handdator

Visa fullständig version : Kommentarer från folk bulk/deff


cosmos
2013-05-01, 11:21
När jag tog en bulk för långt en gång så fick jag väldigt många förolämpande kommentarer från familj och vänner att jag blivit så fet och att jag "have letting my self go" (kan inte svenska termen) när jag faktist hade blivit mkt mkt starkare fast också lite fet.

Men ingen bryr ju sig om det när jag fått så mkt fet på kroppen eller?

Jag undrar om ni har råkat ut för liknande och om ni fått "nasty comments" när ni deffat till låg BF%?

Blindguard1
2013-05-01, 11:45
Skit i vad dem tycker?

greasedupdeafguy
2013-05-01, 11:52
Haha, kan verkligen relatera till det här. Var redan lite smygfet när jag började min bulk förra året och man blev ju inte smalare direkt. Visst jag gjorde sjuka ökningar men man såg ju fortfarande bara tjock ut :D Tog verkligen på självförtroendet när man försökte imponera på flickvännen med nya muskler och hon säger att hon inte ser nåt.

Men nu är jag snart färdig med deffen så då jäklar ska jag visa dem!

cosmos
2013-05-01, 11:53
Skit i vad dem tycker?

Visst. Är ändå nyfiken om någon annan har varit i samma sits?

Blindguard1
2013-05-01, 12:01
Visst. Är ändå nyfiken om någon annan har varit i samma sits?

Jag brukar bulka tills kärlekshandtagen visar sig, sen deffar jag ner tills de är borta samt att man har sin tvättbräda framme, att gå så lågt så att man ser muskelfibrerna mycket eller blodådror över hela kroppen är inget jag gillar, det är väl farsan som brukar tycka jag är löjlig som inte äter det jag vill, under deffen dårå.

cosmos
2013-05-01, 12:09
Haha, kan verkligen relatera till det här. Var redan lite smygfet när jag började min bulk förra året och man blev ju inte smalare direkt. Visst jag gjorde sjuka ökningar men man såg ju fortfarande bara tjock ut :D Tog verkligen på självförtroendet när man försökte imponera på flickvännen med nya muskler och hon säger att hon inte ser nåt.

Men nu är jag snart färdig med deffen så då jäklar ska jag visa dem!

"FOLK" tycker snarare att man blivit biffigare när man deffat så man får en bättre midja till axlar ratio:smash:

cosmos
2013-05-01, 12:10
Jag brukar bulka tills kärlekshandtagen visar sig, sen deffar jag ner tills de är borta samt att man har sin tvättbräda framme, att gå så lågt så att man ser muskelfibrerna mycket eller blodådror över hela kroppen är inget jag gillar, det är väl farsan som brukar tycka jag är löjlig som inte äter det jag vill, under deffen dårå.

Alla har vi vä fått kommentarer av "lifetime-bulkarna" när vi inte fyllt tallriken i alla dimensioner bara för att det går:d

Scoffan
2013-05-01, 12:18
Brukar få höra nåt i stil med "fan va du växer" "nu skall du väl inte bli större, det är inte snyggt" vare sig jag deffar eller bulkar :d Om jag hade växt så mycket hela tiden borde jag inte vara jättestor då.. nä istället är jag mindre än förra året *facepalm*

cosmos
2013-05-01, 12:22
Brukar få höra nåt i stil med "fan va du växer" "nu skall du väl inte bli större, det är inte snyggt" vare sig jag deffar eller bulkar :d Om jag hade växt så mycket hela tiden borde jag inte vara jättestor då.. nä istället är jag mindre än förra året *facepalm*

Illutionen av deff antar jag?

Fartman
2013-05-01, 13:03
I egenskap av bulktjockis som aldrig deffade ner mig senast (ett par år sen :D) så måste jag nog säga att nu när jag är som störst/fetast så förutsätter helt plötsligt vanligt folk att jag styrketränar. "Du ser stark ut".
Fick sällan kommentarer när man var i form annat än från andra gymnördar, av vanligt folk fick man ju tom ibland frågan om man slutat träna.
Familj och vänner är däremot inte sena att reta mig för min fetma men det kan jag ta.

cosmos
2013-05-01, 13:08
I egenskap av bulktjockis som aldrig deffade ner mig senast (ett par år sen :D) så måste jag nog säga att nu när jag är som störst/fetast så förutsätter helt plötsligt vanligt folk att jag styrketränar. "Du ser stark ut".
Fick sällan kommentarer när man var i form annat än från andra gymnördar, av vanligt folk fick man ju tom ibland frågan om man slutat träna.
Familj och vänner är däremot inte sena att reta mig för min fetma men det kan jag ta.

jag trodde aldrig min självförvållande/medvetna/whatever fetma skulle få mig att må kass för jag visste hur man går ner igen om jag skulle behöva men så fel jag hade. Jag kör mer åt det deffade hållet nu, då kan man njuta avbåde träning och spegeln:cool:

Fuark
2013-05-01, 13:10
har snarare fått höra att jag äter för lite runt slutet av en lyckad deff. Nästintill anorexi-liknande anklagelser :) det kan jag nästan bli arg för

knuckles
2013-05-01, 13:27
brukar också bli anklagad för att äta för lite, vars var du på lunchen då? undersökningar börjar

cosmos
2013-05-01, 13:31
brukar också bli anklagad för att äta för lite, vars var du på lunchen då? undersökningar börjar

Oh shit!xD När jag körde IF/PF så var det det förhör som gällde och dumförklaring/debatt. "Du måste äta" "uuuu tallriksmodellen" osv osv

knuckles
2013-05-01, 13:33
Oh shit!xD När jag körde IF/PF så var det det förhör som gällde och dumförklaring/debatt. "Du måste äta" "uuuu tallriksmodellen" osv osv

haha ja precis...

cosmos
2013-05-01, 13:37
haha ja precis...

Jag förstod inte riktigt varför det var så viktigt för den kollegan, jag gjorde ju fortfarande ett lika bra jobb.

