handdator

Visa fullständig version : Conditus Rex marscherar mot bra form!


hidden
2013-04-28, 17:41
Nu har jag startar flera journaler innan men den här ska jag hålla mig till i framtiden även om jag tar en längre paus. Det har funnits en liten efterfrågan på att jag ska ha en liten journal från folk här på forumet, så då startar jag en! :)

Jag ska försöka uppdatera journalen med bilder, resultat och träningspass dom gångerna jag orkar och har tid, förhoppningsvis orkar jag göra det nästan varje dag. För er som undrar vart journalnamnet kommer ifrån så lyssnar jag just nu på albumet Carolus Rex av Sabaton. För er som inte vet betyder namnet ungefär Kung Karl på latin. Därför bestämde jag mig för att göra en "spoof" på namnet och lägga dit Conditus istället för Carolus för att det betyder ungefär "dold" på latin :) Finurligt va? Använde såklart någon typ av translate på internet, så får hoppas att det stämmer.

Time to cut the crap och vi går direkt till träningen och träningsmål!

Stats
174-175cm
74-76kg
19 år gammal, född 1993 fyller i Juni.

Jag deffar just nu och planerar att hålla det minst 2 månader till från idag, sen får vi se om jag orkar fortsätta med deffen eller om jag går på min första riktiga bulk någonsin direkt. Planen är att jag ska gå upp så pass långsamt att jag kan hålla bulken i minst ett halvår och endast behöva deffa 2-3 månader för att nå beachform igen.

Sen postar jag samma bilder som jag gjorde i före- och efterbilder tråden för ser som inte har sett dem än så vet ni ungefär hur min utveckling varit!

Den första bilden är tagen maj 2011 tror jag. Men jag såg precis ut så tills november 2011 då jag tog mig an min första lyckade deff. Min andra bild är efter deffen är klar under juni 2012. Hade deffat från ca november till mitten av april eller början av maj eller något innan, kommer inte ihåg direkt. Men efter jag skulle ta min lilla paus sket sig allting och jag gick upp en del vikt hit o dit. Det blev ingen bulkperiod som jag hade tänkt utan jag tränade sporadiskt och drack alldeles för mycket. Ibland var jag inte ens i gymmet på flera veckor. Tredje bilden är ungefär 1.5v in i den nya deffen och jag har tagit mig i kragen under hela mars och tränat mer regelbundet och bestämt mig trots allt för att försöka deffa till Juli. Den sista bilden är från igår när jag vägde in på 74.6kg och då har jag kommit in 4 veckor i deffen.

Har ni några frågor om vad som helst så ställ dem om ni vill så försöker jag svara på dem så gott det går!

hidden
2013-04-28, 17:50
Det här får väl bli min första update trots att jag inte tränat idag. Är kraftigt bakfull idag eftersom jag var ute och hade världens trevligaste karatefylla igår. Jag vaknade vägandes 72.8kg ifrån igårdagens 74.6kg! Helt sjukt hur alkohol kan torka ut ens kropp. Jag tog självfallet tillfället i akt och drog några skakiga bilder på min extremt uttorkade kropp! Jag tror att jag fortfarande var full när jag vaknade i morse, så hade extremt svårt att stå stilla när jag försökte knäppa bilder och få med så mycket som möjligt samtidigt :D

Idag har jag druckit massor vatten och tryckt i mig all form av kolhydrater som går för att kunna göra ett bra benpass imorgon. Hoppas jag kan prestera likvärdigt som alla andra dagar!

difeddy
2013-04-28, 18:03
Shiet vilka grymma ben du har!

al3ks
2013-04-28, 18:10
Kul att du startat, blir en instant subscribe! :)

Tror din form kommer va grym efter deffen. Den är bra redan nu och dina ben är helt jävla awesome!

Försök hålla denna journal vid liv nu mannen! :)

hidden
2013-04-28, 19:20
Shiet vilka grymma ben du har!

