handdator

Visa fullständig version : Ändra mitt upplägg!


difaren
2013-05-03, 12:42
Som topic lyder så har jag kommit in en svacka och då känner jag att det kanske är högtid att byta upplägg på vilka muskler som ska köras med varandra!

Just nu kör jag

Pass1- Bröst, triceps
Pass2- Rygg och biceps
Pass3 Axlar, inkl. traps
Pass4 Ben och eventuellt mage.

Jag hade tänkt det så här att jag kör en ARMDAG.. sen Bröst och axlar
Sedan Bendag..

Men har ni några tips så jag känner att mitt förra känns alldeles för utkört, uttråkat osv..!

cancion
2013-05-03, 13:26
Rygg då? :smash:

Ditt nuvarande schema ser ut som mitt gjorde förr. Det hade verkligen en tendens att suga, framförallt för att man hade axar/traps på en separat dag. En tung basövning, sen massa fjolliga isoleringsövningar *grr27*. Sen ben på det dagen därpå! Uuuh! *spy*

Nu går jag helt emot det du säger, men jag är såld på push/pull/legs-schema.
Det får mig att köra de övningar jag gillar ofta *cupid*. Någon att kika på kanske?

difaren
2013-05-03, 13:27
Rygg då? :smash:

Ditt nuvarande schema ser ut som mitt gjorde förr. Det hade verkligen en tendens att suga, framförallt för att man hade axar/traps på en separat dag. En tung basövning, sen massa fjolliga isoleringsövningar *grr27*. Sen ben på det dagen därpå! Uuuh! *spy*

Nu går jag helt emot det du säger, men jag är såld på push/pull/legs-schema.
Det får mig att köra de övningar jag gillar ofta *cupid*. Någon att kika på kanske?

Berätta mer tack!

Jo ryggen vet jag ju inte riktigt vart jag ska lägga.. I detta fall kanske man måste lägga den med traps kanske då jag tycker traps utgör en större del av ryggen!

Silveta
2013-05-03, 13:32
Kanske kan vara värt det att prova att lägga mer fokus på övningar istället för muskelgrupper en stund, se om det kan ge något.