Jeml
2013-05-01, 13:42
har snarare fått höra att jag äter för lite runt slutet av en lyckad deff. Nästintill anorexi-liknande anklagelser :) det kan jag nästan bli arg för

+1 på detta!

till och med nu på bulk får jag kommentarer som "du måste äta mer fett", "du behöver inte äta så nyttigt du har ju inget fett alls på kroppen" lolo..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

cosmos
2013-05-01, 13:43
+1 på detta!

till och med nu på bulk får jag kommentarer som "du måste äta mer fett", "du behöver inte äta så nyttigt du har ju inget fett alls på kroppen" lolo..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Som att du vil ha mera fett lixom, så du ser ut som en svenssonxD

Jeml
2013-05-01, 13:47
Som att du vil ha mera fett lixom, så du ser ut som en svenssonxD

hehe ne precis.. ja det kan man nog säga.

haglar också kommentarer som "jag fattar inte hur mkt du äter...", "vart fan tar all mat vägen" och "det är helt sjukt att du får i dig allt".


som när jag åt på steakhouse i helgen, jag beställde 1kg oxfilé och åt upp det snabbare än frugan åt upp 200g. blev knappt mätt. personalen fattade ingenting:D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

cosmos
2013-05-01, 13:52
hehe ne precis.. ja det kan man nog säga.

haglar också kommentarer som "jag fattar inte hur mkt du äter...", "vart fan tar all mat vägen" och "det är helt sjukt att du får i dig allt".


som när jag åt på steakhouse i helgen, jag beställde 1kg oxfilé och åt upp det snabbare än frugan åt upp 200g. blev knappt mätt. personalen fattade ingenting:D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

det Kallas äta ett mål om dagen eller jagtränarsåjagärhungrigMF! typ?

Fartman
2013-05-01, 13:55
jag trodde aldrig min självförvållande/medvetna/whatever fetma skulle få mig att må kass för jag visste hur man går ner igen om jag skulle behöva men så fel jag hade. Jag kör mer åt det deffade hållet nu, då kan man njuta avbåde träning och spegeln:cool:

Det gör du nog rätt i, tränar man för att vara snygg och inte vill känna sig fet ska man nog ge fan i att bulka :) Sen finns ju iofs risken att man kommer att förbli spinkig istället.

Jeml
2013-05-01, 14:10
det Kallas äta ett mål om dagen eller jagtränarsåjagärhungrigMF! typ?

haha nene äter inte 1mål pm dagen :p hade ätit frukost och lunch på 2000kcal+ redan :)

bulkar på över 4k kcal/dag.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

King Grub
2013-05-01, 15:05
Många oinstatta tror att kroppsbyggare dom ser i tävlingsform på tidningsomslag eller på TV ser ut så året runt.

Silencer
2013-05-01, 15:18
Jag har fått kommentarer som är helt idiotiska i stil med att jag jojobantar eftersom jag går upp och ner i vikt i intervaller. Folk förstår inte det här med nettomuskelökning. Faktum är att folk som inte är insatta i muskelbyggning förstår något alls när det gäller ämnet.

cosmos
2013-05-01, 15:26
Jag har fått kommentarer som är helt idiotiska i stil med att jag jojobantar eftersom jag går upp och ner i vikt i intervaller. Folk förstår inte det här med nettomuskelökning. Faktum är att folk som inte är insatta i muskelbyggning förstår något alls när det gäller ämnet.

Sant, bara jobbigt och försöka diskutera med oinsatta människor så jag undviker hellre.

Past0rn
2013-05-01, 15:30
jag trodde aldrig min självförvållande/medvetna/whatever fetma skulle få mig att må kass för jag visste hur man går ner igen om jag skulle behöva men så fel jag hade. Jag kör mer åt det deffade hållet nu, då kan man njuta avbåde träning och spegeln:cool:
Klokt!

Osbeck
2013-05-01, 15:54
Det här hände förra veckan!

jag deffar och det är fredag och skolkamraterna ifrågasätter min tallrik (en hamburgarskiva + sallad + vatten) när de själva äter två maxade hamburgare (bröd + klyftpotatis + dressing + sås + vatten). Det tittar konstigt på mig och fnyser fram att det bara är tramsigt det jag håller på med!

Efter maten, innan nästa lektion, så köper de (per person!!!) en 1,5l cola + marabou och klipper innan lunchrasten är färdig. "Vi blev sugna!" När jag undrar om "behöver ni verkligen det där?", så haglade det sura kommentarer...

Det som är mer sjukt är det här. Jag kunde av att logga in på skype dagen efteråt, ta reda på att de suttit samma dag från 17.00 till 04.00 på natten och spelat dataspel! Under den tiden hade en kille smäckt grillade revben + pommes och sås. En annan kille åt två påsar chips (och allt vad det innebär, dipp, cola, kex etc).

Detta är gänget jag hänger med (varför? haha). Detta var ingen engångsföreteelse, så här ser det ut varje vecka. Så jadu, kommentarer får man om att man äter lite. Men vad spelar det för roll? För mig så räcker det oftast att bara kolla på deras feta kaggar (19 åriga killar vi snackar om) och le inombords :devil:

Doolie
2013-05-01, 15:54
När jag började träna och dietade ett bra tag och gick ner 18 kilo sammanlagt så fick jag alltid kommentarer av folk som sa att jag såg anorexiliknande ut trots att jag låg på 11-12% bf, men folk är alltid avundsjuka när någon annan klarar av något som man själv inte klarar

HMS Laestander
2013-05-01, 15:56
Har aldrig riktigt legat i en bulk, så kan inte kommentera hur folk ser på det men ligger i deff nu och får höra mycket hur töntig jag är som räknar kalorier, håller mig undan från 'dålig mat', tänker på det jag stoppar i mig generellt och tränar så mycket. Främst från familjen men även en del nära vänner verkar inte riktigt förstå.

Får väl se vem som står ovetandes när allting är klart sen. Inte fan är det jag iallafall. :)

Osbeck
2013-05-01, 16:09
Har aldrig riktigt legat i en bulk, så kan inte kommentera hur folk ser på det men ligger i deff nu och får höra mycket hur töntig jag är som räknar kalorier, håller mig undan från 'dålig mat', tänker på det jag stoppar i mig generellt och tränar så mycket. Främst från familjen men även en del nära vänner verkar inte riktigt förstå.

