02-25, 19:37
Originally posted by Assazel
Under en månadstid har jag nu testat att köra 8-12 reps. Efter varje bicepspass har armarna varit trötta och orkeslösa efter träningen och man har riktigt känt hur de har arbetat.

nu har jag börjat med 5-8 reps (tungt) och vid varje sista reps har jag fått ta i så ini hel..ete och känt hur ryggen börja ta ostbågeform. Men nu efter träningen.. känner knappt att jag har tränat. Känns knappt när jag försöker sträcka ut biceps.

Bygger det ändå bättre fast jag inte känner av träningen? Vad gör jag för fel?

Variation är bäst, kör lite av det ena för att lägga om till det andra. Lovar att de växer bäst så!

Assazel
2004-02-25, 20:13
Originally posted by Megatuttarna


Variation är bäst, kör lite av det ena för att lägga om till det andra. Lovar att de växer bäst så!

så du tycker jag skall köra på ? Är det normalt att inte känna sig trött i armarna?

Shadow Warrior
2004-02-25, 20:17
Originally posted by Assazel


så du tycker jag skall köra på ? Är det normalt att inte känna sig trött i armarna?

Jag kör ett set för biceps totalt och jag känner mej trött i armen efter det, iallafall i ett par timmar ;) Sen så får man även rätt bra med träningsvärk utav HIT.

z_bumbi
2004-02-25, 20:52
Originally posted by Assazel


så du tycker jag skall köra på ? Är det normalt att inte känna sig trött i armarna?

Du är van vid att få pump/mjölksyra osv. Nu får du inte det.

Blir du starkare? I så fall är det väl bara att fortsätta även om ostbågeryggen inte lät så nyttigt för kroppen.

Sparrisen
2004-02-25, 21:13
Originally posted by Assazel
Under en månadstid har jag nu testat att köra 8-12 reps. Efter varje bicepspass har armarna varit trötta och orkeslösa efter träningen och man har riktigt känt hur de har arbetat.

nu har jag börjat med 5-8 reps (tungt) och vid varje sista reps har jag fått ta i så ini hel..ete och känt hur ryggen börja ta ostbågeform. Men nu efter träningen.. känner knappt att jag har tränat. Känns knappt när jag försöker sträcka ut biceps.

Bygger det ändå bättre fast jag inte känner av träningen? Vad gör jag för fel?

Det är så det är... fler reps ger extremt pump och muskeln blir stel och det känns som om cementet i överarmen börjar stelna. Efter ett pass med högrep (upp till 13-15) så kan jag bara böja armbågsleden till typ 90 grader! Det är nu man känner av träningen i flera dagar. Vid lågrep däremot så känner jag inte av mycket efteråt...

Lalla
2004-02-26, 07:43
Alla är vi unika, pröva dig fram vad som känns bäst.
Ökar du o allt känns bra, fortsätt med högre reps...

Dock é nog variation som sagt den bästa medicinen.
:bpump:

Assazel
2004-02-26, 09:14
jag vakna iallfall med lite träningsvärk i armarna så nu känns det bra igen.. :) :bpump:

Lalla
2004-02-26, 11:41
Personligen kör jag 5set 8-10reps o känner mig bara allmänt slut efter passen, inget "superpump" alltså.
Dagen efter känner jag mig fortfarande bara lite allmänt trött i musklerna, men ytterliggare en dag senare!
God Damn, vilken träningsvärk jag brukar få!!!:hbang:

Metal_boy_
2004-02-26, 14:52
8-12reps anser jag inte direkt som högrep som nån nämde...8-12 reps bygger i flesta fall volym och vad jag vet så gör inte högrepsträning det ..själv tycker jag att 15-20reps är högrep