Kul att du startat, blir en instant subscribe! :)

Tror din form kommer va grym efter deffen. Den är bra redan nu och dina ben är helt jävla awesome!

Försök hålla denna journal vid liv nu mannen! :)

Tackartackar! :) Ja, ska försöka hålla denna vid liv nu faktiskt. Även om det kan hända att det blir lite oregelbundna uppdateringar!

WilliamPersson1
2013-04-28, 23:12
Så jävla bra! Hade varit skoj med lite stats på vad du tar i t.ex benpress x X-antal reps samt vad dina lår, mage och armar mäter! :)

mara1
2013-04-29, 00:10
Grymt bra jobbat, grym utveckling! Tror just att du fick mig att vilja dra till gymmet imorn :)

hidden
2013-04-29, 09:56
Så jävla bra! Hade varit skoj med lite stats på vad du tar i t.ex benpress x X-antal reps samt vad dina lår, mage och armar mäter! :)

Tack :) Yes, får försöka skriva ut det snarast. Har inte mätt några kroppsdelar på ett tag så vore ju faktiskt intressant att se vad allt ligger på! Ska se om jag kommer ihåg att göra det imorgon.

Grymt bra jobbat, grym utveckling! Tror just att du fick mig att vilja dra till gymmet imorn :)

Hehe, tack :) Alltid kul att inspirera andra.

Niwah
2013-04-29, 10:54
Grym fysik! will follow :thumbup:

hidden
2013-04-29, 12:31
Idag hade jag tänkt köra ben, men kände mig fortfarande bakfull idag på morgonen. Kroppen var skakig och darrig, så jag bestämde mig att jag skulle köra något mindre krävande än ben och det blev bröst och triceps. Prestationen under det här passet var kanske 70-80% av det jag egentligen klarar av. Maxstyrkan var låg och 50kg i bänkpressen kändes som 70kg gör i vanliga fall! När jag insåg att jag inte kommer kunna köra tunga vikter idag så siktade jag på pump istället =) Får hoppas att det blir bättre imorgon inför benpasset.


Dagen har följt:
Vaknar kl 06.00
Är i gymmet kl 07.15 ungefär

Passet
Bänkpress
80 x 3 (tar i vanliga fall 6-7 reps här...)
70 x 5
70 x 5 (konstigt att 70 kan kännas så tungt)
50 x 10
50 x 10

Dips
Kv x 8 x 4

Crossovers i CC
5 set med stark fokus på kontakt! PUMP!

Bröstpress i maskin
3 set med många reps med hög TUT.

Triceps
Körde pushdowns med stång 3 set, sen 3 set med rep.

Biceps (kör egentligen inte på bänkdagen, men måste ta vara på kolhydraterna jag åt igår för att få riklig pump ju! :D)
5 set med varierande vikt, började med 16kg sen gick neråt 11kg.

Kl 09.30
Äter kycklingvingar med ris.

Mina pass brukar vara lite längre och intensivare, men idag som sagt kändes jag kraftigt ur form. Det känns konstigt att jag presterade så sjukt dåligt i bänkpressen, min arbetsvikt är vanligtvis mellan 80-85kg. Ni som har följt min gamla journal ser nog direkt här att jag blivit svagare, men det beror inte på den här deffen utan snarare att efter min förra deff har jag gjort sjukt dåligt ifrån mig i träningen. Min gamla arbetsvikt låg på 90-95kg innan allt sket sig :/

Planen för resten av dagen
Gå två st powerwalks på 1 timme var.
Äta min andra måltid snart.
Tror jag kommer ta mig en proteinshake för maten idag är lite proteinfattig!


