handdator

Visa fullständig version : Armträning varje dag


xanton
2013-05-01, 15:26
Vad är det här egentligen? Han säger att han tränar armar varje dag o får överträning att framstå som en myt, det säger emot allt jag fått lära mig :S

JHiKDa4ip_Q

Doolie
2013-05-01, 15:57
Det jag lärt mig om tränings är att om du sover okej, äter duktigt och tränar dugligt så kommer du växa. Folk som duttar hit och dit med 3 eller 4 set bicepscurls tror jag inte egentligen behöver oroa sig så mycket.

Personligen skulle jag aldrig träna armar varje dag i gymmet, tror inte att jag skulle orka det

hugok
2013-05-01, 17:36
Nu vill jag inte verka som en kappmuskelpolis. Men CT fletcher är alldeles för grov för att inte väcka dopingmisstanke och då är det helt andra spelregler som gäller men överträning.

Rawsteel
2013-05-01, 17:51
Det där är bara massa macho badass skitsnack.

Appel
2013-05-01, 20:47
Man ska ta det som Fletcher säger med en nypa salt.
Han verkar älska att framstå som en bad ass compton n....a och överdriver sjukt mycket med sina uttal.

haha...what you holding?
22s motha fucka!

Rabiat
2013-05-01, 21:04
Tror absolut man kan köra armar varje dag om man vill utan att riskera överträning. Jag tror inte man vinner så mycket på det jämfört med att köra varannan dag, men det går säkert fint.

Squamata
2013-05-01, 21:08
Kan vissa böja 5 dagar i veckan och öka så ska säkert de flesta klara köra lite curls 5 dagar med :D.. Volym och intensitet får dock anpassas efter återhämtnings förmåga och energiintag.

Sen om de är spec effektivt sett ur ett "resultat per investerad tidsenhet tänk" så nej, tror inte de är något man bör köra efter :)

Anders The Peak
2013-05-01, 21:17
Fletcher är redigt stark i scott curlen. Han är en rätt erfaren man så att man bör nog kunna tro på vad han påstår.


It’s not enough to just lift the weight.

It’s not enough to just get to the gym.

Bryggan
2013-05-01, 22:10
Men CT fletcher är alldeles för grov för att inte väcka dopingmisstanke och då är det helt andra spelregler som gäller men överträning.+1
Det finns sätt som sagt att inte behöva vila lika länge som andra...

Att verkligen trasa sönder musklerna och inte vila emellan kan väl aldrig vara bra. Jat tror att CT skulle kunna skjuta iväg ännu mer om han tillät sig vila lite emellan men det får stå för mig. Själv märker jag skillnad på styrka på 24 timmar vila vs 48 timmar.

Fartman
2013-05-01, 22:51
Tja, så här mycket vet jag då. Vill man att armarna ska växa så får man fan se till att träna dom ordentligt också. Det händer inte mycket om man tror att dom får sitt av pressar/roddar och lite curls/pushdowns i slutet.
Alla som jag vet har bra armar verkar också tycka det är jävligt kul att träna dom hårt och mycket.

Finns väl bara ett sätt att ta reda på om det funkar för dig och det är att pröva.

Bryggan
2013-05-02, 05:54
Alla som jag vet har bra armar verkar också tycka det är jävligt kul att träna dom hårt och mycket.Frågan är hur hårt, hårt är om de inte får vila emellan.

cryx
2013-05-02, 08:44
Jag tror absolut det kan ligga nåt i det han säger om än överdrivet.

Men jag skulle hellre prova träna armar varannan dag istället för 1 gång i veckan, känns som att man inte letar efter tillväxt när man kör med så långt mellanrum mellan passen. Visst, de tränas också indirekt vid ryggövningar, men ändå.

När jag körde Ehrling Wahlgrens armpass (som var 3 ggr i veckan, 30 set per biceps/triceps) så måste jag konstatera att min "peak" började växa under den tiden. Äter man ordenligt och får tillräckligt med vila så tror jag att man lätt kan träna var/varannan dag, speciellt armar och kanske vader eftersom de används så mycket i vardagliga livet så de kräver en enorm förändring i ansträngning.

Minns att jag läste att Sophie Arvebrink körde Chins/pullups varje dag och hennes lats började växa. Vad jag vet så är hon ren. Bara ett exempel.

GVA
2013-05-02, 09:10
Hahahah!

Everybody shut the fuck up!!! I got some growing going on over here!!