Får väl se vem som står ovetandes när allting är klart sen. Inte fan är det jag iallafall. :)

:hbang:

knuckles
2013-05-01, 16:20
Det här hände förra veckan!

jag deffar och det är fredag och skolkamraterna ifrågasätter min tallrik (en hamburgarskiva + sallad + vatten) när de själva äter två maxade hamburgare (bröd + klyftpotatis + dressing + sås + vatten). Det tittar konstigt på mig och fnyser fram att det bara är tramsigt det jag håller på med!

Efter maten, innan nästa lektion, så köper de (per person!!!) en 1,5l cola + marabou och klipper innan lunchrasten är färdig. "Vi blev sugna!" När jag undrar om "behöver ni verkligen det där?", så haglade det sura kommentarer...

Det som är mer sjukt är det här. Jag kunde av att logga in på skype dagen efteråt, ta reda på att de suttit samma dag från 17.00 till 04.00 på natten och spelat dataspel! Under den tiden hade en kille smäckt grillade revben + pommes och sås. En annan kille åt två påsar chips (och allt vad det innebär, dipp, cola, kex etc).

Detta är gänget jag hänger med (varför? haha). Detta var ingen engångsföreteelse, så här ser det ut varje vecka. Så jadu, kommentarer får man om att man äter lite. Men vad spelar det för roll? För mig så räcker det oftast att bara kolla på deras feta kaggar (19 åriga killar vi snackar om) och le inombords :devil:

Detta känner jag igen. Visst kan man äta så emelleanåt men inte så ofta...gymmar inte någon av dina polare?

Osbeck
2013-05-01, 17:41
Detta känner jag igen. Visst kan man äta så emelleanåt men inte så ofta...gymmar inte någon av dina polare?

Nope! en kille kör motocross och är pinnsmal, spelar ingen roll vad han äter han går varken upp eller ner i vikt. Dock så lär ju han få ökad risk för både diabetes och annat hemskt...

De andra 3 är det snart ganska illa med. Som 19 åringar ska man inte väga 100 pannor och ha en riktigt kagge *grr* Det är bara dataspel för deras del, ingen fysisk aktivitet överhuvudtaget (bortsett från motionen dem får att gå till skolan). Att lira dataspel i ca 20 timmar bara på helger och att sitta till kl 03.00 och lira t ex en tisdagkväll är ju inte normalt för fem öre. Det är ju ett sjukligt beteende! *grr*

Nu kanske jag smutskastar dem men vad tusan, en kille har i 5 veckorstid "försovit sig" från varje idrottslektion! Fy fabian för latmaskar rent utsagt.

Jeml
2013-05-01, 17:42
Det här hände förra veckan!

jag deffar och det är fredag och skolkamraterna ifrågasätter min tallrik (en hamburgarskiva + sallad + vatten) när de själva äter två maxade hamburgare (bröd + klyftpotatis + dressing + sås + vatten). Det tittar konstigt på mig och fnyser fram att det bara är tramsigt det jag håller på med!

Efter maten, innan nästa lektion, så köper de (per person!!!) en 1,5l cola + marabou och klipper innan lunchrasten är färdig. "Vi blev sugna!" När jag undrar om "behöver ni verkligen det där?", så haglade det sura kommentarer...

Det som är mer sjukt är det här. Jag kunde av att logga in på skype dagen efteråt, ta reda på att de suttit samma dag från 17.00 till 04.00 på natten och spelat dataspel! Under den tiden hade en kille smäckt grillade revben + pommes och sås. En annan kille åt två påsar chips (och allt vad det innebär, dipp, cola, kex etc).

Detta är gänget jag hänger med (varför? haha). Detta var ingen engångsföreteelse, så här ser det ut varje vecka. Så jadu, kommentarer får man om att man äter lite. Men vad spelar det för roll? För mig så räcker det oftast att bara kolla på deras feta kaggar (19 åriga killar vi snackar om) och le inombords :devil:

haha låter som många av mina kompisar (och mig själv för ett par år sedan).

när man lanade var det ju kebabpizza med pommes och extra sås, 500g choklad, 300g chips+dip och 3-4liter läsk.
innan man går o lägger sig drar man till macken o köper burgare eller hotdog alternativt pressar ett par rostmackor med oboy.

tro på fan att man vägde 110 pannor :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2013-05-01, 17:44
igår på en sportbar åt jag burgare med polarna. jag åt inte pommesen dock.

"du blir inte tjock för att du äter pommesen"...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

cosmos
2013-05-01, 17:45
Det här hände förra veckan!

jag deffar och det är fredag och skolkamraterna ifrågasätter min tallrik (en hamburgarskiva + sallad + vatten) när de själva äter två maxade hamburgare (bröd + klyftpotatis + dressing + sås + vatten). Det tittar konstigt på mig och fnyser fram att det bara är tramsigt det jag håller på med!

Efter maten, innan nästa lektion, så köper de (per person!!!) en 1,5l cola + marabou och klipper innan lunchrasten är färdig. "Vi blev sugna!" När jag undrar om "behöver ni verkligen det där?", så haglade det sura kommentarer...

Det som är mer sjukt är det här. Jag kunde av att logga in på skype dagen efteråt, ta reda på att de suttit samma dag från 17.00 till 04.00 på natten och spelat dataspel! Under den tiden hade en kille smäckt grillade revben + pommes och sås. En annan kille åt två påsar chips (och allt vad det innebär, dipp, cola, kex etc).

Detta är gänget jag hänger med (varför? haha). Detta var ingen engångsföreteelse, så här ser det ut varje vecka. Så jadu, kommentarer får man om att man äter lite. Men vad spelar det för roll? För mig så räcker det oftast att bara kolla på deras feta kaggar (19 åriga killar vi snackar om) och le inombords :devil:

Det känns som att du borde klämt på kompisens valk och se vad om han säger mer efter det.

