handdator

Visa fullständig version : Blir du provocerad av hur folk ser ut?


Lellan
2013-04-29, 09:39
Tänkte köra en liten poll! :)

Frågan är alltså om och i så fall vilka utseenden du finner provocerande.

Det jag framförallt är nyfiken på är om du ger uttryck för din åsikt (tex om du ser ett foto på facebook el på något annat ställe online, och kommenterar det i skrift) samt i så fall varför.

Tack på förhand!

benya
2013-04-29, 09:46
nej, varför skulle man bli provocerad av ngn annans yttre?

Rikard Jansson
2013-04-29, 09:48
Barn med hatt. Vet inte varför :D Såna där flätade hattar är värst.

hurril
2013-04-29, 09:49
Photofaces!

benya
2013-04-29, 09:49
Kan däremot känna mig ”provocerad” av en alldeles för vacker dam, med kvinnliga kurvor, som bara av sin närvaro sätter sprätt på varenda hormon i kroppen. Det kan vara väldigt provocerande inombords, eller frustrerande, och ganska jobbigt att handskas med. Med det är mer en form av ”positiv” provokation som väcker känslor med positiv koppling.
Av det motsatta. Ne, låter lite märkligt att ett utseende kan provocera såvida det inte handlar om symboler som representerar ngt förargligt, typ nazi-kors eller dylikt.

hungry
2013-04-29, 09:49
Stör mig på killar som sminkar sig som tjejer. Omoget eller töntigt? Säkert, men tål inte sånt.

Vunnis
2013-04-29, 09:50
Blir inte provocerad av någon av dom listade om det inte kommer med något visst uppförande, men då är det ju inte bara det yttre, så jag röstar inte. :<

Holmeros
2013-04-29, 09:50
Nej, det tycker jag inte. Jag kan tycka/anse saker och ting om någons utséende, men det provocerar inte mig.

Kanske i enstaka fall som du inte nämner i pollen, möjligtvis om någon, via sin stil/klädsel utmärker extremist-åsikter som jag motsätter mig eller liknande. Men det är väl inte direkt relaterat till utseendet ur den synpunkt du har här :)

Den här disskusionen kan ju iof vara på vilket djup som helst. Utseende kan ju helt klart provocera, men det krävs nog någon koppling till det också för att det ska bli provocerande. Åtminstone för mig.

Men jag är inte speciellt lättprovocerad, jag orkar helt enkelt inte bli provocerad :D

Blir inte provocerad av någon av dom listade om det inte kommer med något visst uppförande, men då är det ju inte bara det yttre, så jag röstar inte. :<

Vi är nog rätt lika här, förutom att du fick det sagt med mycket förre ord :D

Lellan
2013-04-29, 09:51
nej, varför skulle man bli provocerad av ngn annans yttre?

"Provocerande" kanske var ett dåligt ordval. Huvudsyftet med tråden är att jag är nyfiken på motivationen bakom varför man tex kommenterar foton på facebook mm och där skriver sin åsikt (även om den inte efterfrågats).

Lellan
2013-04-29, 09:53
OBS!!

Verkar som om huvudsyftet inte tas upp; dvs - OM man nu provoceras - vad är anledningen till att man väljer att kommentera en bild? Tex för att tala om att man inte finner det attraktivt.

DET är den stora frågan, sry om den var otydlig! :)

Rikard Jansson
2013-04-29, 09:54
Det är isåfall för att man är en hater. Varför folk är haters är okänt, men det som de har gemensamt är oftast att de är kassa på något vis, fula, svaga, dåliga o.s.v.

Raschmus
2013-04-29, 10:03
Snygga tjejer på den osynliga hästen

Alexton
2013-04-29, 10:05
Nej folk får väl se ut precis som de vill och väljer, men sen får de ta de konsekvenser som finns förknippade med vissa utseenden (stereotyper).

hurril
2013-04-29, 10:06
Lägga ut en bild på Internets och sedan säga att man inte vill ha kommentarer? På tal om irriterande saker.

Latissimus Dorsi
2013-04-29, 10:07
AWs provocerar mig, tycker mest synd om dom.

Rikard Jansson
2013-04-29, 10:07
Ptja, jag har ju hört att styrkelyftare blir rätt arga om de lägger upp ett klipp på sina lyft och får kommentaren "fat fuck", fast det är sant. Man får bli arg om man vill över irrelevanta skitkommentarer tycker jag.

hurril
2013-04-29, 10:10
Ptja, jag har ju hört att styrkelyftare blir rätt arga om de lägger upp ett klipp på sina lyft och får kommentaren "fat fuck", fast det är sant. Man får bli arg om man vill över irrelevanta skitkommentarer tycker jag.

Du missar poängen, hater.

Rabiat
2013-04-29, 10:12
Alternativet "Människor som är snyggare än jag" finns inte med :(

Rikard Jansson
2013-04-29, 10:12
Du missar poängen, hater.

Jag tror inte lellan syftade på kommentarer i sin helhet utan bara negativa sådana, men jag kan förstås ha fel :D OffT är jag mycket stolt över min nya signatur ^^

stridis
2013-04-29, 10:12
Provocerad av? Nej. Hade du skrivit något annat ord så kanske jag valt någon/något av alternativ/en. Blir lätt bedrövad och bekymrad av rejält feta och sjukligt magra exempelvis.

Lellan
2013-04-29, 10:13
Ok, jag ska inte hymla med anledningen till pollen kanske.. Om man nu reagerar negativt på någons utseende, vilket kan vara el inte vara.. Men OM - så känns steget långt till att skriva ut det som kommentar, eller är det inte så? Skriva som kommentar till någon som fångats på bild att den är vidrig, äcklig osv?

Ändå är det som att det finns frizoner - där folk nästan försöker överträffa varandra i fyndiga elakheter, vuxenmobbing där man ryggdunkar varandras "hat". Att döma av deras profiler är det vuxna, i övrigt välfungerande personer med familj, arbete, intressen.

Framförallt har jag sett detta vad gäller kvinnliga kroppsbyggare. Säger inte alls att man behöver älska deras yttre, och är man själv fet och klen eller whatever kan jag förstå att man blir provocerad. Eller om man helt enkelt anar hormonbruk och ogillar det. Men när någon postar en bild, varför då gå på med elakheter mot personer på bilden? Senaste exemplet är Sarah Bäckman som står bredvid två kroppsbyggande damer med rejäl muskelmassa och lågt bf.

Då visar sig folks fula insida skrämmande mycket. VARFÖR i hela friden skrivs det ut vad man tänder/inte tänder på, alla negativa saker man kan tänka sig ha för åsikt om dem på bilden.. Jag tycker det är så ouppfostrat, patetiskt och skrämmande. Två kvinnor står där bredvid Sarah på bilden, och får massa skit - pga sin utsida. De har inte sagt el gjort ngn nåt. Det är ingen dialog, ingen omröstning "vem är snyggast", utan folk bara ser bilden och blir "haters".