GVA
2013-05-02, 09:11
Han säger la aldrig att han tränar armar varje dag? bara att han tränade det varje gång han tränade ^^

beerbear
2013-05-02, 13:39
Ni har inte tänkt på att han kanske tränar triceps en dag, biceps en annan dag och kanske t.o.m underarmar en annan dag?
Eller säger han just biceps i videon? orkar inte kolla.

Rikard Jansson
2013-05-02, 13:42
CT Fletcher är ett fett stolpskott och en vidrig lögnare.

JasminV
2013-05-02, 14:53
CT är bäst, men ja de e klart att han överdriver lite men ja diggar hans mentalitet.

Rawsteel
2013-05-02, 15:02
CT Fletcher är ett fett stolpskott och en vidrig lögnare.

Yep, the god of bro science typ.
Har svårt att ta någon som levde på donken i över 20 år dagligen på allvar och att han själv trodde att det var vad som krävdes för att kunna konkurrera med dom på steroider.
Det säger ju en del om hans kunskaper...
Jag måste dock medge att han är underhållande att kolla på:D

Pahwn
2013-05-02, 15:17
ct fletcher är ett fett stolpskott och en vidrig lögnare.

+1

Lance Uppercut
2013-05-02, 15:35
Yep, the god of bro science typ.
Har svårt att ta någon som levde på donken i över 20 år dagligen på allvar och att han själv trodde att det var vad som krävdes för att kunna konkurrera med dom på steroider.
Det säger ju en del om hans kunskaper...
Jag måste dock medge att han är underhållande att kolla på:D

Det gick ju alldeles utmärkt för honom rent tävlingsmässigt så vad pratar du om? Bra att folk sitter och dissar någon som tränat i 30 år och vunnit flera styrkelyftstävlingar medan man själv tränat 3 år och tror man kan allt. Pinsamt.

Bryggan
2013-05-02, 15:49
Det gick ju alldeles utmärkt för honom rent tävlingsmässigt så vad pratar du om? Bra att folk sitter och dissar någon som tränat i 30 år och vunnit flera styrkelyftstävlingar medan man själv tränat 3 år och tror man kan allt. Pinsamt.Till viss del kan jag hålla med dig men man kan ju inte utgå från att allt som sägs ändå är korrekt. Har CT sedan gjort en "grej" av att synas genom den grå klumpen genom att komma med ögonbrynshöjande kommentarer så är det så han kör.

Man Ska träna Ofta och Hårt...men verkligen så ofta?

Rawsteel
2013-05-02, 15:55
Det gick ju alldeles utmärkt för honom rent tävlingsmässigt så vad pratar du om? Bra att folk sitter och dissar någon som tränat i 30 år och vunnit flera styrkelyftstävlingar medan man själv tränat 3 år och tror man kan allt. Pinsamt.

Han växte upp på en helt annan tid mot vad dom flesta av oss har gjort.
Idag finns det mer fakta inom ämnet och det är lätt att komma åt.
Sen krävs det inget geni för att bli stark eller stor, med rätt genetik, steroider, hård träning och vilja kan man komma långt, CT är ett bra exempel på det.

Har CT sedan gjort en "grej" av att synas genom den grå klumpen genom att komma med ögonbrynshöjande kommentarer så är det så han kör.

Exakt, låter man övertygandes nog och slänger in lite macho snack på det så kommer ett flertal falla för det.

Lance Uppercut
2013-05-02, 15:55
Till viss del kan jag hålla med dig men man kan ju inte utgå från att allt som sägs ändå är korrekt. Har CT sedan gjort en "grej" av att synas genom den grå klumpen genom att komma med ögonbrynshöjande kommentarer så är det så han kör.

Man Ska träna Ofta och Hårt...men verkligen så ofta?

Nej jag tror absolut inte att allt han säger är korrekt men samtidigt tror jag inte att man kan ge ett korrekt svar på de här frågorna då hur mycket man kan träna är så extremt individuellt och kan förändras över tid. Jag tycker man måste ta CTs videos för vad dom är. Man kanske inte bör lyssna på CT för att lära sig om anatomi men däremot så inspirerar han mig med sin inställning och attityd. Han vet vad som krävs mentalt för att bli en mästare och det tycker jag att han framför på ett mycket bra sätt i sina videos. Dessutom blandar han in en hel del humor vilket jag finner roande!

Sen kan man givetvis inte tävla på högsta världnivå inom styrkelyft utan att kunna mycket om träning, det säger sig självt.

