handdator

Visa fullständig version : Sista JÄVLA kilona!


Hoffa
2004-02-25, 17:39
Har som jag kanske skrivit tidigare gått från 92kg till 76kg på ca 1 år...
mest fett..men lite muskler har strukigt med men inte alls märkbart...

Nu vill man fixa det sista som sagt...
Det sitter i ett bälte runt midjan...
Löst och elastiskt som fan! ;)

Kan säkert dra ut det 5-6 cm från kroppen...:D

Jag förstår att jag ska forsätta på samma sätt..men har någon några "magiska" råd när det gäller att övertyga kroppen att förbränna det sista fettet för att till slut hamna på under 10% i fettprocent..
Har 15-16% nu...:whipped:

När det går så sakta nu så blir man fångad i marknadens grepp..
Har kollat lite på MuscleTechs Hydroxycut..men vet inte om det ger något...vill i alla fall vara färdig deffad och rippad till sommaren...

PUMP! :bpump:

kharon
2004-02-25, 17:43
Ett förslag är att ta ledigt från dieten ett tag och sedan efter nån vecka dra igång med nya tag.

Megatuttarna
2004-02-25, 17:45
Tycker du ökar din kardio, litegrann varje vecka. När man avstannat så är det bara att öka kardion.

no1fitness
2004-02-26, 01:01
Jag vet inte hur mycket du vet om deff och liknande, men du kanske ska sänka kolhydraterna och öka lite på fettet.
Ändra kolhydratintaget varje dag upp/ner för att "lura"kroppen.
Kan vara en idé att ta en vecka deff-ledigt också...

Megatuttarnas förslag äger också !! :hbang:

Lycka till !

Dymion
2004-02-26, 07:30
Det är Cardio som gäller när man hamnat på en platå enligt min mening

Hoffa
2004-03-06, 18:26
Någon som har bra tips på hur man ska övertyga kroppen om att ta energin från fettdepåerna än från musklerna nu när man har en kroppsfettsprocent runt 14-15% jag vet hur jag ska göra för att gå ned..men jag vill att allt/det mesta tas från fettdepåerna och inte musklerna..

För jag ville inte se ut som en pinne när jag deffat klart..:nono:

kilen
2004-03-07, 18:32
Jag tror det är lättare för alla att hjälpa dig om du visar lite av din diet och träning:bpump:

z_bumbi
2004-03-07, 19:27
Hoffa: Deff i ett år? Det kan ju finnas risk för att förbränningen har avstannat rejält. Rådet om att ta en tid av från dieten låter som det bästa hittils, ät så du ligger still och kan träna hårdare på gymet.
Sen kan du köra en kortade deff och se vad som händer.

Det kan ju även vara så enkelt att det som syns är skinn som inte hunnit dra ihop sig efter den stora viktnedgången.

Croatia_BoY_78
2004-03-10, 15:04
Originally posted by z_bumbi
Hoffa: Deff i ett år? Det kan ju finnas risk för att förbränningen har avstannat rejält. Rådet om att ta en tid av från dieten låter som det bästa hittils, ät så du ligger still och kan träna hårdare på gymet.


Jag planerar att gå ner i vikt på 60 veckor men det kanske inte kan kallas deff då eller? Men hur kommer det sey att förbräningen avstannar rejält?

Hmm , borde kanske deffa 6 månader , sen bulka i 2 månader o sen deffa 6 mån till , hur låter det?

z_bumbi
2004-03-10, 16:05
Originally posted by Croatia_BoY_78


Jag planerar att gå ner i vikt på 60 veckor men det kanske inte kan kallas deff då eller? Men hur kommer det sey att förbräningen avstannar rejält?

Hmm , borde kanske deffa 6 månader , sen bulka i 2 månader o sen deffa 6 mån till , hur låter det?

Har du 30 kg att ta bort?

Om kroppen hela tiden får mindre att äta än vad den behöver så minskar kroppen på det den gör av för att inte riskera att bli utan näring. Många som är tävlingsklara i byggning går omkring och fryser konstant då kroppen inte kan offra energi på hålla värmen fullt ut, så illa är det inte i en vanlig viktnedgång men grundtanken är den samma.

Jag tror att om man har en stor övervikt så kan det vara smart att ta det i omgångar. Man behöver inte bulka när man gör uppehåll då det mer uppmanar kroppen att lägga på sig fettet igen eftersom den är van vid "svält".
Äter man bara så mycket att man inte går ner mer i vikt under en period (1-2 veckor) så hinner kroppen med att återhämta sig och man kan lägga in en period där man orkar träna fullt ut och låta musklerna veta att de lever. :)

Mentalt kan det nog också vara skönt att veta att man kan äta lite mer då och då också.

Det funkar självklart att köra allt på en gång och det är imponerade om man lyckas men frågan är om det är det smartaste sättet.
Iofs är det ju bara att testa och se hur det funkar, är det vädligt surt efter 10 veckor så lägger du in en vecka med lite högre kalorier och sen fortsätter du efter det och ser hur det funkar.

Marre-Sthlm
2004-03-10, 16:40
Originally posted by z_bumbi


Har du 30 kg att ta bort?