Osbeck
2013-05-01, 17:49
haha låter som många av mina kompisar (och mig själv för ett par år sedan).

när man lanade var det ju kebabpizza med pommes och extra sås, 500g choklad, 300g chips+dip och 3-4liter läsk.
innan man går o lägger sig drar man till macken o köper burgare eller hotdog alternativt pressar ett par rostmackor med oboy.

tro på fan att man vägde 110 pannor :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det är vanligare än man tror! :) Jag vägde 96kg för ganska exakt 2 år sedan när jag insåg att jag höll på att bli för tjock/tung! Nu två år och 20 kg lättare (och starkare *drool* ) har jag en helt annan bild. Är det okej att säga att man nästan är trött på människor som är lata, feta pga dåliga och ohälsosamma vanor? *grr27* Jag förstår att det inte är okej att tänka som jag säger men för tusan, "nej, du har inte tjock benstomme! Du är för J*VLA lat, det är problemet!!"

:cool:

Osbeck
2013-05-01, 17:51
Det känns som att du borde klämt på kompisens valk och se vad om han säger mer efter det.

Jag ska imorgon ta tag i hans "love handles" rejält och ruska om han totalt!! :naughty:

Wibba
2013-05-01, 17:54
Detta känner jag igen. Visst kan man äta så emelleanåt men inte så ofta...gymmar inte någon av dina polare?

Nope! en kille kör motocross och är pinnsmal, spelar ingen roll vad han äter han går varken upp eller ner i vikt. Dock så lär ju han få ökad risk för både diabetes och annat hemskt...

De andra 3 är det snart ganska illa med. Som 19 åringar ska man inte väga 100 pannor och ha en riktigt kagge *grr* Det är bara dataspel för deras del, ingen fysisk aktivitet överhuvudtaget (bortsett från motionen dem får att gå till skolan). Att lira dataspel i ca 20 timmar bara på helger och att sitta till kl 03.00 och lira t ex en tisdagkväll är ju inte normalt för fem öre. Det är ju ett sjukligt beteende! *grr*

Nu kanske jag smutskastar dem men vad tusan, en kille har i 5 veckorstid "försovit sig" från varje idrottslektion! Fy fabian för latmaskar rent utsagt.

Litegrann av det känner jag också igen! Fast för mig handlar det mer om alkohol.

Innan jag flyttade umgicks jag i stort sett bara med folk som tränade, vi alla hade en gemensam hobby. Sen flyttade man för att plugga och vipps är det bara ett fåtal (om ens någon?) i klassen som tränar. Jag kan inte umgås med dem för att allt man gör ska ha med alkohol att göra, dricker man inte blir man kallad för dum i huvudet osv. Därför ids jag inte umgås med de dryga jävlarna utan sitter hellre hemma och snackar med vettiga personer hemifrån än att gå ut nykter med klasspolarna.

kalajset
2013-05-01, 18:06
I egenskap av bulktjockis som aldrig deffade ner mig senast (ett par år sen :D) så måste jag nog säga att nu när jag är som störst/fetast så förutsätter helt plötsligt vanligt folk att jag styrketränar. "Du ser stark ut".
Fick sällan kommentarer när man var i form annat än från andra gymnördar, av vanligt folk fick man ju tom ibland frågan om man slutat träna.
Familj och vänner är däremot inte sena att reta mig för min fetma men det kan jag ta.

Känner igen mig i mycket. Omgivningen har alltid varit som mest positivt inställd till mina matvanor, kroppsform, etc när jag varit i (mer eller mindre) bulkform. (+90 kg till mina 182 cm). Har i kontrast varit nere i riktigt bra form (75-80 kg till samma längd) men det enda det brukar resultera i gällande kommentarer från omgivningen är förfinade varianter av "do you even lift" och oroliga miner kring mitt låga kroppsfett. Tror till viss del att det har att göra med ålder. Många år sedan man lämnade tonåren bakom sig nu och ett rippat sexpack är inte direkt något folk i ens egen ålder brukar bry sig om, oavsett kön.

alexander96
2013-05-01, 18:14
De "nasty" comments jag fått är väl att jag har blivit tex inkallad av skolsyster för jag "hade blivit så smal" för hälsokontroll när jag deffade i nian samt att folk har sagt till mig apropå ingenting saker som "helvete vilka kindben" osv.. dock så tar jag de som komplimanger. :d

Sen umgås jag mycket med träningsintresserade människor så blir inte direkt stämplad för att jag tänker på vad jag äter osv.

cosmos
2013-05-01, 18:29
De "nasty" comments jag fått är väl att jag har blivit tex inkallad av skolsyster för jag "hade blivit så smal" för hälsokontroll när jag deffade i nian samt att folk har sagt till mig apropå ingenting saker som "helvete vilka kindben" osv.. dock så tar jag de som komplimanger. :d

Sen umgås jag mycket med träningsintresserade människor så blir inte direkt stämplad för att jag tänker på vad jag äter osv.

Jag tkr "oj vad smal du har blivit" klingar bättre än "du har lagt på dig lite va" att kalla någon överviktig innebär så mkt. kunde lika gärna säga du är ful, lat och korkad.

Bluzze
2013-05-01, 18:30
När jag tog en bulk för långt en gång så fick jag väldigt många förolämpande kommentarer från familj och vänner att jag blivit så fet och att jag "have letting my self go" (kan inte svenska termen) när jag faktist hade blivit mkt mkt starkare fast också lite fet.

Men ingen bryr ju sig om det när jag fått så mkt fet på kroppen eller?

Jag undrar om ni har råkat ut för liknande och om ni fått "nasty comments" när ni deffat till låg BF%?

Så är det för mig fortfarande efter nästan 3 års hård träning från bulk ---> deff varje säsong för att bli ännu mer trimmad än någonsin, alltid jävla tråkiga kommentarer från familj och vänner som inte fattar ett skit. Sjukt enerverande men

Den som inte tar sig tid att träna och hålla sig frisk, har någongång senare i livet tid till att vara sjuk!

cosmos
2013-05-01, 18:50
Så är det för mig fortfarande efter nästan 3 års hård träning från bulk ---> deff varje säsong för att bli ännu mer trimmad än någonsin, alltid jävla tråkiga kommentarer från familj och vänner som inte fattar ett skit. Sjukt enerverande men

Den som inte tar sig tid att träna och hålla sig frisk, har någongång senare i livet tid till att vara sjuk!