Sen lite misslyckade bilder på pumpet jag ville visa upp :/ Tyvärr blev bilderna inte särskilt bra, men de får åka upp ändå när jag ändå tagit dem. Bröstmusklerna ser lite ojämna ut men det beror mest på ljuset och hur jag håller mobilen för att ta bilderna!

hidden
2013-04-29, 12:32
Grym fysik! will follow :thumbup:

Tacktack! Lovar att jag denna gång inte ska abrupt sluta skriva i journalen :)

al3ks
2013-04-29, 13:53
Bra pecs hidden! Känner igen känslan med pass där 50kg känns som 70 osv, har haft några sådana på senaste tiden själv :)

Jeml
2013-04-29, 14:24
Fan vad nice med journal! bra att du startade en :thumbup:

Jag diggar din fysik överlag, ser riktigt nice ut. Mirar dock benen som fan, jävligt grymma :D

hidden
2013-04-29, 15:09
Bra pecs hidden! Känner igen känslan med pass där 50kg känns som 70 osv, har haft några sådana på senaste tiden själv :)


Tack :) Ja det är surt när sånt här händer. Börjar det släppa för dig eller?
Men jag ska försöka äta mer och vila lite extra den här veckan för att detta inte ska fortgå, får hoppas att det inte är något långvarit.

Fan vad nice med journal! bra att du startade en :thumbup:

Jag diggar din fysik överlag, ser riktigt nice ut. Mirar dock benen som fan, jävligt grymma :D

Haha tack! Mina ben är faktiskt inte särskilt stora, tror det är mer hur musklerna fäster och ljuset som gör att de ser grova ut. Det kan också vara att jag har en relativt liten överkropp i jämförelse med benen! Ska mäta mina lår imorgon precis efter när jag vaknat för att se hur mycket dom mäter.

Jeml
2013-04-29, 17:42
well det viktiga är ju att dom SER stora ut och ör snygga:D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Likeapeanut
2013-04-29, 17:52
Bra ben & tissar!! Benen ser dock swolleN ut! BEEF

hidden
2013-04-29, 20:30
well det viktiga är ju att dom SER stora ut och ör snygga:D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Well I guess so :D

Bra ben & tissar!! Benen ser dock swolleN ut! BEEF

Haha, tackar!

hidden
2013-04-30, 09:31
Vaknade idag och kände mig lite vek efter dålig sömn inatt. Men förvånansvärt nog så gick det rätt bra på benpasset ändå! Kände mig stel i vänstra ljumsken och även knät smärtade lite, så jag körde en ordentlig uppvärmning och gjorde mitt bästa trots lite smärta. Körde ATG hela knäböjspasset även om jag VET att min ländrygg dippar längst ner, men det är hur skönt som helst att känna vaderna mot hamstrings :D Funderar på att utöka knäböjsseten till 8-10 set och skita i att köra benpressen eftersom det inte verkar fungera så bra för ländryggen och glutesen. Sticker verkligen till på vänstra sidan av någon anledning.


Vakna 05.30
PWO 06.00
2 skopor craze
en handfull vindruvor
1 cigg (marlboro light :D)

06.45 börjar passet
Uppvärmning knäböj
20 x 20
20 x 12
60 x 8
80 x 3
80 x 3
100 x 3
120 x 1

Arbetsset Knäböj ATG
120 x 3 (hade en 4 eller 5 reps, men ljumsken...)
120 x 3
100 x 8
100 x 7
80 x 14 (kände att jag kunde kommit upp i 16-18, men konditionen gav upp, lät som ett skadat djur efter 7-9 reps, måste verkligen röka mindre och springa mer :P)
80 x 14 (spykänsla)

Utfall med stång
50 x 10 (5 per ben då)
50 x 8
40 x 12
40 x 10

Liggande benpress (av någon anlednign får jag skitjobbiga stickningar i vänstra glutes när jag kör fulldjup här... men fortsatte ändå med bra ROM)
100 x 14
100 x 12
100 x 10

Raka marklyft
70 x 8
70 x 8
70 x 5 (the ass pain..)

Sittande lårcurl
40kg x 3 set med jättemånga reps och hög TUT.

