handdator

Visa fullständig version : Hetero utför "homohandlingar"


Vilson
2013-04-29, 20:31
Jag är heterosexuell och tänder inte på killar. Skulle dock säga att jag kan tycka vissa killar är heta men det är verkligen typ 1 på 10000. Har inget emot att kyssa eller ens hångla med en kille, händer t.o.m. ibland på fyllan, inte i raggningssyfte utan jag tycker av nån anledning att det är en kul grej (kanske är lite gay då).

När detta händer så är det för bekanta extremt uppseendeväckande. Hade jag varit homosexuell hade ingen såklart sagt något men är man hetero och "bögar" lite så är det väldigt konstigt.

Varför kan man inte komma undan med samma handlingar som hetero som om man varit uttalad homo? Hade jag haft sex med en kille hade folk tyckt det varit helt jävla cp men hade jag titulerat mig bi eller homo hade folk accepterat det och inte vågat säga så mycket, troligtvis i rädsla för att riskera vara homofober. Måste man verkligen välja sida?

Nån tanke om detta eller det kanske är helt ointressant?

Sniggel
2013-04-29, 20:39
Homo/heterosexualitet är nog ett spann snarare än ett "antingen eller". Väldigt hetero så blir man avtänd av blotta tanken på att kyssa någon av samma kön. Detta kan man dock säkerligen träna bort även om man skulle vara "100% hetero". Om man nu skulle se någon anledning till det. Det kanske anses skojigt att hångla med någon av samma kön för det "är ju helt crazy". Och vad är det egentligen som är så farligt kan man ju undra?
Om man dock i vissa fall kan uppskatta det skulle jag vilja påstå att där finns en viss grad av bisexualitet hos den som uppskattar det. Man kanske är "99% hetero men med rätt person kan det vara trevligt".
Nu ser jag själv ingen vits att lära mig att inte äcklas av att hångla med andra killar men jag skulle inte bli bestört om någon av mina killkompisar skulle göra det ibland (inte med mig :D). Dock hade jag självklart undrat varför och fått starka misstankar (underdrift) om bi/homosexualitet hos personen.

Snackar vi sex så har jag svårt att se att någon kan vara helt heterosexuell. Då får det vara pengar inblandat eller något annat väldigt udda skäl.

Carnes
2013-04-29, 20:50
Så du tänder inte på killar, men du tycker vissa killar är heta och har inget emot att kela på fyllan? OK boss.. Keep hustlin cuzz.. Har en polare som är helt tokig i ladyboys, tycker inte han är gay för det.

Sniggel
2013-04-29, 20:53
Är det så himla viktigt att bestämma vilken sexualitet man tillhör btw?
En släktings kompis gillar transor. Personer som ser ut som kvinnor men som har penis. Är han bög? Spelar det roll?

Carnes
2013-04-29, 20:57
Är det så himla viktigt att bestämma vilken sexualitet man tillhör btw?
En släktings kompis gillar transor. Personer som ser ut som kvinnor men som har penis. Är han bög? Spelar det roll?

För mig är det inte viktigt och jag personligen skiter i vad du knullar. Om man är straight och gillar transor, eller straight och är i TS position har man homonyfikenhet, vem vet vart det leder. Känner ett flertal tjejer som har prövat att tugga matta men det ledde ingenstans.

Jag har själv blivit lurad ett par gånger av transorna i Thailand :D

Victuhh
2013-04-29, 21:30
Låter lite bögigt ja, tjejer gör ju sånt hela tiden iofs.

Vilson
2013-04-29, 21:36
Låter lite bögigt ja, tjejer gör ju sånt hela tiden iofs.

Nej det låter inte bögigt, det ÄR bögigt men det var inte poängen. Poängen är varför det blir tabu för att man är hetero men hyllat om man är homo.

4623
2013-04-29, 21:49
Nej det låter inte bögigt, det ÄR bögigt men det var inte poängen. Poängen är varför det blir tabu för att man är hetero men hyllat om man är homo.