Jag har alltid misstänkt att min låga sjukfrånvaro från skola/jobb alltid vait pga att jag tränat mkt och ätit massor medans klenon är sjuka ofta, verkar rimligt.

alexander96
2013-05-01, 18:59
Jag tkr "oj vad smal du har blivit" klingar bättre än "du har lagt på dig lite va" att kalla någon överviktig innebär så mkt. kunde lika gärna säga du är ful, lat och korkad.

tro mig, jag vet. Var själv rätt härligt mullig som barn, men det var ju inte riktigt gym relaterat då.

WiXiAN
2013-05-01, 19:50
Jag och en polare ligger i deff och han har det minst sagt svårare än mig då min omgivning mer eller mindre accepterat mitt deffande från min första deff. Men min kompis får höra saker som " Men en godis kan väl inte skada så mkt?" " Är det där verkligen hälsosamt?" Själv har man fått höra att man har Ortorexi bara för man äter sunt och tränar mycket.

Bulta
2013-05-01, 20:13
Fast vem intalar sig att deff- och bulkperioder skulle vara något positivt för hälsan?
Men det är något man själv tagit beslut om, och man kan inte förvänta sig att alla kommer att förstå. Man får helt enkelt stå ut med att människor har synpunkter, tyvärr.

HMS Laestander
2013-05-01, 20:58
Fast vem intalar sig att deff- och bulkperioder skulle vara något positivt för hälsan?
Men det är något man själv tagit beslut om, och man kan inte förvänta sig att alla kommer att förstå. Man får helt enkelt stå ut med att människor har synpunkter, tyvärr.

Handlar ju också om att människor (generellt) har väldigt lätt för att döma andra människor och deras idéer.

En riktig klassiker inom såna här sammanhang går ju viral på internet. När man börjar träna hårdare får man ju ofta höra att det är onödigt, konstigt osv. Folk ifrågasätter generellt varför. När man har kommit en bit in i sin träning och blivit bitigare/större/krallig får man ofta frågan hur man gjort, av exakt samma personer.

cosmos
2013-05-01, 21:15
Fast vem intalar sig att deff- och bulkperioder skulle vara något positivt för hälsan?
Men det är något man själv tagit beslut om, och man kan inte förvänta sig att alla kommer att förstå. Man får helt enkelt stå ut med att människor har synpunkter, tyvärr.

Så att bygga upp sin muskelmassa med ett överskott på max 500kcal är inte hälsosamt? Eller att gå från överviktig till fit är inte hälsosamt? menar alltså inte as låg fett% som 5% nu.

alexander96
2013-05-01, 21:22
Handlar ju också om att människor (generellt) har väldigt lätt för att döma andra människor och deras idéer.

En riktig klassiker inom såna här sammanhang går ju viral på internet. När man börjar träna hårdare får man ju ofta höra att det är onödigt, konstigt osv. Folk ifrågasätter generellt varför. När man har kommit en bit in i sin träning och blivit bitigare/större/krallig får man ofta frågan hur man gjort, av exakt samma personer.


Riktigt riktigt sant!

Bulta
2013-05-01, 22:19
Handlar ju också om att människor (generellt) har väldigt lätt för att döma andra människor och deras idéer.

En riktig klassiker inom såna här sammanhang går ju viral på internet. När man börjar träna hårdare får man ju ofta höra att det är onödigt, konstigt osv. Folk ifrågasätter generellt varför. När man har kommit en bit in i sin träning och blivit bitigare/större/krallig får man ofta frågan hur man gjort, av exakt samma personer.

Avundsjuka kan självklart vara en anledning till att människor har synpunkter.

Skulle någon fråga så är det väl inte konstigare än att man berättar om sina mål och varför man lever på ett visst sätt. Om de vill förstå eller inte är upp till dem, och om det är närmare bekantskap som inte accepterar ens beslut så kan man ju fundera över om man bör byta umgänge.

Så att bygga upp sin muskelmassa med ett överskott på max 500kcal är inte hälsosamt? Eller att gå från överviktig till fit är inte hälsosamt? menar alltså inte as låg fett% som 5% nu.

Det är hälsofrämjande att leva ett aktivt liv och styrketräna måttligt.
Såvida man inte är rejält underviktig så lär inte en överätning vara positiv överhuvudtaget.

Duran
2013-05-02, 09:05
Efter maten, innan nästa lektion, så köper de (per person!!!) en 1,5l cola + marabou och klipper innan lunchrasten är färdig. "Vi blev sugna!" När jag undrar om "behöver ni verkligen det där?", så haglade det sura kommentarer...

Det som är mer sjukt är det här. Jag kunde av att logga in på skype dagen efteråt, ta reda på att de suttit samma dag från 17.00 till 04.00 på natten och spelat dataspel! Under den tiden hade en kille smäckt grillade revben + pommes och sås. En annan kille åt två påsar chips (och allt vad det innebär, dipp, cola, kex etc).

Detta är gänget jag hänger med (varför? haha). Detta var ingen engångsföreteelse, så här ser det ut varje vecka. Så jadu, kommentarer får man om att man äter lite. Men vad spelar det för roll? För mig så räcker det oftast att bara kolla på deras feta kaggar (19 åriga killar vi snackar om) och le inombords :devil:

Så du gör med andra ord precis det tråden handlar om. Lägger dig i och kommenterar dina vänners matvanor. Varför ler du inombords åt deras övervikt? För att du känner dig överlägsen? Låter inte som en särskilt schysst syn på sina vänner.

Det känns som att du borde klämt på kompisens valk och se vad om han säger mer efter det.

Det känns som att du ser ner på överviktiga människor.

Jag tkr "oj vad smal du har blivit" klingar bättre än "du har lagt på dig lite va" att kalla någon överviktig innebär så mkt. kunde lika gärna säga du är ful, lat och korkad.

