handdator

Visa fullständig version : något grymt proteinpulver som efterrätt?


maattee10
2013-04-30, 17:06
jag köpte Lean Dessert Protein, 630 g, chocolate pudding för 199kr. det smakade ingenting jag provade olika mängd med pulver och har nu gjort chokladpudding med pulver+mjölk och in i frysen så får jag se om det blir bättre:)

men nu till frågan
har ni något tips på något grymt protinpulver som man kan ha på kvällarna, ex chokladpudding?



Mitt pulver jag köpte 0/5 får det, väldigt dyrt:(

http://forumbilder.se/CE1A9/2711r-1.jpg (http://forumbilder.se/CE1A9/2711r-1)

TIMPA
2013-04-30, 17:33
Vet att många här på forumet bakar efterrätter själva som är väldigt proteinrika, glid in på Matlagnings delen så får du nog lite god inspiration.

EfterlysT
2013-04-30, 18:52
Body Science kasein är riktigt gott och billigt samt perfekt att göra fluff och pudding av.

Personliga favoriten är nog Double Rich Chocolate. Jag brukar varva smak av alla som finns då alla är riktigt goda.

Ronn
2013-04-30, 19:07
Jag lyckas inte få till några bra puddingar med BS men fluff på BS är najs.

Grotesk
2013-04-30, 20:04
Casein FX Choklad med minimjölk och en vända i kylen. Billigt, gott och opti.

Ramboline
2013-04-30, 20:23
jag köpte Lean Dessert Protein, 630 g, chocolate pudding för 199kr. det smakade ingenting jag provade olika mängd med pulver och har nu gjort chokladpudding med pulver+mjölk och in i frysen så får jag se om det blir bättre:)

men nu till frågan
har ni något tips på något grymt protinpulver som man kan ha på kvällarna, ex chokladpudding?



Mitt pulver jag köpte 0/5 får det, väldigt dyrt:(

http://forumbilder.se/CE1A9/2711r-1.jpg (http://forumbilder.se/CE1A9/2711r-1)

Jag körer Double Pro smakar som chockladpudding och har samma konsistens som chockladpudding.Skall stå 10 min i kylen innan servering

Gober
2013-04-30, 20:29
BS Casein med chokladsmak smakar nästan som vanlig pulverchokladpudding. Blanda med mjölk och in i kylen sen ut och vispa lite igen. Bulkar man så är ju en klick grädde till perfekt.

EfterlysT
2013-04-30, 22:43
http://www.aldrigvila.se/robert/repost-body-science-casein-pudding-of-the-gods#title

Riktigt gott !

maattee10
2013-05-01, 06:55
Vet att många här på forumet bakar efterrätter själva som är väldigt proteinrika, glid in på Matlagnings delen så får du nog lite god inspiration.
ok ska ta mig en titt;)
Body Science kasein är riktigt gott och billigt samt perfekt att göra fluff och pudding av.
Personliga favoriten är nog Double Rich Chocolate. Jag brukar varva smak av alla som finns då alla är riktigt goda.
det såg riktigt gått ut på bloggen, det måste jag nog testa:)
Jag lyckas inte få till några bra puddingar med BS men fluff på BS är najs.
man måste väll bara lära sig, prova med ballongvisp;)
Casein FX Choklad med minimjölk och en vända i kylen. Billigt, gott och opti.
får kolla upp de:)
Jag körer Double Pro smakar som chockladpudding och har samma konsistens som chockladpudding.Skall stå 10 min i kylen innan servering
tack, får kika på de:)
BS Casein med chokladsmak smakar nästan som vanlig pulverchokladpudding. Blanda med mjölk och in i kylen sen ut och vispa lite igen. Bulkar man så är ju en klick grädde till perfekt.
haha ingen grädde för min del:p

maattee10
2013-05-01, 06:55
http://www.aldrigvila.se/robert/repost-body-science-casein-pudding-of-the-gods#title

Riktigt gott !

såg riktigt gått ut, måste provas:)

