handdator

Visa fullständig version : Träna pull-ups, på bussen.


filmjölk
2013-05-03, 17:40
När jag åker buss eller spårvagn får jag ofta en väldig drift att jag vill träna pull-ups i de där "takräckena" som finns i bussen. De verkar som gjorda för precis det här ändamålet och ser riktigt sköna ut att hålla sig fast i och nästan lockar mig att hänga mig i dem och träna.

Jag åker ofta buss/spårvagn och tanken lockar mig varje gång, ett par set pull-ups, köra ett mini-pass. Dels är jag träningssugen, och dels är det väldigt tråkigt att åka buss, så varför inte? Men det finns ett socialt stigma för mig att göra just detta av någon anledning. Folk joggar ju på trottoarer, men jag "får" inte styrketräna på bussen.

Givetvis skulle jag inte göra det här på en fullsatt buss och vara ivägen för folk eller riskera att gunga in i någon, men när det är mindre folk kanske?

Är det en helt förkastlig tanke? är det tom illegalt?

knuckles
2013-05-03, 17:42
Skulle dock se urkul ut hahaha! Hänga där vad kommer folk tro. Tror inte det är illegalt om chauffören inte ser dig. Men det finns väl risk att det går sönder.

lanzal
2013-05-03, 17:52
Så länge personen som gör det inte gör det för att show-offa liksom.. Dock har jag nog svårt att se någon som gör det för att inte showoffa :P

hugok
2013-05-03, 17:52
Skillnaden mellan att springa på trottoaren och att göra pullups på bussen är att Springa är nyttigt och tränar långa muskler medans pullups är styrketräning och det tränar bara korta bulkiga muskler och leder till missbruk av steroider, då blir man bara stor, stel och inte stark på riktigt. Det har jag lärt mej i skolan.

:D

klingen
2013-05-03, 17:53
Jag gör pullups i kkätterställningen när jag är i lekparken med ungarna. :) Det är säkert jätte konstigt men jag bryr mig inte.

knuckles
2013-05-03, 17:55
Jag gör pullups i kkätterställningen när jag är i lekparken med ungarna. :) Det är säkert jätte konstigt men jag bryr mig inte.

Lekparker är ju prefekt för gymnastik :D

filmjölk
2013-05-03, 17:57
Så länge personen som gör det inte gör det för att show-offa liksom.. Dock har jag nog svårt att se någon som gör det för att inte showoffa :P

jag har liksom inget att show-offa iaf. Jag är gammal, fet och ful. Det skulle väl vara att show-offa att jag är gammal fet och ful isf.

Jag gör pullups i kkätterställningen när jag är i lekparken med ungarna. :) Det är säkert jätte konstigt men jag bryr mig inte.

hehe, +1. bebisgungan är även grym för magträning, som ett slags "maghjul"

Pepz
2013-05-03, 17:58
http://albatross.trailertheater.com/trailer-images/a/l/Wl91N1ZHaU1PMFU=.jpg

Olegh
2013-05-03, 17:59
Det hade roat mig att få beskåda något sådant. Givetvis hade jag tyckt att du var en stolle, men det behöver ju inte bekomma dig.

newb123
2013-05-03, 18:06
Jag har gjort det i tunnelbanan. Dock inte nykter så tänkte inte ens på att jag gick full retard när jag gjorde det. En brusha från förorten lät imponerad när han kommenterade det.

mattepatte
2013-05-03, 18:19
Du borde göra det som straff varje gång du åker kollektivt bara för att du skapar trådar om vad som är ok hela tiden.

lanzal
2013-05-03, 22:02
Du borde göra det som straff varje gång du åker kollektivt bara för att du skapar trådar om vad som är ok hela tiden.
Jag gillar trådarna :(

olle lindblad
2013-05-03, 23:59
Jag har gjort några pull-ups ett par gånger när jag väntat på en sen buss, bara för att jag var så uttråkad. I bussen vete fan.

Blaine
2013-05-04, 00:37
Busskort i stället för gymkort.

BlötSnö
2013-05-04, 00:38
Men det var väl någon dåre här som slängde upp klipp på när han gjorde pull-ups på bussen/spårvagnen och sedan gick apeshit när han inte fick massiv beröm för sin insats.
Jag har namnet på tungan. Himla rolig tråd. Han var ballast i Bagarmossen och kunde verkligen ta till språket för att sätta alla på plats. Verkligen...

thenut
2013-05-04, 06:01
Låter som något Zyzz skulle gjort... Sen låter jag er bestämma om det är något bra eller bara oerhört fånigt :p

Dyrgripen
2013-05-04, 08:16
Låter som något Zyzz skulle gjort... Sen låter jag er bestämma om det är något bra eller bara oerhört fånigt :p

Oerhört bra. Vem är Zyzz?