Det är som att det finns en slags rangordning; dem som sticker ut och förbryllar folk mest får man näthata, förlöjliga och folk kommer tom att ryggdunka det. Undrar hur det kommer sig. Om de är lika ouppfostrade och okänsliga mot människor de möter på stan, pekar och skrattar/buu:ar.

spoon
2013-04-29, 10:13
Feta ungar kan göra mig provoverad. Blir förbannad på föräldrarna. I övrigt så krävs det nog mer än utseendet för att jag ska orka bli irriterad.

hurril
2013-04-29, 10:14
Jag tror inte lellan syftade på kommentarer i sin helhet utan bara negativa sådana, men jag kan förstås ha fel :D OffT är jag mycket stolt över min nya signatur ^^

Det ska du vara, det ä ren viktig fråga!

stridis
2013-04-29, 10:14
Du glömde en kategori: killar/män med för mycket smink.:Virro
Lite lätt smink är ok och ifall du skall till rockkonsert så kan du ju köra a la kiss eller dödsmålning, men annars...

stridis
2013-04-29, 10:19
Ne, låter lite märkligt att ett utseende kan provocera såvida det inte handlar om symboler som representerar ngt förargligt, typ nazi-kors eller dylikt.

Beror på kontext tycker jag:
http://www.ufo-contact.com/wp-content/uploads/2011/09/swastica-cross-buddha-200x200.jpg

stridis
2013-04-29, 10:20
Feta ungar kan göra mig provoverad. Blir förbannad på föräldrarna. I övrigt så krävs det nog mer än utseendet för att jag ska orka bli irriterad.

Ahh, glömde detta. Speciellt ifall man ser föräldrarna övertala ungarna med hjälp av glass och godis.
Du har så rätt.*grr*

Lellan
2013-04-29, 10:21
Lägga ut en bild på Internets och sedan säga att man inte vill ha kommentarer? På tal om irriterande saker.

Se mitt senaste inlägg. Armbryterskan/gladiatorn Sarah Bäckman reser runt på olika träningsexpon i världen, postar bilder därifrån. Samma fenomen såg jag när Helene Ice-Ahlson postade en bild, folk går nuts och all in på att hata.

Tjejerna är kanske beredda på detta. När en kvinnlig atlet finns på bild så är det ju mer regel än undantag att det är hennes fysiska uppenbarelse som ska bedömas - i högre grad än om man ser en bild på vilken random sport/mediasnubbe som helst typ Paulo Roberto, Gunde Svan.

Men det är ändå hemskt att se, vuxna människor som uppenbarligen tycker det är heelt ok.. och jag kan inte låta bli att undra lite var deras gräns går, och vad syftet med kommentarerna är. Många går ut på att personen som skriver inte skulle vilja ligga med den på bilden. Som om alla bilder man ser alltid är en fråga a la "Would bang?".

Bailah
2013-04-29, 10:21
Bryr mig faktiskt inte så mycket hur folk ser ut eller klär sig. Helt upp till dom.

Dock finns det en sak som jag inte tål. Och det är gasp linne människor. Speciellt om de är mindre och inte ens fyller ut dom.

Säger emot mig själv ja, men det är det enda jag kan komma på som stör mig :p

Holmeros
2013-04-29, 10:21
Ok, jag ska inte hymla med anledningen till pollen kanske.. Om man nu reagerar negativt på någons utseende, vilket kan vara el inte vara.. Men OM - så känns steget långt till att skriva ut det som kommentar, eller är det inte så? Skriva som kommentar till någon som fångats på bild att den är vidrig, äcklig osv?

Ändå är det som att det finns frizoner - där folk nästan försöker överträffa varandra i fyndiga elakheter, vuxenmobbing där man ryggdunkar varandras "hat". Att döma av deras profiler är det vuxna, i övrigt välfungerande personer med familj, arbete, intressen.

Framförallt har jag sett detta vad gäller kvinnliga kroppsbyggare. Säger inte alls att man behöver älska deras yttre, och är man själv fet och klen eller whatever kan jag förstå att man blir provocerad. Eller om man helt enkelt anar hormonbruk och ogillar det. Men när någon postar en bild, varför då gå på med elakheter mot personer på bilden? Senaste exemplet är Sarah Bäckman som står bredvid två kroppsbyggande damer med rejäl muskelmassa och lågt bf.

Då visar sig folks fula insida skrämmande mycket. VARFÖR i hela friden skrivs det ut vad man tänder/inte tänder på, alla negativa saker man kan tänka sig ha för åsikt om dem på bilden.. Jag tycker det är så ouppfostrat, patetiskt och skrämmande. Två kvinnor står där bredvid Sarah på bilden, och får massa skit - pga sin utsida. De har inte sagt el gjort ngn nåt. Det är ingen dialog, ingen omröstning "vem är snyggast", utan folk bara ser bilden och blir "haters".

Det är som att det finns en slags rangordning; dem som sticker ut och förbryllar folk mest får man näthata, förlöjliga och folk kommer tom att ryggdunka det. Undrar hur det kommer sig. Om de är lika ouppfostrade och okänsliga mot människor de möter på stan, pekar och skrattar/buu:ar.

Antog faktiskt att det var den bilden som fick dig att starta tråden ;)

Jag håller med dig, även om min ÅSIKT är att det faktiskt ser förjävligt ut, så håller jag det för mig själv (eller? nu sket det ju sig :D )

Jag vill egentligen bara ha sagt att jag kan säkert hålla med bland de kommentarer som finns på den bilden på Instagram, men jag skulle aldrig få för mig att skriva det själv. Självklart håller jag inte med dem kommentarer som går alldeles för långt, men jag anser ju att det faktiskt är tokfult med enorma kvinliga kroppsbyggare. Däremot respekterar jag deras val att se ut sådär, och därför fäller jag inte heller någon nedvärderande kommentar.

Rabiat
2013-04-29, 10:23
Ok, jag ska inte hymla med anledningen till pollen kanske.. Om man nu reagerar negativt på någons utseende, vilket kan vara el inte vara.. Men OM - så känns steget långt till att skriva ut det som kommentar, eller är det inte så? Skriva som kommentar till någon som fångats på bild att den är vidrig, äcklig osv?

Ändå är det som att det finns frizoner - där folk nästan försöker överträffa varandra i fyndiga elakheter, vuxenmobbing där man ryggdunkar varandras "hat". Att döma av deras profiler är det vuxna, i övrigt välfungerande personer med familj, arbete, intressen.

Framförallt har jag sett detta vad gäller kvinnliga kroppsbyggare. Säger inte alls att man behöver älska deras yttre, och är man själv fet och klen eller whatever kan jag förstå att man blir provocerad. Eller om man helt enkelt anar hormonbruk och ogillar det. Men när någon postar en bild, varför då gå på med elakheter mot personer på bilden? Senaste exemplet är Sarah Bäckman som står bredvid två kroppsbyggande damer med rejäl muskelmassa och lågt bf.