Der tycker inte alla. Jag vet åtminstone en smal person som känner sig angripen och kränkt när människor ska påpeka det. Hon har försökt att gå upp i vikt men kan inte och hon tycker inte om att andra tar sig rätten att bedöma hennes kropp apropå ingenting.

Cha
2013-05-02, 09:35
Jag får ofta höra (på lunchen på jobbet) att jag äter för lite och att min kropp då går in i svält-mode. För det första så har denna person ingen aning om vad jag äter per dag osv. hon dömer mig enbart på en enda måltid *facepalm*
Eftersom jag tycker att hon dumförklarar sig själv så bryr jag mig inte alls om hennes kommentarer. Tycker bara det är onödigt. Sköt ditt så sköter jag mitt, jag struntar väl i vad andra proppar i sig så länge de mår bra. :)

Provrörsbarn
2013-05-02, 10:17
När jag började träna fick jag oftast snälla och bra kommentarer om att det såg bra ut då jag var väldigt smal från början. Men sen när jag väl började bygga upp mig ganska så bra och blev bara större och större så började jag höra att;
"Men nu ska du väll inte gå upp mer? Nu ser det ju bra ut"
"Hur stor ska du bli egentligen? Det är ju inte snyggt med för mkt muskler..."
ååååh....! Tröttsamt!

Reaper123
2013-05-02, 10:49
Kommer nästan dagligen i kontakt med detta "fenomen" och ibland är det nästan skrattretande då dom uppfattar mig som att jag blir större fastän jag deffar...

Jag tränar dock för mig egen skull och skiter fullständigt i vad folk säger, så länge det handlar om "avundsjuka". Försöker däremot lyssna när folk anser att jag på något vis upplevs vara ohälsosam, för man blir ganska blind av allt deffande. Nu är det dock få personers åsikter jag lyssnar på, men jag igonerar alltså inte allas åsikter (för min egen skull)!

HMS Laestander
2013-05-02, 14:25
Avundsjuka kan självklart vara en anledning till att människor har synpunkter.

Skulle någon fråga så är det väl inte konstigare än att man berättar om sina mål och varför man lever på ett visst sätt. Om de vill förstå eller inte är upp till dem, och om det är närmare bekantskap som inte accepterar ens beslut så kan man ju fundera över om man bör byta umgänge.

Det är lite halvjobbigt bara när dessa mest oförstående är ens familjemedlemmar. Min far var en riktig partyprisse när han var liten och förstår inte varför jag inte är likadan, inte är ute och super varje helg osv. Det är tydligen skadligt beteende att ha snöat in sig på träning, kosthållning och sånt där och man måste släppa till någon gång. I hans ord. Min yngre bror (16 år) är precis som farsan var när han var liten, så farsan lever ut sitt liv igenom min brorsa och ratar allt jag väljer.

Självfallet får man ju inte hamna för djupt in i någonting, för allting (i princip) är skadligt i för stor utsträckning men ens egna val är individuella och jag ser inga direkta förluster med att inte köra partylifestyle och stå där senare i livet utan att ha åstadkommit något egentligt, förutom att ha erövrat tusentals brudar och supit bort hälften av ens hjärnceller.

Kommer nästan dagligen i kontakt med detta "fenomen" och ibland är det nästan skrattretande då dom uppfattar mig som att jag blir större fastän jag deffar...

Jag tränar dock för mig egen skull och skiter fullständigt i vad folk säger, så länge det handlar om "avundsjuka". Försöker däremot lyssna när folk anser att jag på något vis upplevs vara ohälsosam, för man blir ganska blind av allt deffande. Nu är det dock få personers åsikter jag lyssnar på, men jag igonerar alltså inte allas åsikter (för min egen skull)!

Precis! Man lär sig ju rätt snabbt vilkas åsikter man bör hålla i åtanke och vilka man kan sålla, dock. Jag är alltid redo att lyssna, men jag vill inte nödvändigtvis förändra något eller "lära mig" något nytt för det. Som Churchill sa. :)

cosmos
2013-05-02, 15:59
Det känns som att du ser ner på överviktiga människor.

Man måste sätta en gräns när kompisar uppmuntrar grisande.

cosmos
2013-05-02, 16:02
Der tycker inte alla. Jag vet åtminstone en smal person som känner sig angripen och kränkt när människor ska påpeka det. Hon har försökt att gå upp i vikt men kan inte och hon tycker inte om att andra tar sig rätten att bedöma hennes kropp apropå ingenting.

Okej att kalla någon sinkig är inte snällt heller men för mig är det skälls ord att kalla någon tjock för det betyder all vad stereotypen innebär.

Tolkia
2013-05-02, 17:26
Man måste sätta en gräns när kompisar uppmuntrar grisande.
Då får man nog acceptera att de kommenterar ens eget ätbeteende/kropp/träning också. Man kan inte räkna med att man skall få köra i något slags kommentarsgräddfil för att man (själv anser att man) är snyggare och i bättre form.

Jag är medveten om att det finns en förkärlek för att kommentera vad andra äter och hur andra gör som är besvärande och pinsam, och att det kan vara ett stort problem. Men det är också väldigt, väldigt vanligt (inte minst här) att folk gnäller på att andra kommenterar dem, samtidigt som de själva kastar ur sig oombedda recensioner till höger och vänster.

newb123
2013-05-02, 17:44
Min åsikt är att det är omöjligt att se stor ut hård, ren, med kläder på med normala gener. Fett har lägre densitet än muskler, ett kg fett har därmed större volym än ett kg muskler och det är därför vanligt folk kan se stora ut med kläder på.

HMS Laestander
2013-05-02, 17:45
Då får man nog acceptera att de kommenterar ens eget ätbeteende/kropp/träning också. Man kan inte räkna med att man skall få köra i något slags kommentarsgräddfil för att man (själv anser att man) är snyggare och i bättre form.

Jag är medveten om att det finns en förkärlek för att kommentera vad andra äter och hur andra gör som är besvärande och pinsam, och att det kan vara ett stort problem. Men det är också väldigt, väldigt vanligt (inte minst här) att folk gnäller på att andra kommenterar dem, samtidigt som de själva kastar ur sig oombedda recensioner till höger och vänster.

