handdator

Visa fullständig version : Kolhydratsproblem


krockner999
2013-04-29, 01:01
Hejsan!
Jag är ny här på forumet och jag skulle uppskatta om jag kan få svar på en fråga som jag har funderat på ett tag.

Jag ligger ju nu på 175g Protein / 175g Kolhydrater/ 65g fett, men mitt dagliga problem är att jag får i mig proteinet och fettet snabbast. Senare på kvällen har jag allt från 80 - 100g kolhydrater kvar. Fråga mig inte varför det blir så, det är bara så det är. Jag känner inte för att sätta mig ner och käka ris eller pasta bara för att få i mig de resterande kolhydraterna den dagen. Så nu till min fråga :

Har ni några tips på "snacks" som innehåller mycket kolhydrater men lite fett? Tidigare så har jag varit mer kreativ och letat själv, men det produkterna har snabbt blivit uttjatade! Skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er av det jag inte vet :)

Mvh

Reaper123
2013-04-29, 09:23
Låter mer som att grundproblemet är att du inte planerar din kost?

För finns ju egentligen bara godis, läsk & annat "skräp" som är kolhydratrikt om du inte vill käka säg 5-6st äpplen eller motsvarande mängd bär/annan frukt då dessa innehåller nästan bara kolhydrat (iaf väldigt lite fett).

Annars skulle jag som sagt rekommendera bättre kostplanering, för 175g kolhydrater är faktiskt väldigt lite utslaget över 5-6 måltider (eller vad du nu äter) för äter själv drygt 260g mellan kl 19-21 efter träningen och då är det normalt pasta/ris/potatis & havregryn/rågflingor som kolhydratkällor...

RassK
2013-04-29, 09:35
http://mb.cision.com/Public/MigratedWpy/83898/9232970/bb8fcec6f894da88_400x400ar.jpg

vicarious
2013-04-29, 10:43
Torkad frukt tycker jag är gott som snacks. Godis funkar ju annars :D

Flingor eller typ müsli annars. Med fil, yoghurt eller mjölk.

Beemel
2013-04-29, 11:10
Hejsan!
Jag är ny här på forumet och jag skulle uppskatta om jag kan få svar på en fråga som jag har funderat på ett tag.

Jag ligger ju nu på 175g Protein / 175g Kolhydrater/ 65g fett, men mitt dagliga problem är att jag får i mig proteinet och fettet snabbast. Senare på kvällen har jag allt från 80 - 100g kolhydrater kvar. Fråga mig inte varför det blir så, det är bara så det är. Jag känner inte för att sätta mig ner och käka ris eller pasta bara för att få i mig de resterande kolhydraterna den dagen. Så nu till min fråga :

Har ni några tips på "snacks" som innehåller mycket kolhydrater men lite fett? Tidigare så har jag varit mer kreativ och letat själv, men det produkterna har snabbt blivit uttjatade! Skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er av det jag inte vet :)

Mvh

Ett annat alternativ är ju att skippa dessa kolhydrater om du nu upplever det som besvärligt att få i dig dem.
Ligger du på 175g kolhydrater för att det är något du bestämt dig för att köra på eller för att du verkligen inte klarar dig på mindre? om det sistnämnda är problemet så borde det inte vara något problem att få i sig detta genom lite godis eller frukt.

son of Zeus
2013-05-01, 01:27
Hejsan!
Jag är ny här på forumet och jag skulle uppskatta om jag kan få svar på en fråga som jag har funderat på ett tag.

Jag ligger ju nu på 175g Protein / 175g Kolhydrater/ 65g fett, men mitt dagliga problem är att jag får i mig proteinet och fettet snabbast. Senare på kvällen har jag allt från 80 - 100g kolhydrater kvar. Fråga mig inte varför det blir så, det är bara så det är. Jag känner inte för att sätta mig ner och käka ris eller pasta bara för att få i mig de resterande kolhydraterna den dagen. Så nu till min fråga :

Har ni några tips på "snacks" som innehåller mycket kolhydrater men lite fett? Tidigare så har jag varit mer kreativ och letat själv, men det produkterna har snabbt blivit uttjatade! Skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er av det jag inte vet :)

Mvh
men ät inte mer kolisar då! dra i dej en lättkesella o en hand nötter istället

herregud varför tvinga i sej kolisar på deff när man redan äter 175g*facepalm*

Tompafjompa
2013-05-01, 10:14
känns ju bättre att bara skippa dessa kolhydrater på kvällen. Man ska ju ändå käka minst då

Jeml
2013-05-01, 10:23
planera kosten bättre? vad är detta för problem egentligen...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Simonbaws
2013-05-02, 10:20
gröt! eller fettsnål yoghurt