Hyllat? Hånglande öppet tycker jag är lika illa om det så är tjej+kille, heterokille+homokille, tjej+tjej.

Vilson
2013-04-29, 21:51
Hyllat? Hånglande öppet tycker jag är lika illa om det så är tjej+kille, heterokille+homokille, tjej+tjej.

Still not the point, men nä jag gillar inte heller öppet grovhångel.

Fordon
2013-04-29, 22:20
Nej det låter inte bögigt, det ÄR bögigt men det var inte poängen. Poängen är varför det blir tabu för att man är hetero men hyllat om man är homo.

Är det samma personer som anser det då? Annars brukar tonåren inte vara fri från hycklare. Det ligger det (väl?) i människans natur att vara skeptisk mot det som är annorlunda gentemot hur man själv är.

Rexxar
2013-04-29, 22:21
Vad sägs om att sluta att vara en faggot och tänka på vad andra tycker? Gör det du gillar, spelar ingen vad för labels folk sätter på dig. Du vet vad du är, and that's it.

hungry
2013-04-29, 22:26
Hade inte brytt mig om min bästa vän hade strulat med en kille! Hade dock blivit mer paff om de var en zombiebrud! Då hade man retats lite dagen efter men ja kan också tycka killar är ''snygga'' eller se bra ut inte hört att ja är bög för de^^

Rikard Jansson
2013-04-29, 22:27
Hade inte brytt mig om min bästa vän hade strulat med en kille! Hade dock blivit mer paff om de var en zombiebrud! Då hade man retats lite dagen efter men ja kan också tycka killar är ''snygga'' eller se bra ut inte hört att ja är bög för de^^

Vem är du och varför har du snott viktors konto?^^

Viktor_Balck
2013-04-29, 22:30
Är det så himla viktigt att bestämma vilken sexualitet man tillhör btw?
En släktings kompis gillar transor. Personer som ser ut som kvinnor men som har penis. Är han bög? Spelar det roll?

Släktings kompis = Sniggel? :D

hungry
2013-04-29, 22:31
Vem är du och varför har du snott viktors konto?^^

Skillnaden är stor på dig och Charlie ;)

Tolkia
2013-04-29, 23:05
Nej det låter inte bögigt, det ÄR bögigt men det var inte poängen. Poängen är varför det blir tabu för att man är hetero men hyllat om man är homo.
Det är väl för inkonsekvensen i det hela, skulle jag tro. Om man själv beskriver sig som superhetero, där själva definitionen är att man attraheras av det motsatta könet men inte av det egna, men sedan har ihop det med det egna könet ändå så lär det leda till att folk a) antar att man ljuger när man säger att man är 100% hetero eller b) tycker att man beter sig väldigt konstigt som har ihop det med folk man enligt egen utsago inte är attraherad av. (Nu pratar vi om faktiska handlingar; när det gäller rena fantasier tror jag att det i allmänhet är mer generöst i tolkningen.)

Dock finns ju alltid räddningsplankan bi, som lär vara ett brett spektrum. Jag tror själv att det finns rätt många som är "latent" bisexuella men som aldrig upptäcker det, eftersom de aldrig hamnar i situationer där det blir aktuellt.

nissepelle
2013-04-30, 01:26
Jag är heterosexuell och tänder inte på killar. Skulle dock säga att jag kan tycka vissa killar är heta men det är verkligen typ 1 på 10000. Har inget emot att kyssa eller ens hångla med en kille, händer t.o.m. ibland på fyllan, inte i raggningssyfte utan jag tycker av nån anledning att det är en kul grej (kanske är lite gay då).

När detta händer så är det för bekanta extremt uppseendeväckande. Hade jag varit homosexuell hade ingen såklart sagt något men är man hetero och "bögar" lite så är det väldigt konstigt.

Varför kan man inte komma undan med samma handlingar som hetero som om man varit uttalad homo? Hade jag haft sex med en kille hade folk tyckt det varit helt jävla cp men hade jag titulerat mig bi eller homo hade folk accepterat det och inte vågat säga så mycket, troligtvis i rädsla för att riskera vara homofober. Måste man verkligen välja sida?