Lance Uppercut
2013-05-02, 15:57
Han växte upp på en helt annan tid mot vad dom flesta av oss har gjort.
Idag finns det mer fakta inom ämnet och det är lätt att komma åt.
Sen krävs det inget geni för att bli stark eller stor, med rätt genetik, steroider, hård träning och vilja kan man komma långt, CT är ett bra exempel på det.

Helt otroligt att du sitter och spekulerar i vad som krävs för att lyckas på den nivån CT var i sina yngre dagar. Mycket roande är det i alla fall.

Alltidxx
2013-05-02, 15:58
Kolla, en tatuerad ghetto-matcho-muskelkille på youtube som talar om för folk hur de ska träna.


gäsp


Edit: Men han är "slipad" nog att tala om för folk i förväg att om de inte lyckas med hans värdelösa råd så är det för att de är pussys som inte tränar tillräckligt hårt, det spelar ingen roll.

Anders The Peak
2013-05-02, 16:39
x5xXsdWRaFw#!

Bryggan
2013-05-02, 16:55
"You can count on they didn't do it in 20 minutes", haha skön kommentar!

Vad är det för svart magi som "kryper" i bakgrunden vid 2:17??

Payter
2013-05-02, 17:57
Tycker om hans synpunkter om folk som kritiserar andras form/teknik på internet."om jag lyfter så här,så är det för att jag vill lyfta så här" typ.

Payter
2013-05-02, 17:58
Fast å andra sidan så faller man i den fällan själv så fort man ser nån crossfitnybörjare......

PureWhey
2013-05-02, 18:13
Jag tränar armar varje dag, dock inte biceps+triceps.

Bryggan
2013-05-02, 18:38
Jag tränar armar varje dag, dock inte biceps+triceps.Även de dagar du kör ben?? eller du kanske skippar bennen totalt...som en ryss jag såg på gymmet häromdagen.

:D

PureWhey
2013-05-02, 18:39
Även de dagar du kör ben??

Kör vader på axeldagen, lår+biceps på bendag.

Edit; brukar superseta armövningar dock, ej många set.

GVA
2013-05-03, 15:04
Låt oss säga att han tränar bicep en dag tricep andra dagen och så tror jag inte det skulle vara något fel, man över upp sin MMC väldigt bra genom att göra detta, sen kanske det inte är optimalt att göra det senare när man redan har grym MMC i armarna, men till en början behöver det inte vara dåligt. Vet många som bara kör armar en gång i veckan utan att få dom att växa, och de klagar jämt på att dom inte ''känner'' sina muskler så bra i armarna.

kai greene snackade om curl monkeys i någon video och han sa att det är inte optimalt för muskel byggande, men att man kan ha mycket nytta av det senare i sin muskel utveckling. Då man utvecklar/övar sin MMC snabbare.

GVA
2013-05-03, 15:10
Och kai greene är en man som jag personligen tycker man kan lita på ^^

z_bumbi
2013-05-03, 16:33
Vad är MMC?

GVA
2013-05-03, 16:35
Vad är MMC?

Mind muscle connection :)

RasmusA
2013-05-04, 00:05
Måndag: bröst, triceps, axlar
Tisdag: ben, mage
Onsdag: rygg, baksida axlar, biceps
Torsdag: VILA
Fredag: triceps, vader
Lördag: biceps, mage, underarmar
Söndag: VILA (möjligtvis ben här med?)

Mycket fokus på armarna. Vad tror ni?

GVA
2013-05-04, 09:59
Måndag: bröst, triceps, axlar
Tisdag: ben, mage
Onsdag: rygg, baksida axlar, biceps
Torsdag: VILA
Fredag: triceps, vader
Lördag: biceps, mage, underarmar
Söndag: VILA (möjligtvis ben här med?)

Mycket fokus på armarna. Vad tror ni?

Nej att träna en muskel 2 gånger i veckan lär knappast vara för mycket, tränar alla mina muskler 2 gånger i veckan.

GVA
2013-05-04, 10:05
Jag hade dock bara kört detta

Måndag: bröst, triceps, axlar
Tisdag: ben, mage
Onsdag: rygg, baksida axlar, biceps
sen vila en dag sen börja om på nytt

Nevto
2013-05-04, 12:06
Varför kör du inte bara vaderna tillsammans med ben? samt underarmarna med bicep eller tricep. Jag tycker att GVAs upplägg hade blivet mer opti isf :)

Wilt the Stilt
2013-05-04, 15:08
Bulgarian Training Method.

Grease the Groove.