Stående vadpress
90 + kv x massor
90 + kv x massor
80 + kv x massor
70 + kv x massor

Brukar egentligen köra 8 set i vadpressen, men idag fick jag spykänslorna tidigt så jag avbröt passet innan det blev för illa *spy*

Passet avklarat 07.50

Mat 09.30 - Massor ris, massor kebab gjort på köttfärs, hamnar väl på ca 1300-1600 kcal? Höftar till med 80-100g protein, så får komplettera lite senare på dagen med lite ägg och proteinshake.

FYI, så räknar jag nästan aldrig kalorier. Höftar det mesta :P

Kvar att göra
2 Powerwalks på 1 timme var
Äta lite mer och ta en shake


Innan jag avslutar den här posten så ska jag skriva mina mått på midja, lår och armar. Det fanns en liten efterfrågan kring det! So here it goes:
Höger arm - 36-38cm spänd, det var svårt att hålla måttbandet själv. Sket i vänstra armen pga det :P
Höger lår - 61cm när jag spänner den ungefär som på efterbilden på första posten.
Vänster lår - 61cm (symmetriskt or what?), samma som höger lår.
Midja - På tjockaste stället med bilringarna 79cm.
BF estimering - Tror jag ligger på ca 16-17% just nu. Hoppas på runt 15% om 2 veckor iaf! Har aldrig mätt med kaliper, gissar vilt med vad jag känner och ser.

Jeml
2013-04-30, 09:36
jävligt grymma böj! och 61cm lår är inte litet :)

fuck no att du har 16-17% bf!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

hidden
2013-04-30, 09:57
jävligt grymma böj! och 61cm lår är inte litet :)

fuck no att du har 16-17% bf!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack!

Hehe, tar ju bilderna i dom bästa vinklarna så det ser ju ut som mindre kroppsfett då :P

hidden
2013-05-01, 13:11
Gör en snabb update på axelpasset jag körde. Egentligen brukar jag köra mage och traps specifikt också men blev jättetrött mitt i passet... Jag brukar köra tidigt på morgonen, men eftersom gymmet inte öppnade förrän kl 12 idag så har jag kört på en "ovan" tid så att säga. Är MYCKET mer taggad och pepp precis när jag vaknat än flera timmar efteråt... Körde tungt med många singlar.


PWO
1 Skopa Bliss

Passet
Uppvärmning med press över huvudet och pushpressar från 20kg upp till 65kg.

Pushpress
70 x fail (fuck)
70 x 1 (yay!)
75 x fail (fuck igen.)

Militärpress
60 x 3
50 x 7
50 x 7

Axelpress med hantlar
19 x 8
21 x 6
19 x 7

Sidolyft
16 x 10
13 x 10
11 x 10
8 x 10
(Körde utan vila mellan viktändringarna)
(1 min vila)
8 x 8
(3 min vila)
11 x 15
(1.5 min vila)
11 x 15

Triceps
Lekte lite i CC med stång och rep.


Maten
Har tryckt i mig 2 proteinshakes, 2 paket nudlar, lite kyckling, lite ris och ätit glass. Ska få i mig en till shake sen är jag nöjd med energiintaget.


Nu ska jag nog ta en nap tror jag, brukar bli trött såhär dags! Inte bra att köra ett pass när man vet att ens energi brukar dippa mellan kl 12-16. Vet inte varför det är så... Händer med eller utan PWO, kaffe och cigg. Just mellan 12-16 blir jag trött :/

al3ks
2013-05-01, 13:43
Fan du e riktigt stark ju! Känner mig som en räka i jämförelse :D

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

hidden
2013-05-01, 15:53
Har gått på dagens första promenad. Nu har den värsta tröttheten och grinigheten lagt sig och jag känner mig glad igen! Hatar tiden mellan 12-16... Vet i fasiken vad det är så gör att jag alltid är trött just mellan den tiden. Allt är bra mellan 06.00 - 11.30 ungefär, sen blir det kraftig eller mild grinighet och trötthet mellan 12-16, för att sedan vara bra mellan 16-20 innan sömnigheten kommer. Runt 21-22 brukar jag lägga mig, men perioden här är ju inga problem, för jag vet ju att jag är sömnig och därför kanske inte så taggad på livet!