Nån tanke om detta eller det kanske är helt ointressant?

Du borde ju fatta att vad folk gör en grej av är att de blir provocerade av att du säger att du har vissa sexuella preferenser, men sedan i handling visar att du har helt andra preferenser. Om du ska köpa glass tillsammans med lite folk och du klargör hur mycket godare du tycker det är med päronglass än ägglikör, och sedan köper tre kulor ägglikör, då kommer också folk bli provocerade och det blir en stor grej av något som inte alls hade varit en grej ifall du från börjat sagt som det var, att du gillar päronglass mer men ibland får ett lite oförklarligt sug efter ägglikör i mängder.

eternallord
2013-04-30, 02:00
Dock finns ju alltid räddningsplankan bi, som lär vara ett brett spektrum. Jag tror själv att det finns rätt många som är "latent" bisexuella men som aldrig upptäcker det, eftersom de aldrig hamnar i situationer där det blir aktuellt.
Fast det känns mer felaktigt i mina ögon att kalla en person som uteslutande kan tänka sig ha sex med kvinnor för bisexuell för att han fyllehånglar med en kille. Jag kallar mig heterosexuell (utan att för den delen bry mig om vad någon annan kallar mig) och jag har hånglat med flera killar under tonåren, i samtliga fall som en kul grej på fyllan. Det var inte sexuellt laddat i någon bemärkelse och det fanns ingen avsikt att ta det längre än så.

Loke
2013-04-30, 07:42
Fast det känns mer felaktigt i mina ögon att kalla en person som uteslutande kan tänka sig ha sex med kvinnor för bisexuell för att han fyllehånglar med en kille. Jag kallar mig heterosexuell (utan att för den delen bry mig om vad någon annan kallar mig) och jag har hånglat med flera killar under tonåren, i samtliga fall som en kul grej på fyllan. Det var inte sexuellt laddat i någon bemärkelse och det fanns ingen avsikt att ta det längre än så.

Exakt, samma här. Sexuell läggning har ju faktikst 0 och intet med handlingar att göra. En man skulle kunna vara 100% hetero även efter tusentals samlag med andra män. Det är lika självklart som att en bög kan välja att aldrig ha sex med män.

Tolkia
2013-04-30, 08:04
Fast det känns mer felaktigt i mina ögon att kalla en person som uteslutande kan tänka sig ha sex med kvinnor för bisexuell för att han fyllehånglar med en kille.
Nu skrev jag iofs inte att man automatiskt är homosexuell för att man fyllehånglar med någon av samma kön; däremot att man nog får räkna med att omgivningen reagerar. Man kan diskutera om det är "fel" av omgivningen att reagera eller inte, men man får räkna med att det händer.

Ladugårdsdörr
2013-04-30, 08:19
Långbad och iskalla lavemang så kommer du nog på bättre tankar.

hidden
2013-04-30, 08:27
Jag är hetero vad jag vet. Men jag tror inte det är svart eller vitt alltid. Senast i helgen så dansade jag "sexigt" med en homosexuell kille som tyckte jag var söt på krogen :D kan nämna att jag fick semi-stånd. Jag är tolerant och utesluter ingenting, men just nu i framtiden kan jag bara se mig gift med en kvinna. Men det kanske utvecklas till något annat, who knows :D det är ändå personen man blir kät i.

PureWhey
2013-04-30, 09:25
Beror nog på vad man hänger med för folk.
1 på 10000 killar som är attraktiva? Kräsen!

Juxta
2013-04-30, 09:47
Jag är hetero vad jag vet. Men jag tror inte det är svart eller vitt alltid. Senast i helgen så dansade jag "sexigt" med en homosexuell kille som tyckte jag var söt på krogen :D kan nämna att jag fick semi-stånd. Jag är tolerant och utesluter ingenting, men just nu i framtiden kan jag bara se mig gift med en kvinna. Men det kanske utvecklas till något annat, who knows :D det är ändå personen man blir kät i.

