handdator

Visa fullständig version : Svårt med frukosten.


En250
2013-05-02, 15:30
Tja!
Har äntligen kommit igång med min träning nu efter ca 6 månaders uppehåll, och den här gången ska jag träna på riktigt och verkligen försöka satsa allt.

Jag vet redan om att kost är en stor del när det gäller träning, och jag försöker käka så bra som möjligt för att få ut något av min träning.
Men jag har aldrig riktigt gillat att käka frukost på morgonen, det blir oftast typ mjölk och lite flingor vilket inte alls känns tillräckligt om man vill bygga. Jag vet inte varför jag inte gillar det, känner mig inte alls sugen på mackor eller något rejälare när man precis klivit upp och har lite småbrottom. På helger däremot äter jag betydligt mer.

Någon som kan ge mig tips på hur jag ska göra, vad man kan äta och hur jag ska gå tillväga?

mvh

knuckles
2013-05-02, 15:33
Kan du ta med och äta lite senare kanske? Brukar inte heller vara så hungrig på morgon, tar med mig en shake istället.

Jeml
2013-05-02, 15:44
antingen så skiter du i om du är sugen/hungrig eller inte och äter det du ska oavsett hur du känner. Du får nog räkna med att behöva äta fastän du inte är hungrig ibland om du vill upp i vikt.

annars struntar du i frukost och äter mer resterande måltider om det känns bättre.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

baguette
2013-05-02, 16:00
Det lär komma ganska många förslag på PF gissar jag. Tycker själv att smoothie är bra att dricka om man vill ha i sig mycket energi utan att bli så mätt, bara att slänga ner lite allt möjligt. Orkar du inte dricka den direkt när du vaknar så häll över den i en shaker utan sil och drick på bussen.

LillisJ
2013-05-02, 16:01
Ät inte frukost. :D

Jeml
2013-05-02, 16:09
Ät inte frukost. :D

dåligt förslag om man har svårt att få i sig tillräckligt.

nu vet vi ju ifs inte om så är fallet hos ts :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

tjing
2013-05-02, 16:41
Drick din frukost.

Dodel
2013-05-02, 18:28
Brukar ta 2dl vatten 1dl havregryn o stoppa i micron i 2-3 min sen ned med en banan o lite mjölk, har själv haft samma problem men den här gröten gjorde susen! :)

Jeml
2013-05-02, 18:30
Brukar ta 2dl vatten 1dl havregryn o stoppa i micron i 2-3 min sen ned med en banan o lite mjölk, har själv haft samma problem men den här gröten gjorde susen! :)

det var inte direkt någon "redig" frukost som ts verkar vilja ha.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Wzup2u
2013-05-02, 18:49
mjölk plus gainer och flingor ös i lite nötter och dadlar med.

En250
2013-05-02, 18:51
Tackar för alla svar :)!
Det här med att göra smoothie eller iallafall göra någon frukost man kan dricka kanske vore något, som någon tidigare skrev så antar jag att man kan kasta i lite vad som helst i mixern och dricka?
Så kanske man får tvinga i sig någon macka iallafall också till de, som jeml sa.
Ska iallafall försöka med de här o se hur de blir :)!

Jeml
2013-05-02, 18:57
Tackar för alla svar :)!
Det här med att göra smoothie eller iallafall göra någon frukost man kan dricka kanske vore något, som någon tidigare skrev så antar jag att man kan kasta i lite vad som helst i mixern och dricka?
Så kanske man får tvinga i sig någon macka iallafall också till de, som jeml sa.
Ska iallafall försöka med de här o se hur de blir :)!

tänk då på att försöka göra en smoothie du tycker är god, annars kommer du ju få tvinga dig i den också :p

pröva 1liter lättmjölk, ett paket (0,5l) lätt glass och 200-300g bär samt lite funlight om det behövs :)

lär bli skitgott och det är helt ok ändå.

cirka 800kcal
47g protein
17g fett
~26g socker från glassen

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

En250
2013-05-02, 19:21
tänk då på att försöka göra en smoothie du tycker är god, annars kommer du ju få tvinga dig i den också :p

pröva 1liter lättmjölk, ett paket (0,5l) lätt glass och 200-300g bär samt lite funlight om det behövs :)

lär bli skitgott och det är helt ok ändå.

cirka 800kcal
47g protein
17g fett
~26g socker från glassen

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ska absolut prova med det!
Tack :)

Fredriiik
2013-05-02, 20:11
Drick din frukost.

+1

är så jävla seg på att käka frukost så jag blandar ner 1-2 dl havregryn i en shake + 1,5dl whey + vatten. Jävligt fin start på dagen för mig :)

emile
2013-05-13, 19:59
Jag har samma problem som dig!

Jag har dock hittat en bra lösning. Jag mixar 2 dl havregryn, en banan 10g psyllium fröm, 10 g kruskakli och några dl mjölk + hallon för smakens skull. Blir i alla fall Över 30 g protein och 70g kolhydrater

GVA
2013-05-13, 20:08
Jag har samma problem som dig!

Jag har dock hittat en bra lösning. Jag mixar 2 dl havregryn, en banan 10g psyllium fröm, 10 g kruskakli och några dl mjölk + hallon för smakens skull. Blir i alla fall Över 30 g protein och 70g kolhydrater

100-200G kvarg i den röran och det smakar som milkshake.

raddum
2013-05-13, 20:10
Det här är ren broscience, men det är något jag märkt på mig själv. Kanske någon som har en vetenskaplig förklaring? Men jag brukar äta precis innan jag går och lägger mig, dom dagar jag avslutar dagen med något kolhydratrikt, låt säga gröt, så brukar jag vakna upp rätt hungrig. Jag märker stor skillnad om jag avslutar dagen med motsvarande kcal i protein, typ kvarg.