Om kroppen hela tiden får mindre att äta än vad den behöver så minskar kroppen på det den gör av för att inte riskera att bli utan näring. Många som är tävlingsklara i byggning går omkring och fryser konstant då kroppen inte kan offra energi på hålla värmen fullt ut, så illa är det inte i en vanlig viktnedgång men grundtanken är den samma.

Jag tror att om man har en stor övervikt så kan det vara smart att ta det i omgångar. Man behöver inte bulka när man gör uppehåll då det mer uppmanar kroppen att lägga på sig fettet igen eftersom den är van vid "svält".
Äter man bara så mycket att man inte går ner mer i vikt under en period (1-2 veckor) så hinner kroppen med att återhämta sig och man kan lägga in en period där man orkar träna fullt ut och låta musklerna veta att de lever. :)

Mentalt kan det nog också vara skönt att veta att man kan äta lite mer då och då också.

Det funkar självklart att köra allt på en gång och det är imponerade om man lyckas men frågan är om det är det smartaste sättet.
Iofs är det ju bara att testa och se hur det funkar, är det vädligt surt efter 10 veckor så lägger du in en vecka med lite högre kalorier och sen fortsätter du efter det och ser hur det funkar.

Det där känner jag igen, alltid när jag är ute så fryser jag som en kamel i indien å endå har jag massa kläder å jacka.
Men när jag är inne ist så svettas jag alltid trots att jag bara har kallingar, antar att det har med anatomin å fett att göra.

z_bumbi
2004-03-10, 16:51
Originally posted by Marre-Sthlm


Det där känner jag igen, alltid när jag är ute så fryser jag som en kamel i indien å endå har jag massa kläder å jacka.
Men när jag är inne ist så svettas jag alltid trots att jag bara har kallingar, antar att det har med anatomin å fett att göra.

Jag gissar att du inte är nere i 4-5% kroppfett så jag tvivlar..

Marre-Sthlm
2004-03-10, 16:52
Originally posted by z_bumbi


Jag gissar att du inte är nere i 4-5% kroppfett så jag tvivlar..

Nää ligger runt 8-9% tror jag.

Action
2004-03-10, 17:03
Originally posted by Marre-Sthlm


Nää ligger runt 8-9% tror jag.

då får du nog visa en bild. För avataren tyder inte på sådan låg fettnivå.. :D

Marre-Sthlm
2004-03-10, 17:11
Originally posted by Action


då får du nog visa en bild. För avataren tyder inte på sådan låg fettnivå.. :D

1 bilden är för kanske 3 år sen
2 jag vet hur jag ser ut så jag behöver inte fler ryggdunkningar så jag låter bilden utebli
3 men ser du nån blond jävle i sthlms trakten i sommar kan du fråga om det är marre ;)

Action
2004-03-10, 17:19
Originally posted by Marre-Sthlm


1 bilden är för kanske 3 år sen
2 jag vet hur jag ser ut så jag behöver inte fler ryggdunkningar så jag låter bilden utebli
3 men ser du nån blond jävle i sthlms trakten i sommar kan du fråga om det är marre ;)

Men du anser dig ändå tvungen att försvara dig i varje tråd. (denna o den andra om bulk) ;)

Marre-Sthlm
2004-03-10, 17:23
Originally posted by Action


Men du anser dig ändå tvungen att försvara dig i varje tråd. (denna o den andra om bulk) ;)

Joo som sagt alla verkar attackera mig just nu :P
Men som sagt, jag har bra kropp det är jag medveten om, men jag tränar för ishockeyn.
Och jag anser att jag har för lågt BF
Vill ha mer eftersom jag är liten så är jag inte den optimale tacklaren som du kanske förstår.

Hoffa
2004-03-10, 20:04
Originally posted by z_bumbi
Hoffa: Deff i ett år? Det kan ju finnas risk för att förbränningen har avstannat rejält. Rådet om att ta en tid av från dieten låter som det bästa hittils, ät så du ligger still och kan träna hårdare på gymet.
Sen kan du köra en kortade deff och se vad som händer.

Det kan ju även vara så enkelt att det som syns är skinn som inte hunnit dra ihop sig efter den stora viktnedgången.

Tack för infon..
Det har jag inte tänkt på att förbränning kanske har stannat av..
om jag ska testa o lägga av deffen ett tag..hur länge ska jag ta då?

1 månad eller räcker 2 veckor?

z_bumbi
2004-03-10, 20:10
Originally posted by Hoffa


Tack för infon..
Det har jag inte tänkt på att förbränning kanske har stannat av..
om jag ska testa o lägga av deffen ett tag..hur länge ska jag ta då?

1 månad eller räcker 2 veckor?

Jag skulle testa att köra två veckor men som sagt du är ju redan ganska långt nere i kroppsvikt så jag undrar snarare om det inte bara är löst skinn som hänger?

Det kanske är bättre att köra normal träning under en lite längre tid och inse att du får vänta ett tag på att huden sätter sig, omöjligt att säga utan att se hur du ser ut iofs.

Viveqa
2004-03-10, 22:43
Kan bara hålla med King Grub om att det låter som löst skinn helt enkelt och att du behöver ett break efter att ha deffat ett år.. blir musklerna fyllda med glykogen ser du dessutom hårdare ut.