Måste lista ut hur jag ska hantera trötthetstiden alltså.

En promenad kvar som jag tar senare på kvällen! :)




Fan du e riktigt stark ju! Känner mig som en räka i jämförelse :D

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2


Haha, tack du! Man försöker ju göra sitt bästa!

Jeml
2013-05-01, 18:20
Satan du vilka MPs! grymt starkt :D

hidden
2013-05-02, 09:49
Blev en kraftig utsvägning igår och jag åt tooook för mycket. Fan alltså. Vissa dagar blir man verkligen ett hål och man kan fylla sig själv med så mycket mat att man egentligen borde spy och ligga ner i kramper. Dock så gör man inte det *gah!* Kroppen borde lära sig att sluta vara hungrig tycker jag!

Aja, vaknade utvilad idag och på schemat stod det rygg, biceps och underarmar. Jag struntade idag i underarmar för det blev lite tidspress.


Vakna kl 06.00

06.40 PWO 1.5 skopor Bliss

Träning - 07.15
Ordentlig uppvärmning inför marklyft för att jag fortfarande har lite träningsvärk i benen sen förrigår. Gick även en liten omväg mot gymmet för att försöka få lite varmare kropp innan. Gick från 60kg upp till 140kg på stången här.

Marklyft
150 x 1 (alltså, blir så jävla arg... Hur kan jag vara såhär svag? För två år sen kunde jag förfan dra 175-180kg. Längtar så sjukt mycket till bulken...)
155 x 0 (FAN DRA ÅT HELV..)
140 x 3 (*gah!*)
120 x 8
120 x 7

Latsdrag
55 x 12
55 x 12
55 x 10
50 x 10

Sittande rodd
70 x 10
70 x 8
55 x 12
55 x 12
Ändrade handtag till bred här
55 x 10
55 x 10

Blev lack på att jag fick dålig kontakt i rodden och latsdragen så jag sket i resten här. Brukar köra fler set...

Frammåtlutade flyes för bakre axlar
11 x 12
8 x 12
8 x 10

Pulldowns i CC
3 set, kommer inte ihåg vikterna eller repsen.

Hantelcurls
Började på 19kg och gick ner mot 8. Sen körde jag två rediga pumpset hammercurls på 8kg.

Efter passet:
1 Proteinshake

10.00
Äter kyckling med någon typ av soppa gjord av bönor och bulgur som morsan gjort, riktigt gott! Äter en mindre måltid än vanligt för att se om jag slipper trötthetstiden mellan 12-16. Tror att fler och mindre måltider kan lösa problemet.



Tankar
Jag borde fan sluta överäta även om jag är sjukt hungrig. Blir så arg på mig själv... När jag gör sånt här kommer jag ju delaya dieten ännu mer och jag vill ju börja bulka så tidigt som möjligt för att bli stark. Hatar att vara en semi-tjock räka.

hidden
2013-05-02, 09:50
Satan du vilka MPs! grymt starkt :D

Hehe tack, dina är ju inte alls långt ifrån mina? Iaf av det jag sett i journalen :)

Jeml
2013-05-02, 10:39
Njaa en lite bit ifrån är jag nog.. men snart ska jag väl vara ikapp!

Bra markat ändå tkr jag :)

hidden
2013-05-02, 19:38
Njaa en lite bit ifrån är jag nog.. men snart ska jag väl vara ikapp!

Bra markat ändå tkr jag :)

Damn, måste jobba hårdare så jag förblir starkare i MP isf ^^

Tackar du :)


Har lite jämförelsebilder här från 1.5v in i deff mot 4.5v in i deffen. Rätt stor skillnad ändå.

