handdator

Visa fullständig version : bullkade in mig i depression hjälp


Fluggun
2013-05-02, 17:49
Tjeena jag är ny och ja hittade ingen liknande tråd, hoppas ja postar den rätt.

Historian är lång men ja blir tvungen att skriva hela för att ni ska förstå och kanske hjälpa mig.

Jag är en kille på 19 bast, 176cm lång och väger nuvarande 73kg.
Jag började träna seriöst i början av september då jag ansåg att ja var underviktig på mina 64kg, jag ville bulka upp mig och började träna 4 dagar i veckan med två polare och var väl inte sådär insatt i kosten just då.
Men ja började äta mer vid måltiderna och gick från 64kg till 70kg vilket gjorde mig väldigt motiverad! sedan så låste det sig där, och polaren som bulkat upp sig ordentligt sa att ja var tvungen att äta ännu mer och tipsade om att jag skulle köpa gainer och kompletera med, jag köpte mutant mass i mitten av oktober och efter att påsen va slut (i början av december) så hamnade jag på 75kg.
Jag mådde aldrig direkt illa heller, jag blev bara allmänt trött..
Men därefter tänkte jag dra mig upp till 80kg utan att använda gainer och bara äta mig upp för då var julmaten på G.
Så kom jullovet och jag försökte äta upp mig men det var lättare sagt än gjort, jag tog mig upp till 76kg så ja bestämde mig för att köpa en till gainer trotts att ja hade dåligt med pengar, så jag köpte gainer PRO som var lite billigare och jag trodde skulle vara min sista knuff men det var rena motsatsen.
Jag hade tagit bilen till skolan varje dag hela första terminen i 3:an för att ja bor en bit ifrån och busstiderna var ett rent helsike, och med andra ord så hade jag aldrig åkt buss under min bulk period.
Så efter jullovet fick jag för mig att börja spara pengar genom att ta bussen till skolan istället, så där på morran slängde jag i mig 2.5dl gainer, gick ner och satte mig på bussen, kom lite mindre än halvvägs och kände ett extremt illamående, så jag fick mer eller mindre panik, trodde ja skulle spy, varmt och fullknökat med massa människor, jag satt och kallsvettades i yrsel och ja, det var ett rent H*lvete..
Jag kommer av bussen och vill bara dö för jag mår så illa, jag försökte 2 dagar efteråt och samma visa igen.. jag slutar slänga i mig något på morran men samma känsla kommer endå.. så jag började ta bilen igen, gick ner till 75kg och gav gainern till polaren för ja klarade inte av smaken.
jag ville endå ta mig upp till 80kg så jag försökte för kung och fosterland att äta upp mig men jag kom så långt som 77kg sedan fick jag magkatarr, och mådde illa över minsta lilla.
jag är i dagens läger deprimerad över: jag har hamnat på 73kg, kan inte åka kollektivtrafik för hjärnan inbillar sig åksjuka och illamående så fort jag får i mig lite mat. vilket gör att ja inte kan nå mina mål inom träning, och inte heller hänga med vänner i stan..
Jag undrar om någon annan känner igen sig själv i det här, eller någon som vet hur jag ska gå tillväga för att bli bättre?

Mvh en i nöd av hjälp!

Dreas
2013-05-02, 17:52
Låt bli att äta innan du åker buss då? Åksjukepiller?

Sniggel
2013-05-02, 18:08
Låter som om din kropp:
Inte vill väga mer.

Är det vettigt att fortsätta bulka om du äter dig illamående?

Rabiat
2013-05-02, 18:11
Ja, börja ät hälsosamt. Det du beskriver låter som det vi kallar "en riktig jävla grisbulk", och det är ingen hit. Ät riktig mat, en varierad kost. Ge fan i pizzor, kebaber och snabba kolhydrater ett tag.