Kät.. är det en blandning av kär och kåt?

hidden
2013-04-30, 10:34
Kät.. är det en blandning av kär och kåt?

Hehe, en felskrivning. Men nu när du sägert så kan man mynta ordets betydelse så :D

hanushans
2013-04-30, 11:27
Ibland stör jag mig som fan på folk på kolo, men när jag läser här så vill jag krama alla. Vad skönt att folk bara kan vara avslappnade :)

pwnyou
2013-04-30, 11:32
Vilson, du är en bi som föredrar kvinnor helt enkelt.

micke81
2013-04-30, 13:42
några i den här tråden borde kliva ut ur sin garderob.

hidden
2013-04-30, 14:36
några i den här tråden borde kliva ut ur sin garderob.

Hade jag varit geniunt homosexuell hade jag "erkänt" det för länge sen. ;)

Latissimus Dorsi
2013-04-30, 14:45
Komplex fråga. Men om vi säger såhär att om en kompis drog på sig brandmanuniform och sprang omkring och släckte eldar, skulle jag kalla denne en brandman oavsett om denne sa hallå nej jag släcker bara eldar i brandmanuniform för att det är kul, igentligen är jag polis. På samma sätt som att en person som kysser en av samma kön antagligen är lite homosexuelli iallafall, iallafall ur mitt perspektiv. Tycker handlingen är för starkt kopplad till den man är, släcker man eldar i uniform är man brandman och kysser man män som man är man antagligen en aning dragen åt homohållet. Allt behöver inte vara svart eller vitt.

Tjuckot
2013-04-30, 15:57
Någon mer bevandrad kan nog svara bättre på detta. Men som jag förstått det så finns det en definition på män som är heterosexuella men kan ha sex med män (och samma sak för kvinnor). Att ha sex med någon gör en inte till homosexuell/bisexuell.

Kollade lite på www.rfsl.se och hittade detta:

Sexuell läggning är summan av dessa variabler
Praktik:
Vad du gör och vad du har för erfarenheter. Vem har man relation med och vem har man sex med?

Identitet:
Vad känner du dig som och vad kallar du dig?

Preferens:
Vad gillar du och vad föredrar du? Vill du leva med killar eller tjejer? Föredrar man ha sex med ett av könen eller båda?

http://www.rfsl.se/?p=414

Det handlar väl mycket om hur man själv ser på sig, alltså kan man se sig själv som heterosexuell men kan uppskatta sex med personer av samma kön.

PureWhey
2013-04-30, 16:19
Någon mer bevandrad kan nog svara bättre på detta. Men som jag förstått det så finns det en definition på män som är heterosexuella men kan ha sex med män (och samma sak för kvinnor). Att ha sex med någon gör en inte till homosexuell/bisexuell.

Kollade lite på www.rfsl.se och hittade detta:



Det handlar väl mycket om hur man själv ser på sig, alltså kan man se sig själv som heterosexuell men kan uppskatta sex med personer av samma kön.

Exakt så jag tänker om saken, fint förklarat rfsl.

eternallord
2013-04-30, 16:19
Komplex fråga. Men om vi säger såhär att om en kompis drog på sig brandmanuniform och sprang omkring och släckte eldar, skulle jag kalla denne en brandman oavsett om denne sa hallå nej jag släcker bara eldar i brandmanuniform för att det är kul, igentligen är jag polis. På samma sätt som att en person som kysser en av samma kön antagligen är lite homosexuelli iallafall, iallafall ur mitt perspektiv. Tycker handlingen är för starkt kopplad till den man är, släcker man eldar i uniform är man brandman och kysser man män som man är man antagligen en aning dragen åt homohållet. Allt behöver inte vara svart eller vitt.

Att fyllekyssa en person av samma kön är i detta sammanhanget mer jämförbart med att blåsa ut ljuset i ljusstaken. Det förstnämnda gör dig inte till homosexuell och det sistnämnda gör dig inte till brandman.