Jeml
2013-05-02, 20:36
jävla bra skillnad, finns mkt kött på ryggen ju!

hidden
2013-05-02, 20:59
Yes! Måste get my shit together och sluta fuska hela tiden dock :D Ska ta det lite lugnare med dieten nu och sikta på -1.5kg ungefär på medianen den här månaden. Tackar för berömelsen också :)

hidden
2013-05-03, 10:50
Träning idag med! Dock ska jag ta lite vila imorgon och kanske på söndag med för att kroppen kändes lite mojsig och krampig idag. Fick kramp framförallt i hamstrings, ländryggen och bakre axlar. Så jag tror det är bäst för mig om jag vilar lite nu :)

En annan grej jag vill att ni gärna hjälper mig med
Jag har bestämt mig för att sluta röka nu. Börjar nu idag på momangen, sista ciggen togs runt kl 10 och jag skiftar över mot snus nu istället. Vill få bort rökvanan och suget efter att dra in rök i lungorna innan jag försöker ta bort nikotinet helt och hållet från mitt liv! Så jag ska även logga här och berätta hur det har gått osv.

Nog med jibberish.

Passet
Bänkpress
90 x 3
90 x 2 (hade en trea, men tappade hela bryggan och greppet gled iväg)
80 x 6
80 x 5 (kramp i ländrygg och hamstrings)
60 x 12 (kramp i bakre axlar :P)

Dips - känningar av bakre axlar under hela den här övningen :/
kv x 8
kv x 8
kv x 7

Crossovers i CC
5 set med varierande vikt och mycket kontakt. Ingen kramp den här gången!

Bröstpress i maskin
3 set, lätta vikter, många reps och hög tut. Krampigt i bakre axlar och känningar i ländryggen.

Triceps
Leker lite i CC med stång och rep, totalt 6 set.


Trots att kroppen inte var helt med mig så var det ett helt ok pass! Sist jag körde bröst och triceps gick ju vikterna helt åt helvete som ni kanske minns. Men som sagt det är nog bäst för mig att ta en eller två vilodagar nu för att återhämta mig inför benpasset.

Måsse
2013-05-03, 11:04
Kul med en t-rexbroder :D ska följas så gott jag hinner!

Jeml
2013-05-03, 13:22
Bra bänkat och väldigt bra initiativ att sluta röka... Snus är ju iaf väldigt många ggr bättre än cigg! :)

Måsse
2013-05-03, 14:19
Vi som inte röker tycker att folk som röker är äckliga :D

(hjälper till lite)

hidden
2013-05-04, 09:57
Liten update
Rökningen
Har inte rört en cigg på över 24h nu. Slängde förra ciggpaketet som hade halva innehållet kvar, ångrar ingenting än så länge! Även tändare har rykt bort och än så länge har det i alla fall gått bra. Mitt rekord att vara ciggfri är ungefär 3 dagar, så första målet är att nå 4 dagar utan rök. Jag tänker vara lite schysst mot mig själv nu när jag ändå ligger på kcalunderskott, så jag tänker tillåta mig snusa hur mycket jag vill i ungefär 2-3 veckor för att göra en mjukare landning så att säga. Men tanken är att jag ska trappa ner på snuset senare och hålla mig till ett visst antal prillor varje dag för att sedan helt hoppa av skiten.

Nya planer för deffen
Måste komma clean och erkänna att den här veckan har varit lite katastrofal i deffväg. Har fuskat hit och dit och vikten har hoppat både upp och ner, så nu har jag egentligen ingen aning om vad jag väger. Medianen den här veckan visar endast -0.1 medan medelvärdet visar -0.6. Men medianen är mer pålitlig så det är den vi får kolla på! Dock en positiv sak är att högsta vikten den här veckan har varit på 76.2kg (idag efter att jag fuskade som fan igår, VAFAN HÅLLER JAG PÅ MED), medan förra veckan visade högsta vikten 77.2kg. Så det är fortfarande 1kg skillnad på högsta vikterna (båda efter att jag har fuskat), vilket jag tycker är sjukt märkligt. Med tanke på den här veckan så kommer jag "officielt" förlänga deffen med 1 vecka också. Så total "defftid" blir 13v istället för 12.