GVA
2013-05-04, 15:32
ett annat exempel på om man vill köra armar varje dag man tränar kan vara såhär. blir en rullande 4 split med en dag biceps och andra dagen triceps osv

Måndag: rygg, baksida axlar, biceps
Tisdag: bröst, triceps, axlar
Onsdag: biceps/vader/mage
torsdag: ben/triceps
fredag: vila/eller börja om

Silencer
2013-05-04, 15:41
Steroid-trams.

patflat
2013-05-04, 23:53
Om jag tränar samma muskelgrupp mer än 2-3 ggr. per vecka så känner jag ganska snart att styrkan minskar från pass till pass.
Optimalt för mig är ungefär samma muskelgrupp / övning 2 ggr. i veckan.

Till de som klarar att köra t.ex. biceps 5-6 ggr. i veckan med goda resultat säger jag bara "grattis, du är lyckligt lottat som har en kropp som fixar det".

Alla har sina begränsningar, man kan träna sig till att tåla hårdare träning, men troligen bara till en viss nivå innan det tar stopp.
Trixet är att känna sin kropp och dess signaler.

Jag anser att det är ett problem då vi ska börja identifiera oss med personer som troligen inte tränar på ett sjyst sätt.
Ta alla dessa youtube-biffar med en nypa salt.
De skapar genom sitt outtalade fusk ett ideal som en ren person sällan når upp till.
Screw them och kör ditt eget race.

JesperL
2013-05-05, 00:09
Älskar CT http://m.youtube.com/#/watch?v=K65LdneNzF0 "i wanna go to disneyland mama, FuckThat "Mount Bicepius"

difaren
2013-05-05, 00:19
Någon här som har tränat armar varje dag i.. ja vi säger 2 år?
Visst en hel del säger emot honom om att träna armar varje dag men man kan personligen inte säga emot heller då ingen här har testat och se om det gett bra resultat.

trixen9565
2013-05-05, 09:05
Någon här som har tränat armar varje dag i.. ja vi säger 2 år?
Visst en hel del säger emot honom om att träna armar varje dag men man kan personligen inte säga emot heller då ingen här har testat och se om det gett bra resultat.

Dock så är det små muskler som arbetar, dem brukar behöva mer vila. Däremot om du tränar benböj så kan du köra det säkerligen 5-6 gånger i veckan med bra resultat. Kolla bara på olympiska lyftare :)
Ang armdebatten så finns det väl inte många som ens orkar träna skiten dag ut och dag in i två år.

GVA
2013-05-05, 11:47
Dock så är det små muskler som arbetar, dem brukar behöva mer vila. Däremot om du tränar benböj så kan du köra det säkerligen 5-6 gånger i veckan med bra resultat. Kolla bara på olympiska lyftare :)
Ang armdebatten så finns det väl inte många som ens orkar träna skiten dag ut och dag in i två år.


Asså det kanske är som du säger att små muskler återhämtas saktare än stora, men så känns det fan inte, har forfarande träningsvärk efter en del ben pass. Aldrig fått någon större träningsvärk i biccarna ever typ.

GVA
2013-05-05, 11:51
Men låt oss säga att man kör såhär:

Måndag :Biceps
tisdag: Triceps
onsdag: biceps
torsdag: triceps
fredag: biceps
Lördag:triceps
Söndag: vila eller under armar.

Då får ju muskeln vila 48 timmar mellan varje pass och man tränar varje muskel 3 gånger i veckan. Finns la massa studier som till och med visar att träna en muskel 2-3 gånger i veckan är opti ?

Och på det här schema får man ju ARM träning varje dag också :)

CT säger ju faktiskt aldrig att han tränade både biceps å triceps varje dag!

ceejay
2013-05-05, 11:54
Visst kan du köra sådär gva. Det blir svårt att fokusera på annat också dock :)

GVA
2013-05-05, 11:59
Visst kan du köra sådär gva. Det blir svårt att fokusera på annat också dock :)

Hur blir det svårt ? kör ju kanske inte mer än 6 max 9 set armar varje gång.

Lägger tex sen rygg med biccar och axlar/bröst med tryckarna

Bryggan
2013-05-05, 12:13
"Armar" är ju samlingsnamnet för Alla musklerna i armen. Talar man om biceps eller triceps så brukar man specificera det.

GVA
2013-05-05, 14:24
"Armar" är ju samlingsnamnet för Alla musklerna i armen. Talar man om biceps eller triceps så brukar man specificera det.

Nja jag säger att jag tränat ben även om jag bara kanske tränade baksida framsida och inte vader, eller tex framsida och vader men ej baksida.

Mats J
2013-05-05, 15:13
Vilken jävla fjant.