Då visar sig folks fula insida skrämmande mycket. VARFÖR i hela friden skrivs det ut vad man tänder/inte tänder på, alla negativa saker man kan tänka sig ha för åsikt om dem på bilden.. Jag tycker det är så ouppfostrat, patetiskt och skrämmande. Två kvinnor står där bredvid Sarah på bilden, och får massa skit - pga sin utsida. De har inte sagt el gjort ngn nåt. Det är ingen dialog, ingen omröstning "vem är snyggast", utan folk bara ser bilden och blir "haters".

Det är som att det finns en slags rangordning; dem som sticker ut och förbryllar folk mest får man näthata, förlöjliga och folk kommer tom att ryggdunka det. Undrar hur det kommer sig. Om de är lika ouppfostrade och okänsliga mot människor de möter på stan, pekar och skrattar/buu:ar.

Jag hatar alla som är snyggare än jag. Förstå vad hatisk jag är!

Lellan
2013-04-29, 10:30
Feta ungar kan göra mig provoverad. Blir förbannad på föräldrarna. I övrigt så krävs det nog mer än utseendet för att jag ska orka bli irriterad.

Jag var en fet unge, mina föräldrar försökte nog så gott de kunde men jag åt allt jag såg för det fick mig att må lite bättre. Feta barn är ett hälsoproblem, dess bakgrund kan man inte veta då man sällan har barnen själv 24/7 även om det såklart är föräldrarnas huvudansvar. Men testa att se personen bakom det du provocerar dig, så kanske du tex upptäcker en helt vanlig rätt kul unge. :)

Du glömde en kategori: killar/män med för mycket smink.:Virro
Lite lätt smink är ok och ifall du skall till rockkonsert så kan du ju köra a la kiss eller dödsmålning, men annars...

Fast.. det alternativet fanns ju med?

Antog faktiskt att det var den bilden som fick dig att starta tråden ;)

Jag håller med dig, även om min ÅSIKT är att det faktiskt ser förjävligt ut, så håller jag det för mig själv (eller? nu sket det ju sig :D )

Jag vill egentligen bara ha sagt att jag kan säkert hålla med bland de kommentarer som finns på den bilden på Instagram, men jag skulle aldrig få för mig att skriva det själv. Självklart håller jag inte med dem kommentarer som går alldeles för långt, men jag anser ju att det faktiskt är tokfult med enorma kvinliga kroppsbyggare. Däremot respekterar jag deras val att se ut sådär, och därför fäller jag inte heller någon nedvärderande kommentar.

Det fetstilta; och även om man inte respekterar det - så tycker jag man bör ha så mycket hyfs att man inte skriver hemskheter till/om personer så som folk gör till sådana bilder. Ser så himla illa ut. :(

feyin
2013-04-29, 10:30
Män/killar som sett barney i himym och nu har kostym oavsett situation.. (typ män/killar som e feminina i pollen)

Rabiat
2013-04-29, 10:34
Vad är det för bild alla pratar om?

knuckles
2013-04-29, 10:36
Hipsters kan man bli arg på

BlötSnö
2013-04-29, 10:37
Jag röstade på "Kvinnor/tjejer som ser ut som bimbos" och "Män/killar som ser macho ut" men kom i samma sekund som jag röstade på att jag egentligen inte stört mig på deras utseende, utan beteendet som ofta följer med utseendet.

Holmeros
2013-04-29, 10:38
Vad är det för bild alla pratar om?

Tråden handlar ju om det generellt, men bilden som nämns är den här:
http://instagram.com/p/YqWa-upP3S/#

Loke
2013-04-29, 10:40
Jag provoceras av feta människor. Det tror jag de flesta gör. Eller nej, det vet jag att de flesta gör, annars skulle ju inte feta så ofta behandlas dåligt. Erkänn nu att ni provoceras av feta.

Sen vad gäller klädstil: Jag gillar generellt alternativa och egna klädstilar, så om det är någon sådan som jag inte finner attraktiv så måste den vara alldeles katastrofalt dålig, och då blir jag provocerad. Speciellt när det är uppenbart att personen har lagt ner enormt mycket tid på att få fram en viss stil, men ändå sabbar det hela helt genom att ha ett väldigt osäkert sätt, tex. Eller massor av smink, men sen har personen gummistövlar med koskit på.

Lellan
2013-04-29, 10:45
Återigen - det jag framförallt undrar (och det ingen ger svar på? :D) är huruvida man skriver ut sin åsikt offentligt i så fall - och varför?

(kanske även lägga till röd fet typsnitt.. hm ;))

Rikard Jansson
2013-04-29, 10:53
Jag svarade ju :(

Stefan J
2013-04-29, 10:55
Inget av ovanstående. Generellt bryr jag mig inte hur folk ser ut och klär sig. Dåligt beteende däremot, ojojoj. Det går jag igång på däremot och har nog en lägre tröskel än genomsnittet! :)

MathiasF
2013-04-29, 10:55
Du valde inget alternativ att rösta på. Klicka bakåt och återvänd till omröstningen och välj ett alternativ innan du röstar.

Skön
2013-04-29, 11:05
Skulle inte säga att jag blir provocerad men finner det himla komiskt med pojkar i tonåren som försöker se macho ut eller tjejer som postar bilder varje helg med samma poserig å blick. Sen dessa folk som ser ut som riktiga hipsters, men först efter det att deras stroppiga å arroganta attityd framgår.

Lellan
2013-04-29, 11:15
Det är isåfall för att man är en hater. Varför folk är haters är okänt, men det som de har gemensamt är oftast att de är kassa på något vis, fula, svaga, dåliga o.s.v.

Japp, Rikard svarade! :)

Men tanken var att om man provoceras - svara varför el varför man inte skriver ut det i tex kommentarsfält.

Men jag var nog lite otydlig... och många koloiter är olydiga.. *gah!* ;)

Rikard Jansson
2013-04-29, 11:21
Skillnaden mellan om de skriver ut det eller inte tror jag beror på om de är såpass säkra i sig själva och ödmjuka att de kan uppskatta att inte alla har samma åsikter som dem själva, och att det är meningslöst att yttra sina olikheter på det sättet. Det är ju något fel på dem som skriver så, trångsynta, arroganta och har en alldeles för stor tro i att deras åsikt spelar roll. "Jag gillar inte det här utseendet, därför är du dum i huvudet som gör så att du ser ut så!" Det ser ju ganska efterblivet ut när man väl sammanfattar det, eller hur? Det är alltså inget att bry sig om.

mangemani
2013-04-29, 11:28
nja, det enda jag kan tänka mig är när jag ser taniga och smala tjejer på FB som postas på sidor under namnet "muscled girls" eller fitness girls". kanske inte provocerande, men frustrerande då jag inte ser smala tjejer som vältränade och ser då vilka kommentarer de får.
men utöver det så ser jag ingen fysik som provocerande.

tjing
2013-04-29, 11:31
Jag tror att folk blir "provocerade" av rätt mycket, men det är inget de säger på ett forum för då framstår de som ägg.

