handdator

Visa fullständig version : Pripps Energy och RedBull Sugarfree


Zozza
2004-02-25, 18:35
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna >_<

Fyller år idag, och så fick jag en flaska Pripps Energy och 2 burkar RedBull Energy som skulle vara bra när man tränade.

Pripps Energy näringsvärde per 100 ML:

Energivärde 120 kj (30 kcal)
Protein 0.5 gram
Kolhydrat 6 gram
Fett 0 gramm


Socker i drycken också.

RedBull Sugarfree näringsvärde per 100ML:

energi 14 kj (3kcal)
protein 0 g
kolhydrater 1 g
socker 0 g
fett 0 g
fibrer 0 g
natrium 0,08 g




Nån som har erfarenheter från dom här dryckerna eller liknande, rekommenderar ni att dricka sånt på träningen eller ska ja hålla mig till vattnet?

abjorn
2004-02-25, 18:50
enda jag tycker red bull duger till är spriten ;)

King Grub
2004-02-25, 19:27
Kör du inga riktiga långpass duger vanligt vatten alldeles utmärkt.

Under riktigt långa, intensiva och utmattande pass kan det vara motiverat med en sportdryck a'la Pripps.

Red Bull skulle jag spola ner. ;) 3 kcal per deciliter - hur mycket energi kan det ge under ett pass? Möjligen koffeineffekten då, men den kan man i sådana fall få utan att blaska i sig dyr Red Bulls**t.

Zozza
2004-02-25, 20:48
Originally posted by King Grub
Kör du inga riktiga långpass duger vanligt vatten alldeles utmärkt.

Under riktigt långa, intensiva och utmattande pass kan det vara motiverat med en sportdryck a'la Pripps.

Red Bull skulle jag spola ner. ;) 3 kcal per deciliter - hur mycket energi kan det ge under ett pass? Möjligen koffeineffekten då, men den kan man i sådana fall få utan att blaska i sig dyr Red Bulls**t.

Hehe, ok, Kan det vara en idé att jag dricker Prippsen på kondis passen?

King Grub
2004-02-25, 21:13
Originally posted by Zozza


Hehe, ok, Kan det vara en idé att jag dricker Prippsen på kondis passen?

Det har inga negativa effekter, i alla fall. Ditt blodsocker lär inte dala ner i avgrunden om du sipprar på den kontinuerligt under passet.