Ronn
2013-05-01, 07:20
man måste väll bara lära sig, prova med ballongvisp;)

Mja krävs nog lite mer arbete för att få till det, jämfört med double pro eller sloow då det bara är att vispa till det i rätt proportioner ställa in i kylskåpet i 10 min så har du perfekta puddingen utan tjaffs. ;)

Är mer frälst över fluff ändå så lite sak samma för mig. :D

maattee10
2013-05-01, 07:25
Mja krävs nog lite mer arbete för att få till det, jämfört med double pro eller sloow då det bara är att vispa till det i rätt proportioner ställa in i kylskåpet i 10 min så har du perfekta puddingen utan tjaffs. ;)

Är mer frälst över fluff ändå så lite sak samma för mig. :D

det borde väll bara va att följa instruktionerna eller?

Ronn
2013-05-01, 07:46
det borde väll bara va att följa instruktionerna eller?

Om du gör som stod på sidan där så måste du ha ytterligare 2 ingredienser och du får nog räkna med en del pulver som fastnar i bunken om du sakta tillför vätska allteftersom, det fungerar säkert ska testa det någon dag men med dom jag nämnde behöver du inget sånt bara ner med vätska+pulver i bunke vispa, färdigt att ätas direkt från bunken med perfekt konsistens.

Det är samma med fluff, visa tillverkare lämpar sig bättre för fluff än andra på grund av konsistens och hur enkelt eller svårt det är att få till och hur snabbt eller långsamt det faller ihop.

Jag har experimenterat en hel del med olika tillverkare och metoder, går att fluffa utan bär också med bara krossad is. ;)

maattee10
2013-05-01, 07:57
Om du gör som stod på sidan där så måste du ha ytterligare 2 ingredienser och du får nog räkna med en del pulver som fastnar i bunken om du sakta tillför vätska allteftersom, det fungerar säkert ska testa det någon dag men med dom jag nämnde behöver du inget sånt bara ner med vätska+pulver i bunke vispa, färdigt att ätas direkt från bunken med perfekt konsistens.

Det är samma med fluff, visa tillverkare lämpar sig bättre för fluff än andra på grund av konsistens och hur enkelt eller svårt det är att få till och hur snabbt eller långsamt det faller ihop.

Jag har experimenterat en hel del med olika tillverkare och metoder, går att fluffa utan bär också med bara krossad is. ;)

man fick tillsätta de 2ingredienserna om man ville, går utan;)

har du smakat Body Science kasein?

Ronn
2013-05-01, 13:44
http://www.aldrigvila.se/robert/repost-body-science-casein-pudding-of-the-gods#title

Riktigt gott !

Har laborerat under dagen och får verkligen inte till någon bra konsistens för pudding på BS kasein. Har testat flera olika ratios mellan pulver och mellanmjölk, mellanlagra i kylen, testat med både ballongvisp och elvisp. Hur jag än gör så blir det bara krämigt, ju mindre vätska ju mer trögflytande kräm, har man väldigt lite vätska blir det rätt fast men knappast pudding utan mer som exempelvis Nutella. Pudding ska vara så där lite luftigt fast ändå fast i konsistensen precis som chokladpuddingen man kan köpa i affären, double pro är ett perfekt exempel på ett pulver som blir exakt så i konsistensen.

Vi kanske har helt olika uppfattning om hur en pudding ska vara, jaja håller mig till fluff på BS det blir bra. :)

mikaelj
2013-05-01, 13:50
DoublePro är det enda som funkar att puddingifiera.

Bluzze
2013-05-01, 13:55
Älska Star Nutritions med Stevia Vanilj!

Beemel
2013-05-01, 14:48
Jag brukar blanda star nutritions gourmet pro kasein med lite cookies and cream vassle och slänga i en näve jordnötter. Snickerspudding. :-)

maattee10
2013-05-01, 15:49
det blir väll till att prova double pro och BS:)

Gober
2013-05-01, 15:51
DoublePro är det enda som funkar att puddingifiera.