Oxe
2013-04-29, 11:38
Har väl hänt att man postat "ärliga" kommentarer ibland bland dröser av fanboys och ryggdunkar. Det är oftast för att försöka hjälpa deras uppblåsta egon. Det är mer attityderna bakom än själva bilden fenomenet. Oftast håller jag tyst

Lellan
2013-04-29, 11:49
Jag tror att folk blir "provocerade" av rätt mycket, men det är inget de säger på ett forum för då framstår de som ägg.

Jag kan säga att jag provoceras av tex kvinnor med uppenbara doping-kännetecken, dock tror jag ingen är intresserad av att ta del av det. Min åsikt känns irrelevant, på fb tex. Någon syns på en bild - antingen så kan man "gilla" bilden - eller så klickar man inte gilla. Inte så svårt.

Dessutom har jag för dåliga kunskaper för att kunna avgöra vilket (kanske finns naturligt förekommande hormonrubbningar samt att jag inte kan avgöra hur tränad utsida som kan uppnås naturligt). Känslan av att bli provocerad ligger ju hos mig - och grundas på att jag inte förstår varför man vill manipulera med sin kropp så, men jag accepterar att folk kommer hantera sina kroppar på de sätt de önskar.

Men jag har sjukt svårt för dem som ser en bild, dömer och sedan uttrycker massa skit. Det är skillnad på att tycka/känna saker, och att rättfärdiga och ständigt uttrycka det.

/Ägget

stridis
2013-04-29, 11:51
Fast.. det alternativet fanns ju med?


Du delade upp tjejkategorin i ej smink/för mycket smink men ej med killarna. Killar med för mycket smink...
Stör mig inte på lättsminkade killar så killar med smink kan jag inte bara sådär klicka på :-).

Lellan
2013-04-29, 11:53
Du delade upp tjejkategorin i ej smink/för mycket smink men ej med killarna. Killar med för mycket smink...
Stör mig inte på lättsminkade killar så killar med smink kan jag inte bara sådär klicka på :-).

Ah, my bad. Tänkte för kort! :)

shadowfire
2013-04-29, 11:55
Jag kan nog bli provocerad av folk som uppenbart inte är ärliga i sin feedback kring andras foton, utan gör det bara för att ställa sig in.

Annars tror jag din fråga där Lellan är nog svår att få svar på öppet i en tråd som denna, det är lite som att fråga "ni som mobbar andra varför gör ni det?" och förvänta sig ärliga svar i en tråd där folk inte är anonyma. I mångt och mycket tror jag det är ungefär samma beteende, folk som inte mår bra tror sig må bättre av att nedvärdera andra.

Minimjölk
2013-04-29, 12:00
Jag har ofta en åsikt kring saker och jag är inte heller rädd för att lyfta fram den men då handlar mina åsikter oftare om någons beteende. När det handlar om utseende så har jag såklart likväl en åsikt för vad jag finner som tilltalande eller mindre snyggt. Jag väljer dock att behålla detta för mig själv och om jag yttrar mig nedsättande kring detta så är det troligtvis mer kring deras beteende som inte så ovanligt faktiskt går hand i hand i alal fall de sterotyper som du presenterade i pollen. Att jag blir provocerad enbart av ett utseende har nog aldrig hänt dock. :)

Det är väl lite som med mat. Jag kan inte säga att mat är äckligt men det är ok att säga att jag inte uppskattar när fisken saltats så hårt,

Lellan
2013-04-29, 12:06
Jag kan nog bli provocerad av folk som uppenbart inte är ärliga i sin feedback kring andras foton, utan gör det bara för att ställa sig in.

Annars tror jag din fråga där Lellan är nog svår att få svar på öppet i en tråd som denna, det är lite som att fråga "ni som mobbar andra varför gör ni det?" och förvänta sig ärliga svar i en tråd där folk inte är anonyma. I mångt och mycket tror jag det är ungefär samma beteende, folk som inte mår bra tror sig må bättre av att nedvärdera andra.

Jag har tagit för vana att skriva direkt till personerna, det ger mer sinnesfrid än att störa mig. Men när det gäller fotot jag nämnde, där det är så massiv mobb haters, så skulle jag inte orka.

Svaren jag får är lite olika, en tant tänkte om - men de flesta försvarar sin åsikt, även fast jag tydligt säger att det inte är åsikten som är relevant.. Utan varför de känner behov av att uttrycka den. Svaret på den frågan tenderar att bli "postar man en bild på internet ber man om kritik" och ställer sig helt oförstående till varför det skulle uppfattas som ohyfsat el elakt att spy galla då. Två ggr har jag letat på någon bild på personen ifråga då och bara skrivit något i stil med "tyvärr är jag för väluppfostrad för att ge ett omdöme på denna bild". Det är fånigt "internetkrigar":beteende från min sida, men samtidigt så gör man mycket fånigt här i livet och jag får något ut av det. En känsla av att personen KANSKE tänker till, även det är långsökt och rätt osannolikt. Man kan säkert avfärda det jag gör som "hon kan ju inte må bra", och det är väl sant - folk har gått fram öppet till mig och sagt elaka saker om att jag varit ful/fet. Är det så att man måste erfara det för att förstå varför det är ett hemskt beteende är det beklagligt, men hoppas att kanske kan man inse det genom lite reflektion, användande av hjärta o hjärna.

Mitt syfte här var lite detsamma, inte att folk skulle outa sig eller rättfärdiga skit. Utan kanske ngn som slentrianskriver negativt blaj kanske frågar sig själv varför. Typiskt morsa-beteende med andra ord, nog så provocerande! :D (att folk ogillar det kan jag både förstå och acceptera)

Lallle
2013-04-29, 12:19
Kan bli ofantligt irriterad på vissa hipsters. De representerar något som äcklar mig, samt att jag är avundsjuk på deras skäggväxt.

Även brats hatar jag ju såklart.

jenni
2013-04-29, 12:37
Återigen - det jag framförallt undrar (och det ingen ger svar på? :D) är huruvida man skriver ut sin åsikt offentligt i så fall - och varför?

(kanske även lägga till röd fet typsnitt.. hm ;))

Folk skriver ut det för att de kan! De är lite skyddade bakom sin skärm och då är kliar det i fingrarna, varför det? Samma anledning till att man mobbade den svagare, de kan göra det utan att få tillbaka, vidrigt men vardagligt tyvärr

Tryman
2013-04-29, 12:38
Har fått för mig att tjejer/kvinnor får mer kommentarer överlag på bilder som läggs upp, både komplimanger som rena påhopp.