+1

Tar man inte kritiken får man hålla allt sånt här till sig själv. Mottager man kritik är det bara köra. (Enligt mig).

cosmos
2013-05-04, 20:35
Då får man nog acceptera att de kommenterar ens eget ätbeteende/kropp/träning också. Man kan inte räkna med att man skall få köra i något slags kommentarsgräddfil för att man (själv anser att man) är snyggare och i bättre form.

Jag är medveten om att det finns en förkärlek för att kommentera vad andra äter och hur andra gör som är besvärande och pinsam, och att det kan vara ett stort problem. Men det är också väldigt, väldigt vanligt (inte minst här) att folk gnäller på att andra kommenterar dem, samtidigt som de själva kastar ur sig oombedda recensioner till höger och vänster.

Vad snackar du om? Jag har ALDRIG kommenterat någon annans matvanor/dietande.

Det jag kommenterade på var att hans svullar kompis såg ner på honom för att han inte också svullar och då kan man med all rätt "call him out on his shit" tillbaka.

cosmos
2013-05-12, 10:38
fortfarande intresserad av era historier om ämnet:)

blomrog
2013-05-12, 13:19
Jag står och skakar en proteinshake efter eftermiddagens pass. Går in på kollegans tjänsterum. Tjock farbror sitter och trycker i sig vingummi ur 500g tax-free låda.
Han talandes medelst smaskandes:
-"Du ska inte hålla på med sånna där jävla pulver, det är inte bra för dig!"

Jag suckar och går vidare.

Limpanz
2013-05-12, 13:55
Föräldrar:

Precis i början:
"-Vad är det för pulver du köpt? Det kan väl inte vara hälsosamt, vad hände med en banan efter träningen?"

"-Inte behöver du dieta! Du är ju så smal som det är. Jag gillar ju dig ändå, hur du än ser ut!"

Jobbet:

*Tar fram agmatine i kapselform samt bcaa efter jobbet före träning* "-Aha, är det anabola du blandar där? Ryssfemmor?"

"Kyckling och ris idag igen? Kan väl inte vara bra att äta det varje dag? Man ska ju variera kosten!"

Och så vidare....

cosmos
2013-05-12, 14:48
Jag står och skakar en proteinshake efter eftermiddagens pass. Går in på kollegans tjänsterum. Tjock farbror sitter och trycker i sig vingummi ur 500g tax-free låda.
Han talandes medelst smaskandes:
-"Du ska inte hålla på med sånna där jävla pulver, det är inte bra för dig!"

Jag suckar och går vidare.

Harre j*vlar vad jag skrattar:laugh: tack för att du gjorde min dag med din bertkarlsson historiaxD(tnkte på honom av någn anledning)

raddum
2013-05-12, 15:36
Klassiskt att få höra kommentarer om kosttillskott som vassle och kreatin
"Det där kan innehålla doping"
"Du kommer skada njurarna om du dricker det där"
"vanlig mat är mycket bättre"
osv.

Även om jag kan störa mig till oblivion på sådana kommentarer så ska man väl egentligen inte klandra folk, med tanka på hur mycket misinformation som finns där ute, framförallt i kvällspressen(tyvärR)

cosmos
2013-05-12, 17:00
Klassiskt att få höra kommentarer om kosttillskott som vassle och kreatin
"Det där kan innehålla doping"
"Du kommer skada njurarna om du dricker det där"
"vanlig mat är mycket bättre"
osv.

Även om jag kan störa mig till oblivion på sådana kommentarer så ska man väl egentligen inte klandra folk, med tanka på hur mycket misinformation som finns där ute, framförallt i kvällspressen(tyvärR)

Det som stör mig är när "kvällspressen-folk" säger emot mig när jag säger att deras argument/påstående inte stämmer.

Jag är 1000ggr mer insatt än dessa människor men jag kastar mig helst inte in i sådana diskutioner.

raddum
2013-05-12, 18:10
Det som stör mig är när "kvällspressen-folk" säger emot mig när jag säger att deras argument/påstående inte stämmer.

Jag är 1000ggr mer insatt än dessa människor men jag kastar mig helst inte in i sådana diskutioner.

I'm with you!

Depzon
2013-05-12, 19:44
Jag skäms typ för att dra fram "träningsnäringsgrejer" i offentliga sammanhang. Dricker gärna inte ur shaker på bussen och tar helst inte fram pulver/piller när "vanligt" folk ser. Skäms även litegrann för att äta saker som i en "vanlig" människas ögon inte kan vara gott eller passa ihop för fem öre. Vet inte om det beror på att det är jobbigt med deras oförståelse, eller för att man kanske vill bli sedd som en som är vältränad p.g.a. hårt kroppsarbete på åkern eller nåt :D

Det är intressant att så fort en sak är onyttig eller kan vara beroendeframkallande, så ska den prackas på en. Det gäller allt från godis till kakor till sprit till kaffe. Antingen med mormorsfigurens omhuldande, runda röst eller killkompisens "ö"-vokaliserade bröluppmaning. "Visst vill du ha en kaka efter maten?" "Ö, ta en grogg vet jag!". Det känns som att världen skulle gå upp i atomer om någon kom in med en bricka med broccolibuketter till en samling människor och sa "Ö, ta en broccolibukett för fan! Jooo, kom igen nu!".

blomrog
2013-05-12, 20:01
Harre j*vlar vad jag skrattar:laugh: tack för att du gjorde min dag med din bertkarlsson historiaxD(tnkte på honom av någn anledning)

Ungefär samma kroppsform som Bert, ja! :)

Cameltotem
2013-05-12, 23:12
Det är en jävlans tjat om hur mycket man äter vid bulk och deff är det en jävla tjat att man svälter sig.