Har du testat BS Casein? Jag tycker DoblePro blev lite grynigt (dock längesedan så kanske är ny version) medan BS blir helt slät och som en pudding i konsistensen.

mikaelj
2013-05-01, 16:00
Har du testat BS Casein? Jag tycker DoblePro blev lite grynigt (dock längesedan så kanske är ny version) medan BS blir helt slät och som en pudding i konsistensen.

Ja, BS kasein är mjölig med fadd smak.

DoublePro, åtminstone den man köper numera, blir helt slät och puddingaktig. Inte det minsta grynig. 2 dl mjölk + 1½ dl vatten, vispa ned 2 dl DoublePro choklad, in i kylen i minst 20 minuter.

Slår alla kaseinbaserade protein jag provat.

Ronn
2013-05-01, 16:02
Har du testat BS Casein? Jag tycker DoblePro blev lite grynigt (dock längesedan så kanske är ny version) medan BS blir helt slät och som en pudding i konsistensen.

Hur gör du för att få pudding av BS? Se mitt förra inlägg. *cry*

maattee10
2013-05-01, 16:12
vilket tycker ni är bäst? skriv också vilka doseringar ni tar:)

- BS kasein
- DoublePro
- Night-Pro
- övrigt

Gober
2013-05-01, 18:26
Ja, BS kasein är mjölig med fadd smak.

DoublePro, åtminstone den man köper numera, blir helt slät och puddingaktig. Inte det minsta grynig. 2 dl mjölk + 1½ dl vatten, vispa ned 2 dl DoublePro choklad, in i kylen i minst 20 minuter.

Slår alla kaseinbaserade protein jag provat.

Vad konstigt min blir aldrig grynig, kan dock hålla med om att det kunde vara lite mer chokladsmak i den, jag brukar ta i extra kakao (eller brukar och brukar, gör inte pudding särskilt ofta).

Hur gör du för att få pudding av BS? Se mitt förra inlägg. *cry*


Inga konstigheter, jag vispar ner lagom med mjölk, lagom för mig är när det fortfarande är löst men lite för tjockt att dricka. Sen sätter jag in det i kyla, gärna i frysen i minst 10-15min. Tar ut det och vispar upp det en omgång till. Har alltid blivit bra konsistens för mig.

Blandar alltid med mjölk, vatten är inte gott.

maattee10
2013-05-01, 18:32
jag har nu beställt Night-Pro och undrar om någon har provat den? kan man göra någon slags pudding av den? jag köpte den dels för att morsan behövde magnesium och att jag kan behöva lite för sömnen:) så tänkte slå 2 flugor i en smäll;)

wessmen
2013-05-01, 18:33
Gör fudge-kakan på tasty-health istället.

Tar 3min att röra ihop, 45 sek i micron. Så får du en kladdkaka med typ 24g protte, 140kcal och som spöar allt vad shakes heter.

Johan.S
2013-05-02, 08:43
DoublePro:hbang:

farsan baloo
2013-05-02, 09:05
Fairings Gourmé protein var en höjdare att göra pudding på, dock lite svårt att få tag i nu. Kommer prova Sloow eller QuadPro när mitt lager på Gourmé är slut :)

maattee10
2013-05-13, 16:18
idag fick jag hem mitt night pro protein och gjorde lite choklad pudding och körde in den i kylen:) jag ska ta lite i kväll;)

maattee10
2013-05-13, 16:44
fy satan vad god night pro choklad va:D det blev chokladpudding med 1dl pulver och 2dl mjölk och 30min i kylen, den var faktiskt riktigt god:)

EiseltUK
2013-05-13, 20:01
Har du testat BS Casein? Jag tycker DoblePro blev lite grynigt (dock längesedan så kanske är ny version) medan BS blir helt slät och som en pudding i konsistensen.

Är det inte Protec som du tänker på? Den blir lite grynig.

Kung atlas
2013-05-13, 21:09
Fairing Quadpro Choklad. Riktigt god att göra pudding eller fluff av.*drool*