handdator

Visa fullständig version : Lite förvirrad...


CaptainObvious
2013-05-02, 21:28
Hejsan! Har surfat runt lite på bb.com och insett att jag kanske ska börja köra med ett träningsschema som fokuserar på de stora lyften. Tänkte då på SL 5x5, SS, 5/3/1 eller något liknande. Problemet jag har är att jag inte riktigt vet om jag kommit förbi det stadiet och ska köra halvkroppspass som push/pull/legs istället.

Mina stats ungefär även fast jag aldrig har maxat i någon av övningarna är väl:
marklyft: 130x6 går enkelt upp
bänkpress: 80x6
knäböj: 100x15
kv: 76kg och har nu gått ner 30kg det senaste året.

Kör förövrigt Dorian Yates program för tillfället vilket är en 4 split rullandes på 6 dagar.

Skulle uppskatta det något enormt om något skulle kunna komma med lite goda råd. Lite förvånad nämligen. *hug*

Linjedomarn
2013-05-02, 21:46
Man är aldrig förbi stadiet där man kan gynnas av t.ex 5x5 principen. Kör med det du om du är intresserad utav att bli starkare.

CaptainObvious
2013-05-02, 21:51
Grejjen är ju att jag inte direkt vill börja med styrkelyft utan är mer åt bodybuilding hållet isåfall. Men så vitt jag vet så lär man ju tjäna på att få upp styrkan på de stora lyften för att sedan gå på isolationsövningar och diverse när man blivit starkare.

Rabiat
2013-05-02, 21:56
Grejjen är ju att jag inte direkt vill börja med styrkelyft utan är mer åt bodybuilding hållet isåfall. Men så vitt jag vet så lär man ju tjäna på att få upp styrkan på de stora lyften för att sedan gå på isolationsövningar och diverse när man blivit starkare.

Alla fortsätter ändå med de stora tre, även när de använder isoleringsövningar.

CaptainObvious
2013-05-02, 21:59
Började fundera efter jag läste den här tråden förövrigt. Hans 1-5 punkter är ganska intressanta. http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=118004321