Latissimus Dorsi
2013-04-30, 16:27
Att fyllekyssa en person av samma kön är i detta sammanhanget mer jämförbart med att blåsa ut ljuset i ljusstaken. Det förstnämnda gör dig inte till homosexuell och det sistnämnda gör dig inte till brandman.

På fyllan gör man mycket som man inte skulle göra i normala fall, men även dessa handlingar återspeglar en på ett eller annat sätt. Så jag vet inte riktigt hur mycket man kan avfärda fyllehångel som en tendens till homosexualitet.

Tjuckot
2013-04-30, 16:29
Vem är vi att bedöma "han är homo, hon är homo" osv. Det är väl något endast en själv kan bedöma om sig själv?

Latissimus Dorsi
2013-04-30, 16:29
Vem är vi att bedöma "han är homo, hon är homo" osv. Det är väl något endast en själv kan bedöma om sig själv?

Naturligtvis. Men lycka till att förklara det för den dumma folkmassan.

Tjuckot
2013-04-30, 16:31
Naturligtvis. Men lycka till att förklara det för den dumma folkmassan.

Folk behöver se förbi att det handlar om mer än sex, tänker jag.

micke81
2013-04-30, 16:53
Vem är vi att bedöma "han är homo, hon är homo" osv. Det är väl något endast en själv kan bedöma om sig själv?

Tveksamt,varför kan inte folk bara stå för vad eller vem dom är istället?
en persons gärningar säger oftast mer om personen än vad personen själv kan utrycka i ord,detta är inget konstigt alls.

därmed inte sagt att TS är homosexuel på grund av sina handlingar däremot vore det inte helt grundlöst att anta att personen är bisexuel,om TS kunnde släppa sargen och medge denna möjlighet för sej själv så skulle han troligtvis även släppa dom eventuela spärrar han har gett sej själv och handla därefter.

Grahn
2013-04-30, 16:58
att gilla att ha sex med samma kön men ha en preferens åt ena eller andra håller är väl en bisexuell, att säga att man kan SE sig som hetero men bara smågilla att ha lite sex med sitt eget kön det är ungefär lika vettigt som tjejjen som hävdar att hon är en katt. Eventuella tonårsexperimentfaser undandtagna, varför komplicera det hela...för att poängtera att vi alla är så speciella snöflingor?

Tjuckot
2013-04-30, 16:58
Jag tycker väl helt enkelt att en kille eller tjej kan få hångla eller göra whatever med någon av samma kön utan att behöva förklara sig som antingen homo/hetero eller bi för omvärlden. Det är väl ett ställningstagande man gör själv om man så vill.

F.ö kan jag tänka mig att det är svårt att stå upp för vem man är när man kanske är väldigt osäker på sin sexualitet, det är ju inte klart som korvspad för alla.

Varför ska man behöva stå för att man är homo eller bi? Då får väl jag stå för att jag är hetero antar jag? Man behöver bara stå för att man är något om man är något annat än hetero.

Grahn
2013-04-30, 17:01
Jag tycker väl helt enkelt att en kille eller tjej kan få hångla eller göra whatever med någon av samma kön utan att behöva förklara sig som antingen homo/hetero eller bi för omvärlden. Det är väl ett ställningstagande man gör själv om man så vill.

F.ö kan jag tänka mig att det är svårt att stå upp för vem man är när man kanske är väldigt osäker på sin sexualitet, det är ju inte klart som korvspad för alla.

Varför ska man behöva stå för att man är homo eller bi? Då får väl jag stå för att jag är hetero antar jag? Man behöver bara stå för att man är något om man är något annat än hetero.

Alltså ingen kräver väl en registrering av läggning men folk kommer ju att använda någon form av term oavsett hur man själv velar.

eternallord
2013-04-30, 17:08
På fyllan gör man mycket som man inte skulle göra i normala fall, men även dessa handlingar återspeglar en på ett eller annat sätt. Så jag vet inte riktigt hur mycket man kan avfärda fyllehångel som en tendens till homosexualitet.