Grahn
2013-04-29, 12:39
Provocerad? Nej.
Har jag åsikter? Alltid!

Ser inte behovet av att pådyvla folk dem jämt och ständigt dock( debattforum undantagna... ), så om ingen frågar....

Bryggan
2013-04-29, 13:26
Stör mig på folk som är PK i alla lägen. Men eftersom PK inte är ett utseende så är mitt svar "nej", helt enkelt.

Silveta
2013-04-29, 13:28
Kvinnor med alldeles för mycket smink är nog det enda som provocerar mig, men svensk som jag är så svär ajg mest lite för mig själv

Röda Björnen
2013-04-29, 13:36
Folk med dålig hållning är bland det värsta jag vet. Ingen stolthet överhuvudtaget!

MVH

Quint
2013-04-29, 13:41
Kan nog vara lite snabbare att döma folk efter hur de ser ut än vad jag borde, men ser ingen anledning att kasta det i ansiktet på dem, "du ser ut som någon från Jersey Shore, det får mig att tro att du eventuellt är dum i huvudet!" ger ju inget. Det enda det kan tänkas åstakomma är att göra personen ledsen eller arg, men varför skulle jag vilja det?

I många fall är det nog, som andra varit inne på, mobbar-mentaliteten som visar sig, där vissa känner ett behov av att hacka ner på andra i ett försök att lyfta sig själva som gör att de kastar ur sig en negativ kommentar.

WHITEFOLKS
2013-04-29, 13:50
"Provocerande" kanske var ett dåligt ordval. Huvudsyftet med tråden är att jag är nyfiken på motivationen bakom varför man tex kommenterar foton på facebook mm och där skriver sin åsikt (även om den inte efterfrågats).


Är det ok att posta kommentarer som inte är efterfrågade om de är positiva?

r3mpuh
2013-04-29, 14:15
Mascara är standard, +eyeliner vid särskilda tillfällen.

Hur kan man störa sig på killar med smink? :Virro

PureWhey
2013-04-29, 15:16
Mascara är standard, +eyeliner vid särskilda tillfällen.

Hur kan man störa sig på killar med smink? :Virro

Hur kan man inte göra det? =)

Sniggel
2013-04-29, 16:01
Provocerad är ett hårt ord. Jag kan störa mig på kraftigt sminkade tjejer. Men oftast bryr jag mig inte. På min höjd kanske jag tänker "suck" och går vidare med livet.
Något jag dock blir provocerad av är när folk uttrycker att de stör sig på någons utseende ("hur kan man vilja se ut/förstöra sig så?" (oftast BB"fitness)) och då händer det att jag jag lägger mig i eftersom jag tycker de är inskränkta som inte kan låta folk få lov att ha en åsikt som skiljer sig från mängden. Me no like inskränkthet. Jag uppskattar själv om någon påpekar för mig om jag skulle göra nåt sånt. För det har jag säkert gjort.

4623
2013-04-29, 16:05
Blir "provocerad" av hipsters.

MouZe
2013-04-29, 16:10
Stör mig som fan på folk som går omkring med öppen käft *gah!*

Edit: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=+Open+Mouth+Syndrome+

arthax
2013-04-29, 16:12
Den klädkod som de flesta vänsterfascister går runt med är provocerande *spy*

Fishtank
2013-04-29, 16:30
Inget egentligen, förutom feta människor som söker sympati och klagar på att de är feta men inte gör något åt det. Det är däremot inte utseende men det hör ihop så skriver väl in det.

Carnes
2013-04-29, 16:48
Inget egentligen, förutom feta människor som söker sympati och klagar på att de är feta men inte gör något åt det. Det är däremot inte utseende men det hör ihop så skriver väl in det.

+1. Jag stör mig på vissa karaktärer utseendet hänger ihop, men utan attityden så stör jag mig inte. Makes sense?

jenni
2013-04-29, 16:52
Mascara är standard, +eyeliner vid särskilda tillfällen.

Hur kan man störa sig på killar med smink? :Virro

http://sparksinshadow.files.wordpress.com/2011/09/jasonmomoa2.jpg

på rätt kille!!!*drool*

Lellan
2013-04-29, 19:15
Är det ok att posta kommentarer som inte är efterfrågade om de är positiva?

Det beror väl på, är det en stillbild på en höjdhoppare så lär det ju säkert komma ngn utseendekommentar om det är en kvinnlig sådan men inte lika troligt om det är tex Stefan Holm. Och det är klart att det kan vara tröttsamt att fokus när det gäller tjejer oftare hamnar på utseende framför prestation, men något man förväntas acceptera även om man inte gillar det.

En positiv kommentar kan ju också vara plump men en negativ är ju avsedd att vara plump. Tycker iaf jag - dvs att man accepterar dem lättare även om de skulle kännas ovälkomna, av den anledningen.

Sedan kan man väl se på en bild vad den är tänkt att avbilda. En duckface egopic kanske söker bekräftelse, ett porträtt är mer avsett att avbilda en person för igenkänning/identifiera personen, och när man fångar ett ögonblick (här är jag med Lisa och Pelle, här utför Klara ett simhopp, kolla vad jag kan jonglera många grejer) söker det också uppmärksamhet på något annat än ytan.. Ett foto på ett bandagerat ben kanske saknar logisk koppling till en kommentar som "vilka vackra fötter du har, jag tycker fötter är sexigt, would bang.." men det beror ju på den avbildade om kommentaren känns ok el opassande.

Hur ser du själv på saken? (el ni andra)

Fuark
2013-04-29, 19:23
inget av dom. är provocera verkligen rätt ord? det krävs mer än så för att direkt provocera mig, men om jag måste säga nåt så säger jag, folk med röda chinos, jag gillar inte röda chinos :)

Oxe
2013-04-29, 19:25
tittar man på byggning fitness så handlar det ju bara om hur det ser ut, och att lämna en negativ kommentar på ett utseende som att "dina triceps håller inte måttet" kan ju lika gärna vara ett korrekt konstaterande för att dom är underutvecklade mot den övriga fysiken

Lellan
2013-04-29, 19:27
inget av dom. är provocera verkligen rätt ord? det krävs mer än så för att direkt provocera mig, men om jag måste säga nåt så säger jag, folk med röda chinos, jag gillar inte röda chinos :)

Anledningen till att jag valde ordet "provocerad" var att jag inte kunde tänka mig att man skriver hatiska/elaka kommentarer om man bara inte gillar nåt, vilket var huvudfrågan - om man väljer att skriva ut vad man tycker och i så fall varför. :)

hnric
2013-04-29, 21:45
Har sjäv svårt för tatueringar då jag väldigt sällan tycker de är snygga eller roliga. Mest en stämpel folk verkar vilja visa upp för andra så de kan ser hur "min-alldeles-egna-tvist-på-en-för-tillfället-pseudo-underground-stil" personen i fråga är, eller bara menlösa. Då har jag mer till övers för fula fylletatueringar. Men men, det är knappast något som jag brukar slänga i ansiktet på folk, anonymt eller ej. Det ytterst få gånger någon visar en snygg eller rolig tatuering säger jag det, annars håller man käft eller ljuger. :)

Eller förresten, folk med Fjällräven ryggsäckar provocerar mig något våldsamt. Det är tamigfan troligtvis en av världens sämsta jävla ryggsäckar, men folk envisas att köpa skiten. Obefintliga remmar som skär in i axlarna vid minsta vikt. Tydligt exempel på personer med begränsad kognitiv förmåga.

hade själv en låg- och mellanstadie och jag hatar den fortfarande

Blindguard1
2013-04-29, 22:35
Barn med hatt. Vet inte varför :D Såna där flätade hattar är värst.
+100, fan vad irriterande det är.

