handdator

Visa fullständig version : Lite råd inför deff


LinusBerglund
2013-04-29, 16:52
Hej!

Det är nu dags för deffen och jag har lite funderingar kring det.

Jag har tränat i flera år fram och tillbaka men vecka 4 i år så började jag seriöst med ett träningsschema som jag antecknade utveckling på. Jag själv tycker att jag har fått bra utveckling och är/var riktigt nöjd med schemat.

Detta schema hittade jag någonstans på internet och har gjort om det lite på vägens gång för att passa mig bra.

Nu är det då dags för att deff i 8 veckor och jag vet att den tiden jag tränade för ökning, som var på 12 veckor är lite väl länge för samma schema.

Det är detta jag tänkte att någon av er goa gubbar har lite råd på vad som kan passa som träningsschema vid deff. Kanske räcker det att byta ordning på mina övningar eller ska jag byta ut alla? Spara ett par?
Tyck gärna till vad ni gillar för övningar och ge gärna en förklaring på hur man utför övningen eller ge en video. Annars tar jag reda på det själv!



Här är mitt schema jag har kört på senaste 12 veckorna:

Dag 1

Hantelpress 3x8
Bänkpress 3x8
Militärpress 3x8
Hantellyft åt sidan 3x10
Dips 3x10
Pushdown 3x10

Dag 2

Marklyft 3x5
Chins 3x8
Stånggrodd 3x8
Flyers 3x8
Hantelcurls 3x8
Stångcurl 3x8
Hammercurl 3x8

Dag3

Knäböj 3x8
Benpress 3x8
Raka Marklyft 3x5
Liggande lårcurl 3x8
Mage (flera olika magövningar)
Sidböj 3x8


Här är även en bild från början till mitten av mina 12 veckor.
Har inte hunnit ta nya nu när jag är klar men förhoppningsvis görs det snart!
http://fuskbugg.se/dl/UOB1TQ/trning.jpg (Från "nystart" till "4 veckors träning")


Tack på förhand!

vicarious
2013-04-29, 18:25
Du behöver inte ändra schemat nämnvärt bara för att du börjar deffa. Det är kosten du troligtvis kommer behöva justera.

Simonfrisk
2013-04-29, 18:45
Du behöver egentligen inte ändra ditt träningsupplägg.

Ända du behöver, är att styrka ditt kost-intag, räkna kalorierna och äta nyttigare.
Sen träna som vanligt bara, och kanske lägger in lite kondition isåfall. :)