handdator

Visa fullständig version : Fokusera mer på kost


Selin
2013-04-30, 21:10
Tja. Jag har en stor fråga. Jag har tränat seriöst i ca 5 månader. Det som intresserar mig mest är de 3 stora, då jag hade kunnat tänka mig att bli en styrkelyftare längre fram i tiden, och vill samtidigt bli så stor som möjligt. Inte fet, inte rippad. Alltså så stor som möjligt.
Dvs jag är inte ute efter att få en snygg och eller att få tvättbräda. Är ute efter att få ut så stora vikter som möjligt och att bli så stor som möjligt.

Min fråga är då:

Hur ska jag äta?
Just nu äter jag väldigt mycket mat. + en gainer efter träning. Jag äter även godis om helgerna.

Funkar detta för att utvecklas och bli så stark som möjligt. Om man tränar 5 dagar i veckan riktigt tungt. Eller kan man komma längre och utvecklas fortare ifall man börjar gå på en deff/annan kost såsom bara nyttigt?
Och ifall man börjar att äta nyttigt, ska man fortfarande äta mycket? Behöver verkligen hjälp här.


OBS: Mitt mål är som sagt att bli så stark som möjligt, och samtidigt bli stor. Alltså i kropp i sig. Inte rippad dvs.


mvh

Selin
2013-04-30, 21:15
Ifall det är till någon hjälp så är jag 17 år och har tränat i ungefär 5-6 månader.

mikaelj
2013-04-30, 21:51
För att bli stor och stark behöver du äta mycket mat.

då jag hade kunnat tänka mig att bli en styrkelyftare längre fram i tiden,

Sök dig till en klubb nu, inte sen. Finns ingen anledning till att vänta med det, och det du lär dig på klubben kommer spara dig massvis med tid.

Var i landet bor du?

Selin
2013-04-30, 22:11
Bor i Skåne. En bit utanför malmö.

Herman H
2013-04-30, 22:38
Bor i Skåne. En bit utanför malmö.

En bit utanför Malmö, åt vilket håll? Jag bor i Staffanstorp, tävlar för Lunds TK.

Selin
2013-04-30, 23:23
Bor i Svedala.