Olegh
2013-04-29, 22:54
Sliskiga brats som anstränger sig ända från tårna att försöka se så överlägsna ut som möjligt. Detta är givetvis ingenting som får mig att se rött, men hela min fördomsfulla hjärna går igång på högvarv och jag måste lägga band på mig.

I övrigt skulle jag säga att tjocka människor i för trånga kläder är lätt stötande, men provocerande tror jag är fel ord.

Romeo
2013-04-30, 00:10
Blir provocerad av folk i största allmänhet. Svårt val.

WHITEFOLKS
2013-04-30, 00:15
Det beror väl på, är det en stillbild på en höjdhoppare så lär det ju säkert komma ngn utseendekommentar om det är en kvinnlig sådan men inte lika troligt om det är tex Stefan Holm. Och det är klart att det kan vara tröttsamt att fokus när det gäller tjejer oftare hamnar på utseende framför prestation, men något man förväntas acceptera även om man inte gillar det.

En positiv kommentar kan ju också vara plump men en negativ är ju avsedd att vara plump. Tycker iaf jag - dvs att man accepterar dem lättare även om de skulle kännas ovälkomna, av den anledningen.

Sedan kan man väl se på en bild vad den är tänkt att avbilda. En duckface egopic kanske söker bekräftelse, ett porträtt är mer avsett att avbilda en person för igenkänning/identifiera personen, och när man fångar ett ögonblick (här är jag med Lisa och Pelle, här utför Klara ett simhopp, kolla vad jag kan jonglera många grejer) söker det också uppmärksamhet på något annat än ytan.. Ett foto på ett bandagerat ben kanske saknar logisk koppling till en kommentar som "vilka vackra fötter du har, jag tycker fötter är sexigt, would bang.." men det beror ju på den avbildade om kommentaren känns ok el opassande.

Hur ser du själv på saken? (el ni andra)

Personligen skulle jag aldrig posta eller för den delen tänka så som de där på den bilden.

Det är ju dock lite som jwzrd sa att postar man en bild på internet så kommer det komma kommentarer typ. Jag skulle gissa att hennes instagram inte "vore något" om det inte vore för folk som följde den pga "utseendeskäl". Det är även antagligen folk som är snälla på andra bilder.

Det är ju lite så det blir med instagram om man är kändis och lägger upp bilder som är relaterade till utseende och kanske lite kontroversiellt sådant. Det är ju bara den negativa sidan av något som de och andra cashar in på.

HookersUnited
2013-04-30, 00:45
Jag stör mig på män som ser ut som kvinnor, och kvinnor som ser ut som män.
Typ fjollor och butchlebbar. Av någon anledning irriterar jag mig inte på transor även om ögonbrynen går upp en våning.

Lellan
2013-04-30, 16:53
Personligen skulle jag aldrig posta eller för den delen tänka så som de där på den bilden.

Det är ju dock lite som jwzrd sa att postar man en bild på internet så kommer det komma kommentarer typ. Jag skulle gissa att hennes instagram inte "vore något" om det inte vore för folk som följde den pga "utseendeskäl". Det är även antagligen folk som är snälla på andra bilder.

Det är ju lite så det blir med instagram om man är kändis och lägger upp bilder som är relaterade till utseende och kanske lite kontroversiellt sådant. Det är ju bara den negativa sidan av något som de och andra cashar in på.

Ett tips är att följa Sarah Bäckman, jag uppfattar det inte alls som ngt utseendekonto. Man får se henne åka runt på tävlingar och event, hon är glad peppig och inspirerande, åker världen runt så man får se lite av varje, det var pga bild på hennes pankaksbilder jag testade waldenfarms caramel syrup - en tesked varje dag ger lycka.. :D

Det är ofta hon står med stora profiler, tänk Arnold själv mfl. Ser henne som en tjej som tar för sig, vara sig själv och tar chanser och får chanser genom sin positiva attityd.. Alltså absolut inte någon som relaterar till utseende, även om hon såklart är skitsöt.

När man postar bilder, så kommer reaktioner, jo - det är jag med på. Men jag är inte "med på" hur folk ibland väljer att kommentera, blir alltid lika paff.. skäms de inte? Förstår de inte hur illa de ser ut, hur de själva framstår? Tycker folk överlag verkligen att det är ok, eller varför är det så vanligt bland folk som så verkar så vanliga?

JesperL
2013-04-30, 17:13
Nä sånt har ja lagt ner, ganska sjukt att döma en person vid första ögonkastet enbart utifrån hur den ser ut eller är klädd, ja menar varför placera folk i fack? Men men vill nån döma mig utifrån hur ja ser ut så visst din förlust inte min.. peeeeeeeeeeace

WHITEFOLKS
2013-04-30, 20:44
Ett tips är att följa Sarah Bäckman, jag uppfattar det inte alls som ngt utseendekonto. Man får se henne åka runt på tävlingar och event, hon är glad peppig och inspirerande, åker världen runt så man får se lite av varje, det var pga bild på hennes pankaksbilder jag testade waldenfarms caramel syrup - en tesked varje dag ger lycka.. :D

Det är ofta hon står med stora profiler, tänk Arnold själv mfl. Ser henne som en tjej som tar för sig, vara sig själv och tar chanser och får chanser genom sin positiva attityd.. Alltså absolut inte någon som relaterar till utseende, även om hon såklart är skitsöt.

När man postar bilder, så kommer reaktioner, jo - det är jag med på. Men jag är inte "med på" hur folk ibland väljer att kommentera, blir alltid lika paff.. skäms de inte? Förstår de inte hur illa de ser ut, hur de själva framstår? Tycker folk överlag verkligen att det är ok, eller varför är det så vanligt bland folk som så verkar så vanliga?


Eh alltså..

kolla på http://instagram.com/avsarahbackman/# och se på bilden och om den är lite "utseende", sen kan du hålla muspekaren över och se hur många likes, får du se om du kan se en trend eller inte.