J.V
2013-05-04, 08:20
Jag har bara tänkt "jävla fjant" varje gång jag har sett det. Men då har det alltid varit ALFAHANNE2000 eller liknande som funnit det så makalöst roligt och häftigt att han och hans vänner var tvungen att vråla och gapskratta samtidigt.

Hade jag sett någon i kostym som ser ut att leva ett stressigt liv, tyst glida fram till stången och riva av några reps/set innan hen kliver av tåget/bussen hade jag förmodligen tänkt "smart" och önskat att jag hade lika viktigt jobb.

miaz
2013-05-04, 08:44
vare int nån fjant här som lagt upp nå utubfilmer då han gled
omkring i bar överkropp och solbrillor och gjorde pullups på bussen?

edit
Men det var väl någon dåre här som slängde upp klipp på när han gjorde pull-ups på bussen/spårvagnen och sedan gick apeshit när han inte fick massiv beröm för sin insats.
Jag har namnet på tungan. Himla rolig tråd. Han var ballast i Bagarmossen och kunde verkligen ta till språket för att sätta alla på plats. Verkligen...
samma kis antar jag.
tror han var sponsrad av äMäMspårts

Scratch89
2013-05-04, 08:46
Första gången jag träffade Maaherra gjorde han några explosiva set chins på spårvagnen för att imponera på mig. :D

Han var inte nyktrast i stan, kan väl tilläggas.

Silencer
2013-05-04, 08:49
Hade jag sett någon sliskbög ala zyzz som betedde sig så på bussen så hade han fått däng, helt klart.

filmjölk
2013-05-04, 08:53
Jag har bestämt mig att jag bara måste prova. Jag skall bara försöka jobba bort min inre skämsfaktor först.


Edit: Ni tänker på Arayz:) Vi bor i samma stad, ser jag honom på bussen/vagnen skall jag utmana honom i en omgång buss-pullups. (Med tröjan på, iaf för mig)

miaz
2013-05-04, 09:11
9BnGmjnZEow

Morty
2013-05-04, 09:17
Helt ok, men fånigt om en inte gör enarmspullups. Då är det till och med rekommenderat att köra på i kollektivtrafiken.

Pudzianovski
2013-05-04, 09:57
n9ApRjtwwTU

BlötSnö
2013-05-04, 10:04
Arayz

Hehehe, där är han. Vilken stjärna.

Puryeah
2013-05-04, 11:30
I say go for it!

HMS Laestander
2013-05-04, 11:44
Är tunnelbanan någorlunda tom brukar jag göra pull-ups/chins utan att bry mig.

newb123
2013-05-04, 14:31
Är tunnelbanan någorlunda tom brukar jag göra pull-ups/chins utan att bry mig.

Jo, hellre vara retard än en Private Pyle som inte klarar en enda pull up.

HMS Laestander
2013-05-04, 14:47
Jo, hellre vara retard än en Private Pyle som inte klarar en enda pull up.

Inte det som är anledningen. Står man där själv så är det ofta rätt tråkigt. Är ingen på tunnelbanan kan man lika gärna passa på.

mattepatte
2013-05-04, 15:09
Inte det som är anledningen. Står man där själv så är det ofta rätt tråkigt. Är ingen på tunnelbanan kan man lika gärna passa på.

Jag brukar börja dansa och sjunga, är man där själv kan man lika gärna passa på.

HMS Laestander
2013-05-04, 16:16
Jag brukar börja dansa och sjunga, är man där själv kan man lika gärna passa på.

Alla fördriver vi tiden på olika sätt.

mij82
2013-05-04, 16:57
Jag gör pullups i kkätterställningen när jag är i lekparken med ungarna. :) Det är säkert jätte konstigt men jag bryr mig inte.

Sååå långt efter... ;)

Playgroundfitness
Brukar du bli rastlös meden ungarna leker på lekplatsen? Svårt att hinna med träningen sedan du blev förälder? Oroa dig inte. I USA har det växt fram en hel rörelse som använder helt vanliga lekplatser som gym. Sök på internet och du kommer att hitta de mest fascinerande filmklippen. Och det fungerar givetvis lika bra för icke-föräldrar. Men du, ungarna har företräde.