Och alla ifrågesätter varför man äter kvar, varför inte äta youghurt istället får man ständigt höra.

cosmos
2013-05-13, 05:38
Jag skäms typ för att dra fram "träningsnäringsgrejer" i offentliga sammanhang. Dricker gärna inte ur shaker på bussen och tar helst inte fram pulver/piller när "vanligt" folk ser. Skäms även litegrann för att äta saker som i en "vanlig" människas ögon inte kan vara gott eller passa ihop för fem öre. Vet inte om det beror på att det är jobbigt med deras oförståelse, eller för att man kanske vill bli sedd som en som är vältränad p.g.a. hårt kroppsarbete på åkern eller nåt :D

Det är intressant att så fort en sak är onyttig eller kan vara beroendeframkallande, så ska den prackas på en. Det gäller allt från godis till kakor till sprit till kaffe. Antingen med mormorsfigurens omhuldande, runda röst eller killkompisens "ö"-vokaliserade bröluppmaning. "Visst vill du ha en kaka efter maten?" "Ö, ta en grogg vet jag!". Det känns som att världen skulle gå upp i atomer om någon kom in med en bricka med broccolibuketter till en samling människor och sa "Ö, ta en broccolibukett för fan! Jooo, kom igen nu!".

Samma! Orkar inte ens säga till folk på mitt nya jobba att jag tränar, orkar inte med dumma frågor osv;)

Elgreco
2013-05-13, 05:53
Jobbet: Du måste va bög, bara bögar som går på diet o tänker på sin kropp.

Hehe, får dock tillägga att vi har med en
ärke pajas att göra.... Antagligen sur att han aldrig får ligga!

Elgreco
2013-05-13, 06:00
Jag skäms typ för att dra fram "träningsnäringsgrejer" i offentliga sammanhang. Dricker gärna inte ur shaker på bussen och tar helst inte fram pulver/piller när "vanligt" folk ser. Skäms även litegrann för att äta saker som i en "vanlig" människas ögon inte kan vara gott eller passa ihop för fem öre. Vet inte om det beror på att det är jobbigt med deras oförståelse, eller för att man kanske vill bli sedd som en som är vältränad p.g.a. hårt kroppsarbete på åkern eller nåt :D

Det är intressant att så fort en sak är onyttig eller kan vara beroendeframkallande, så ska den prackas på en. Det gäller allt från godis till kakor till sprit till kaffe. Antingen med mormorsfigurens omhuldande, runda röst eller killkompisens "ö"-vokaliserade bröluppmaning. "Visst vill du ha en kaka efter maten?" "Ö, ta en grogg vet jag!". Det känns som att världen skulle gå upp i atomer om någon kom in med en bricka med broccolibuketter till en samling människor och sa "Ö, ta en broccolibukett för fan! Jooo, kom igen nu!".

Kan köpa det om man har en massa piller ( omega 3, bcaa, kreatin ect..).Att man inte vill ta dem framför folk el jobb. Ser suspekt ut då de ofta också har färgglada färger ect. Men protein pulver, bcaa i pulver ect, fuck em! Det bryr jag mig inte alls. Samma gäller o flasha ( nu har jag dock inte mkt att flasha med). Men efter deffen, och om alla magrutor syns ( aldrig sett alla tillsammans) så kommer jag gå utan tröja så fort jag får chansen ÖVERALLT. Fan mkt jobb bakom, massa timmar på gymet, tid med mat. Öl jag skippat, listan kan göras lång. Inte fan ska man bry sig om ignorrants fucks då, med tanke på all tid man lägger ner.

Ado2000
2013-05-13, 09:33
Shit!

Trodde jag var ensam om detta. Men senaste jag var hemma i Malmö så blev det ett jävla rabalder över hur stor jag hade blivit. T.o.m farsan som hittills tyckte det var bra att jag tränade började häva ur sig kommentarer om att jag hade blivit för stor. Hade jag hade pajat mig själv :D.

Morsan var fan värst under dom 10 dagarna jag va där gick det inte en enda dag utan hennes kommentarer. Flippade ut till slut.

Även vännerna iaf vissa gjorde kommentarer men vad det gäller dem alla så bryr jag mig inte eftersom jag visste att jag skulle börja deffa när jag kom tillbaka till
Gbg men sen jag vet jag också vad jag har för mål med min träning så jag låter mig inte påverkas (förutom morsan då som nästan drev mig till vansinne).

Edit: Det jag förundras över rätt mycket också är hur folk som inte tränar å inte har så bra (om någon som helst koll) på kost, finner att det kan ge tips,råd å synpunkter på ens egen mat å träningsvanor.

cosmos
2013-05-13, 15:43
Jobbet: Du måste va bög, bara bögar som går på diet o tänker på sin kropp.

Hehe, får dock tillägga att vi har med en
ärke pajas att göra.... Antagligen sur att han aldrig får ligga!

Påminner om den där gubben som finns på alla jobb som menar på att man inte bör ORKA träna om man jobbar tillräckligt HÅRTxD

mkt ursäkter finns det att vara lat.

Depzon
2013-05-13, 15:57
Haha. På jobbet i dag så var det en tant som verkade ha varit på någon föreläsning eller tittat på något program eller dylikt. Jag kom in i mitten av konversationen. Hon sa i alla fall:

Tant 1: ... och vad var det mer som var nyttigt, jo ... apelsiner, broccoli, kyckling, magert kött. Det som inte är nyttigt är: energidryck ...
Tant 2: Nej det förstår man ju, med allt socker.
Tant 1: ... chips ...
Tant 2: *håller med*
Tant 1: ... godis
Tant 2: Näe, godis? Godis tycker jag är gott!

cosmos
2013-05-13, 18:26
Haha. På jobbet i dag så var det en tant som verkade ha varit på någon föreläsning eller tittat på något program eller dylikt. Jag kom in i mitten av konversationen. Hon sa i alla fall:

Tant 1: ... och vad var det mer som var nyttigt, jo ... apelsiner, broccoli, kyckling, magert kött. Det som inte är nyttigt är: energidryck ...
Tant 2: Nej det förstår man ju, med allt socker.
Tant 1: ... chips ...
Tant 2: *håller med*
Tant 1: ... godis
Tant 2: Näe, godis? Godis tycker jag är gott!

oj oj mkt idioti får man höraxD

"man bör äta 2kg frukt om dan"

"man bör äta fisk X ggr i veckan"

"blabliblu"

"man dör av socker..."