handdator

Visa fullständig version : RAM YOUR BENCH någon annan?


fereddy
2013-05-02, 13:57
undrar om det är någon annan på detta forum som använder sig av
RAM YOUR BENCH från Titan. behöver inte negativa svar om hur fusk eller löljigt detta "verktyg" är då jag har haft stor hjälp av detta.

Herman H
2013-05-02, 15:10
Använder catapult från Metal, den funkar kanon och har hjälpt mig i utlåsningsstyrka (både med och utan tröja) rätt mycket. Har även hjälpt mig med viktvana på tyngre vikter.

Ladugårdsdörr
2013-05-02, 15:40
Nyss börjat med att använda snålvarianten, dvs. ett gummiband i dubbelåtta. Verkar lovande.

Herman H
2013-05-02, 16:44
En sak glömde jag, den hjälper mig när mina axlar är riktigt gnälliga, det blir lite mindre slit i muskelfästena men ger ändå en rätt bra träning utan att jag för den delen tappar i styrka längre upp i lyftet.

IronMountain
2013-05-02, 19:29
Kan man beställa någon av dessa från någon svensk sida?

fereddy
2013-05-03, 06:35
powerzite hade innan. pröva och hör med han om han kan ta hem en åt dig. ligger på ca 800 kr men värt pengarna. använder denna när jag inte har någon annan att köra bänktröja med. inte exakt samma men bra nära.

IronMountain
2013-05-03, 07:00
powerzite hade innan. pröva och hör med han om han kan ta hem en åt dig. ligger på ca 800 kr men värt pengarna. använder denna när jag inte har någon annan att köra bänktröja med. inte exakt samma men bra nära.

Okej, jag får ta och höra med han då kanske. Tack så mycket.

Pepz
2013-05-03, 07:30
Använder catapult från Metal, den funkar kanon och har hjälpt mig i utlåsningsstyrka (både med och utan tröja) rätt mycket. Har även hjälpt mig med viktvana på tyngre vikter.

+1
men framför allt är det kul variation.

har man överblivna knälindor går det utmärkt att sy en egen då metals katapult är just sydda knälindor

spoon
2013-05-03, 07:59
Nyss börjat med att använda snålvarianten, dvs. ett gummiband i dubbelåtta. Verkar lovande.

Kör också med den varianten. Kul träning :)

Adama
2013-05-03, 09:38
catapulten har hjälpt mig med helt klart! Gillar att vikter nära 1RM inte alls känns tunga att lyfta av längre och respekten för dem minskar.

fereddy
2013-05-03, 14:04
Okej, jag får ta och höra med han då kanske. Tack så mycket.

powerzite.se har för leverans omgånde enligt hemsida. måtta dina armar innan du beställer

Ristretto
2013-05-03, 14:44
Extremepower.se är betydligt bättre att ha att göra med, enligt mina och många andras erfarenheter.

fereddy
2013-05-06, 09:16
Extremepower.se är betydligt bättre att ha att göra med, enligt mina och många andras erfarenheter.

mjo det kan jag hålla med om men dem har inte titans RAM.

Doggeh
2013-05-06, 11:18
Konstigt att ingen har nämnt Mark Bells Slingshot (var väl han som skapade idén om jag inte minns fel?). Mark Bell svär ju vid produkten då den hjälper folk med axelproblem samt att man kan lägga på tyngre vikter & det är ju inte så jäkla trist!!

Har bara mött en som haft den här uppe i Luleå men han säger att den har hjälpt otroligt mycket eftersom han har dragits med axelproblem väldigt länge. Blir nog att önska en slingshot som studentpresent, inte för att jag har axelproblem men det är ju kul att hantera tyngre vikter :)

Herman H
2013-05-06, 13:42
Fulpressar 180 raw och satte 215 nu i söndags med catapult efter ett halvtaskigt tungt tröjpass så visst kan man både överbelasta och spara axlar på ett rätt ok sätt med den typen av träning.
Vilken variant som sen är bäst är nog en smaksak. Jag gillar catapulten skarpt iaf.

fereddy
2013-05-08, 09:15
har inte sett till mark bells slingshot i sverige men i usa går den loss gpå ca 40 dollar. frakt o tull sabbar det mesta med att ta hem från staterna.