Doctor Snuggles
2013-04-30, 21:05
Varför finns inte fula människor med i pollen?

Lellan
2013-04-30, 21:38
Eh alltså..

kolla på http://instagram.com/avsarahbackman/# och se på bilden och om den är lite "utseende", sen kan du hålla muspekaren över och se hur många likes, får du se om du kan se en trend eller inte.

"Fel på sidan" får jag bara upp.. vad är det för bild? Hennes profilbild el när är postad el vilken tag har den?

Lellan
2013-04-30, 21:39
Varför finns inte fula människor med i pollen?

Tja, tänk dig det alternativet då - och sen så besvarar du huvudfrågan; kommenterar du "Du är ful" (el liknande) om du ser en sådan bild på tex facebook. Och i så fall av vilken anledning? *popcorn*

Doctor Snuggles
2013-04-30, 21:42
Tja, tänk dig det alternativet då - och sen så besvarar du huvudfrågan; kommenterar du "Du är ful" (el liknande) om du ser en sådan bild på tex facebook. Och i så fall av vilken anledning? *popcorn*

Kommenterar gör jag aldrig, jag är inte otrevlig. Men jag tenderar att undvika människor som jag finner estetiskt mindre tilltalande. Det är lite som jag föredrar att kolla på en vacker solnedgång istället för en soptipp.

WHITEFOLKS
2013-04-30, 21:43
"Fel på sidan" får jag bara upp.. vad är det för bild? Hennes profilbild el när är postad el vilken tag har den?

Fel på sidan? Prova http://instagram.com/avsarahbackman/ då.

Det är ju bara hennes sida och den visar alla bilder osv. Genomgående tema är att desto mer snyggt det är desto mer likes. Det är inget otippat eller fel i sig men jag tror du underskattar antalet som följer och ger likes/kommentarer baserat på främst "utseende"/"sexualitet". Då blir det inte heller så otippat att denna lite mer enkelspåriga krets av människor även reagerar när det kommer upp för de helt osexiga bb-tjejer.

Du måste nog vara inloggad btw för att det ska funka.

Lellan
2013-04-30, 21:57
Kommenterar gör jag aldrig, jag är inte otrevlig. Men jag tenderar att undvika människor som jag finner estetiskt mindre tilltalande. Det är lite som jag föredrar att kolla på en vacker solnedgång istället för en soptipp.

Vilket ju är helt naturligt. Men det verkar ändå rätt vanligt att folk känner behov av att uttrycka sina negativa tankar om folks kroppar när det rör tex tränade eller muskulösa tjejer/kvinnor, vilket jag anser är märkligt.

Fel på sidan? Prova http://instagram.com/avsarahbackman/ då.

Det är ju bara hennes sida och den visar alla bilder osv. Genomgående tema är att desto mer snyggt det är desto mer likes. Det är inget otippat eller fel i sig men jag tror du underskattar antalet som följer och ger likes/kommentarer baserat på främst "utseende"/"sexualitet". Då blir det inte heller så otippat att denna lite mer enkelspåriga krets av människor även reagerar när det kommer upp för de helt osexiga bb-tjejer.

Du måste nog vara inloggad btw för att det ska funka.

Ok, en helt ny värd öppnades - har bara haft instagram på mobilen, tack! :D

Jag köper vad du säger.

Men jag tycker ändå inte att det ger svar på varför folk på facebook så gärna skriver skit, delar en bild för att totalsåga, hur folk kan rättfärdiga det beteendet. Där blir ju kommentarerna dessutom mindre anonyma, jag kan se vad de jobbar med, deras familj, osv osv.. och så deras plumpa kommentarer om hur de spyr när de ser ej muskulös kvinna och aldrig skulle sätta på henne. *screwy*

Sen trodde jag att du uppfattade Sarah som en duckfacebimbo, vilket jag inte tycker hon är. Hon är slående vacker, begåvad och stark dock - och skäms inte för sig. Gillart! :)

WHITEFOLKS
2013-04-30, 22:06
Nej nej jag ogillar inte henne på något sätt eller tycket att hon verkar "blåst".

Däremot tror jag hon är ytterst medveten om att hennes utseende "säljer" och är en stor del av hennes framgång (som kändis dvs). Det är inget fel på det i sig men man ska nog inte vara helt naiv när man ser bilder som hon (eller andra "sociala medier"-kändisar, inkl. manliga) lägger upp.

Det finns ingen direkt ursäkt till det de säger och förklaringen är väl snarast att de känner sig ännu mer removed från kontakt med henne och de personer hon tar bilder med. Det sorgliga för mig ligger mer i att det nog är mer hur de tänker snarare än att de säger det. Träffa på samma person på stan så verkar de allmänt trevliga men på insidan döljer sig det där.

Du kan även använda http://web.stagram.com/

Lellan
2013-04-30, 22:24
Nej nej jag ogillar inte henne på något sätt eller tycket att hon verkar "blåst".

Däremot tror jag hon är ytterst medveten om att hennes utseende "säljer" och är en stor del av hennes framgång (som kändis dvs). Det är inget fel på det i sig men man ska nog inte vara helt naiv när man ser bilder som hon (eller andra "sociala medier"-kändisar, inkl. manliga) lägger upp.

Det finns ingen direkt ursäkt till det de säger och förklaringen är väl snarast att de känner sig ännu mer removed från kontakt med henne och de personer hon tar bilder med. Det sorgliga för mig ligger mer i att det nog är mer hur de tänker snarare än att de säger det. Träffa på samma person på stan så verkar de allmänt trevliga men på insidan döljer sig det där.
Du kan även använda http://web.stagram.com/

Fetstilta är ju lite det tråden syftar undersöka. Varför tänker/känner/tycker/uttrycker föredallande vanliga trevliga människor sådan skit? Är människor ofta skit? Och de har inga problem med att framstå som skit heller? Hur groteskt utseende någon än har, så är det ju tusen resor värre att vara den som ser det, talar om det för personen och resten av världen. Ju?

Olegh
2013-04-30, 22:29
Jag tror inte jag fattade topic alls, den här avstickaren (jag antar att det är det?) ännu mindre.

Lellan
2013-04-30, 22:31
Jag tror inte jag fattade topic alls, den här avstickaren (jag antar att det är det?) ännu mindre.

Nähä. Thanx for sharing.

Det framgick inte om du ville ha en förklaring? :)

Lellan
2013-04-30, 22:38
Kan göra ett försök, vet inte om det hjälper?

Jag förundrades över hur pass mycket folk kan känna negativt inför andras utsida. Vad det är som gör att de känner så starkt. Framförallt vad det är som gör att de verkligen vill delge personen och omvärlden sina tankar om hur hemsk de tycker personens yta är.

Klarnade det?