Jag har nog gjort det nykter också, om det nu spelar någon roll. Har du någonsin kysst en kille? Det är inte särskilt komplicerat egentligen, att kyssa en person kan man göra helt utan sexuell laddning eller vidare avsikt. Om inget intresse existerar för att ha något sorts sexuellt umgänge med personer av det könet är det svårt att föra något argument för att det skulle vara en indikator på sexuell läggning. Det vore annorlunda om det vore en ständigt återkommande handling som skapade sexuell upphetsning.

PureWhey
2013-04-30, 17:15
På fyllan gör man mycket som man inte skulle göra i normala fall, men även dessa handlingar återspeglar en på ett eller annat sätt. Så jag vet inte riktigt hur mycket man kan avfärda fyllehångel som en tendens till homosexualitet.

Haha, så om jag kysser/hånglar/pussar en kille på, eller inte på fyllan är jag homo enligt dig?

Det är ungefär som att säga att man har känslor för varje person man ligger / strular runt med. (imo)

micke81
2013-04-30, 17:29
Jag tycker väl helt enkelt att en kille eller tjej kan få hångla eller göra whatever med någon av samma kön utan att behöva förklara sig som antingen homo/hetero eller bi för omvärlden. Det är väl ett ställningstagande man gör själv om man så vill.

F.ö kan jag tänka mig att det är svårt att stå upp för vem man är när man kanske är väldigt osäker på sin sexualitet, det är ju inte klart som korvspad för alla.

Varför ska man behöva stå för att man är homo eller bi? Då får väl jag stå för att jag är hetero antar jag? Man behöver bara stå för att man är något om man är något annat än hetero.

ser inte problematiken i att vara tvungen att stå för något eller åtminstone vara öppen inför möjligheten.

är detta bara en moralisk spärr?

tänk efter lite nu,varför hånglar man med någon? vem gör man det absolut inte med? finns det en anledning till att man inte hånglar med sin syster eller bror som exempel?

PureWhey
2013-04-30, 17:32
ser inte problematiken i att vara tvungen att stå för något eller åtminstone vara öppen inför möjligheten.

är detta bara en moralisk spärr?

tänk efter lite nu,varför hånglar man med någon? vem gör man det absolut inte med? finns det en anledning till att man inte hånglar med sin syster eller bror som exempel?

Ja.

*spy*

micke81
2013-04-30, 17:40
Ja.

*spy*

något magstarkt exempel kanske,men jag låter den hänga kvar och ser om någon annan kan dra en längre koppling.

jag ser personligen inga problem med om någon är homo eller bi,däremot är incest något som borde vara belagt med grava påföljder.

PureWhey
2013-04-30, 17:41
något magstarkt exempel kanske,men jag låter den hänga kvar och ser om någon annan kan dra en längre koppling.

jag ser personligen inga problem med om någon är homo eller bi,däremot är incest något som borde vara belagt med grava påföljder.

Jag är mycket liberal i sexuella sammanhang(relationer, sängkammare osv), men någon stans får man ju dra en gräns.

micke81
2013-04-30, 17:54
Jag är mycket liberal i sexuella sammanhang(relationer, sängkammare osv), men någon stans får man ju dra en gräns.

absolut,men vad är det som gör att vi drar den gränsen där när det kommer till syskon men inte om det är en kompis eller motsvarande?

jodå jag har ett hyffsat trovärdigt svar klart men låter övriga tänka lite till på saken.

Latissimus Dorsi
2013-04-30, 18:02
Jag är mycket liberal i sexuella sammanhang(relationer, sängkammare osv), men någon stans får man ju dra en gräns.

Varför inte kyssas med random släkting, bara på skoj? :D

PureWhey
2013-04-30, 18:04
Varför inte kyssas med random släkting, bara på skoj? :D

Just därför.

Grahn
2013-04-30, 18:13
Just därför.

Förstår inte riktigt, varför dra gränsen just där? Om två syskon vill leka gömma korven så bryr det väl inte mig annat än eventuella samhällsbelastningar avkomman genererar.