Jeml
2013-05-02, 18:16
Ja, börja ät hälsosamt. Det du beskriver låter som det vi kallar "en riktig jävla grisbulk", och det är ingen hit. Ät riktig mat, en varierad kost. Ge fan i pizzor, kebaber och snabba kolhydrater ett tag.

pizzor o kebab håller jag med om.

...men vad är det för fel på snabba carbs?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Blindguard1
2013-05-02, 18:17
Låter lite som att du grisbulkat, att öka 5kg under en månad är alldeles för snabbt, när jag bulkar så brukar jag öka ungefär 200g/vecka. Testat leangains? Det kan ju fungera.

tjing
2013-05-02, 18:26
Man kan bli rejält däst och lite tråkig till sinnes av en massa mat. Dra ner kcal-intaget och ligg på ett mindre överskott, alternativt större överskott ena dagen och mindre/inget överskott andra dagen.

Dessutom, upp på bussjäveln med dig. Det enda sättet att lösa en sådan rädsla på är att utsätta sig för den, faktiskt. Det finns liksom inget riktigt alternativ och om du undviker bussen kanske din rädsla bara växer till sig. Dessutom ät något normalt innan och inte 2,5 dl gainer till frukost; något ägg, macka, juice etc.

Rabiat
2013-05-02, 18:27
pizzor o kebab håller jag med om.

...men vad är det för fel på snabba carbs?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vanligtvis inga alls, men det låter som han fått "lite" för mycket av den varan. Tänker på hur hans insulinkänslighet kan tänkas se ut nu. Illamåendet han beskriver får mig att tänka att han borde ta det lugnt med de snabba kolisarna ett tag. Inte för evigt, men ett tag.

Wzup2u
2013-05-02, 19:06
gör det enkelt för dig skit i att äta mer plussa på fett och kolhydrater, och skit i måltiden på morgonen innan bussen ät mer resten under dagen ist.
plussa på nötter, avokado , smör , pasta,ris m.m drick mjölk,juice och sådant. that made my bulk easy.
och frukost äter ja innan ja går och lägger mig ist =)

RobinEH
2013-05-02, 20:56
jag är i dagens läger deprimerad över: jag har hamnat på 73kg, kan inte åka kollektivtrafik för hjärnan inbillar sig åksjuka och illamående så fort jag får i mig lite mat. vilket gör att ja inte kan nå mina mål inom träning, och inte heller hänga med vänner i stan...

Detta kanske blir lite off-topic men är inte detta ett missbruk av depression? Tycker inte alls att det låter som depression utan helt enkelt om missnöje med kroppen och en matrelaterad störning.

Fluggun
2013-05-02, 22:19
Tack för svaren! jag har skrotat gainern och äter mindre just nu men får lägga om kosten som ni säger.
Får återkomma om ett tag med resultatet :)

Mada92
2013-05-06, 18:08
Att bygga massa/muskler krävs tid. Självklart ska man inte begränsa sig om motivationen finns, men att gå upp 14 kg på 3-4 månader låter för mycket, även för en bulk. Tror inte kroppen kan hänga med på det. Ang ditt bussproblem har jag inget svar :P

Kischen
2013-05-06, 18:38
Låter som ren idioti. Varför försöker du desperat nå ett viktmål? Ett recept för fetma sysslar du med.

Tobbey
2013-05-06, 19:08
En sådan snabb viktökning kommer ge bra resultat i gymmet, men du kommer också bli redigt fet i onödan. Du vill ju inte gå upp i vikt och bli fet, du vill med all sannolikhet ha mer muskelvikt, därför, skynda långsamt för ett långsiktigt bättre resultat.

Jag tror man kommer längst med rätt inställning och en allmän "frisk" syn på träningen och kosten, och att vara frisk överhuvudtaget. Att man har någonlunda baskunskaper inom ämnet är inte heller fel. Du borde läsa på, göra om och göra rätt.

Sen går du upp i vikt lika lätt av vitt bröd som gainers, bara det att vitt bröd är fruktansvärt mycket godare. Det gäller bara att käka på och se glad ut.