Exempel som nämnts i tråden är när de ser en bild med väldigt muskulösa kvinnor med lågt bf, den fick många människor som förefaller i övrigt som vem som helst, att skriva nedsättande saker om dem som taggats på bilden.

Olegh
2013-04-30, 22:40
Nähä. Thanx for sharing.

Det framgick inte om du ville ha en förklaring? :)

Sån är jag, gillar att dela med mig!

Det känns som att du ställer en fråga, men fiskar efter något annat. Alternativt att jag gör helt andra kopplingar. Jag har inte lusläst, men utifrån första sidan i tråden: Handlar det inte grund och botten om fördomar och förutfattade meningar och hur man väljer att agera på dessa? Om det är någon särskild aspekt i detta som det gäller, hur plockar man ut bara den?

Tack för förtydligandet. Svaret på frågan blir en kombination av fördomar, tanklöshet och internet-empatibrist. Lätt som en plätt ;)

WHITEFOLKS
2013-04-30, 22:43
Lellan: folk har såna åsikter, ofta "inskränkta" sådana. Dock så är inte spärrarna lika uppenbara för de när det sker online. Det är ju dock inte påhittade saker.

Så grejen är ju inte "varför säger trevliga personer sådana saker" utan "hur lyckas såna här personer framstå som trevliga".

Lellan
2013-04-30, 23:08
Sån är jag, gillar att dela med mig!

Det känns som att du ställer en fråga, men fiskar efter något annat. Alternativt att jag gör helt andra kopplingar. Jag har inte lusläst, men utifrån första sidan i tråden: Handlar det inte grund och botten om fördomar och förutfattade meningar och hur man väljer att agera på dessa? Om det är någon särskild aspekt i detta som det gäller, hur plockar man ut bara den?

Tack för förtydligandet. Svaret på frågan blir en kombination av fördomar, tanklöshet och internet-empatibrist. Lätt som en plätt ;)

Lellan: folk har såna åsikter, ofta "inskränkta" sådana. Dock så är inte spärrarna lika uppenbara för de när det sker online. Det är ju dock inte påhittade saker.

Så grejen är ju inte "varför säger trevliga personer sådana saker" utan "hur lyckas såna här personer framstå som trevliga".

Ja. Poängen är att man blir rädd för folk.

Jag läser inte på flasback av en anledning. Följer Sarah Bäckman för det brukar göra mig glad, men inte ens på ställen där man blir glad får man bli just glad utan bara rädd för folk.

Vet inte om det är någon vits att bemöta det förutom att min känsla av maktlöshet minskar. Lite smått fånigt, men hellre det än riskera att tyst godkänna. Sen är det faktiskt lite tröst när dessa personer som verkar reko (förutom kommentaren) antingen visar sig ångra sig - eller är puckon på hela taget. Verkligheter blir lite mer logisk då.

Snyft, snyft.. ;P

På kolo är det faktiskt rätt skyddat och mysigt, iaf. *cupid*

Lipservice
2013-04-30, 23:11
Hatar raggare, för de ska alltid vara snuskiga och slänga sig på min motorhuv på bilen..

WHITEFOLKS
2013-04-30, 23:49
Ja. Poängen är att man blir rädd för folk.

Jag läser inte på flasback av en anledning. Följer Sarah Bäckman för det brukar göra mig glad, men inte ens på ställen där man blir glad får man bli just glad utan bara rädd för folk.

Vet inte om det är någon vits att bemöta det förutom att min känsla av maktlöshet minskar. Lite smått fånigt, men hellre det än riskera att tyst godkänna. Sen är det faktiskt lite tröst när dessa personer som verkar reko (förutom kommentaren) antingen visar sig ångra sig - eller är puckon på hela taget. Verkligheter blir lite mer logisk då.

Snyft, snyft.. ;P

På kolo är det faktiskt rätt skyddat och mysigt, iaf. *cupid*

Jag tycker du gör helt rätt som reagerar, det ger dig en chans att processa det och även en chans att åstadkomma en förändring (nåja).

Sen att det kanske förstört ditt lilla andrum är väl så som det blir när det är "allmänt", det blir inte alltid som man vill.

MackeJuve
2013-05-02, 13:44
Tänkte köra en liten poll! :)

Frågan är alltså om och i så fall vilka utseenden du finner provocerande.

Det jag framförallt är nyfiken på är om du ger uttryck för din åsikt (tex om du ser ett foto på facebook el på något annat ställe online, och kommenterar det i skrift) samt i så fall varför.

Tack på förhand!

Om och vilka utseenden jag finner provocerande
Nja. Jag stör mig något jävligt på folk som vet att de är snygga, eller tror det, och finner behovet av att visa det KONSTANT hela jävla tiden. Jag har tagit bort massa vänner på Facebook som postar nya webcam/Iphone/kamera-bilder på sig själva nästan dagligen. Det är allt som oftast väldigt tillgjort, putmun eller någon cp-vinkel som vem som helst skulle se snygg ut i. I många fall är det även dolda syften med bilderna: "Oj syntes min klyfta i den här blusen, jag glömde visst att knäppa en knapp", "Oj min arm ser skitstor ut här ju, fastän jag trycker den allt jag har mot kroppen" m.m. Patetiskt enligt mig. Jag förstår verkligen att fitnesstjejerna får ta en del skit, det ska de ha också(baserar min åsikt på kanske 3-4 fitnesstjejer som jag kollat upp på Instagram). Man tror ju att man är inne på en mjukporrsida ibland. Jag förnekar inte att jag gillar bilderna, de är ju allt som oftast fruktansvärt snygga, men jag har ingen som helt respekt för dem och det äcklar mig. De är/vill vara kända för att de är duktiga idrottskvinnor men det enda jag tänker när jag ser när jag ser underklädes/strand/osv-bilder med putande rumpor och silikonbröst är "slampor".


Om jag ger uttryck för min åsikt och varför
Jag ger min åsikt till den jag kollar med, har inte själv exempelvis Instagram. När de like:ar en bild brukar jag säga vad jag tycker. Kommenterar gör jag ibland på Facebook, tar bort folk som jag stör mig på. Ett exempel på en bild där jag hade varit framme och huggigt om hon hade fått nedlåtande kommentarer om hennes bröst: Först postar mrs X en bild från sidan med knäppt blus. En minut senare postar hon en bild framifrån i samma med blus fast nu har hon knäppt upp en knapp så man ser klyftan extremt tydligt. Hade hon fått en kommentar om hennes bröst där och hon då hade huggigt ifrån och sagt att killar bara tänker på bröst, då hade jag gått in och kommenterat något drygt. Nu fick hon bara massa likes istället, men sådant här har hänt och då har jag gjort så.

100KG
2013-05-02, 14:25
Jag tycker att det ser fruktansvärt ut med kvinnliga kroppsbyggare. Kvinnor ska vara nätta och söta inte muskulösa. Laga mat, diska, städa och tvätta ska dom göra, inte pumpa skrot.