Istället för att köra en rullande 4-splitt så tänker jag köra en rullande 3-splitt. Så det kommer bli:
Dag 1: Knäböj + komplementering
Dag 2: Vila
Dag 3: Bänkpress + Militärpress + komplementering
Dag 4: Vila
Dag 5: Marklyft + komplementering
osv

Tanken här är att försöka öka i styrka under deffen och ha mer energi inför varje pass istället för att kötta på som jag har gjort förut. Förhoppningsvis ger det här mer struktur i livet och träningen.

Utöver själva träningspasset ska jag även testa på en annorlunda version av periodisk fasta. Detta innebär att jag nu kommer träna på eftermiddagen mellan 14-17 nångång och äta det mesta på kvällen istället för som jag har gjort nu och äter på morgonen, eftersom jag då tränar på morgonen. Jag har gjort detta förut men slutade eftersom jag upplevde att det var jobbiga tider att träna på med tanke på att man har varit i skola/jobb innan och att gymmet är packat med folk. Men jag vill gärna försöka på det igen eftersom jag egentligen inte är överdrivet hungrig på morgonen. Om man kollar på min uppväxt så har jag i princip kört periodisk fasta hela livet, har alltid skitit i att äta frukost sen barnsben och fått i mig något senare på dagen. Så det känns mer naturligt egentligen att fasta på morgonen än på kvällen.




Kul med en t-rexbroder :D ska följas så gott jag hinner!


Yeah, t-rex united! Kul med en till person som kan stötta en i ens kamp! :)

Bra bänkat och väldigt bra initiativ att sluta röka... Snus är ju iaf väldigt många ggr bättre än cigg! :)

Tackar, förhoppningsvis kommer jag lyckas att kicka off ciggen nu för evigt!

Vi som inte röker tycker att folk som röker är äckliga :D

(hjälper till lite)

All hjälp är bra :) Uppskattart!

Jeml
2013-05-04, 10:08
spliten ser bra ut, kan va bra med extra vila under deff för att inte tappa styrkan :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

al3ks
2013-05-04, 16:52
spliten ser bra ut, kan va bra med extra vila under deff för att inte tappa styrkan :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Måste va anledningen till min svaghet på senare tid, tränar för mycket alltså?

Lycka till med rökandet! Du fixar det :)

hidden
2013-05-06, 10:13
spliten ser bra ut, kan va bra med extra vila under deff för att inte tappa styrkan :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ja, det tror jag med. Jag går tillbaka till "oldschool" med det här schemat, blir lite nostalgisk då jag körde mycket så förut. This will be fun!


Måste va anledningen till min svaghet på senare tid, tränar för mycket alltså?

Lycka till med rökandet! Du fixar det :)


Ja, de flesta tycker ju att man ska vila mycket under deff för att inte bli svagare / förlora muskelmassa.


Tacktack! Går bra än så länge :)

al3ks
2013-05-06, 10:52
Ja, de flesta tycker ju att man ska vila mycket under deff för att inte bli svagare / förlora muskelmassa.


Tacktack! Går bra än så länge :)

Hmm säkert därför jag blivit så svag senaste månaden. Brukar ju köra 5-6 pass i veckan typ vilket har funkat bra tills nu.. Ska nog börja vila lite mer asså..

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

hidden
2013-05-06, 16:35
Hej!
Körde ett kort pass idag, kände mig inte alls taggad på att träna så jag gjorde mitt bästa på den motivationen jag har och ska njuta av att inte träna nu resten av dagen! Vet inte vad omotivationen till träningen beror på men jag antar att det är att jag oftast tränar på morgonen, som ni antagligen kommer ihåg ändrade jag mitt schema så träningen sker under eftermiddagen istället.

Preworkout
(fastat hela dagen innan träning)
20 min innan träning
5 st riskakor utan smak
1 skopa Bliss (for the lulz)

Precis innan träning
1 Proteinshake

Passet
Knäböj (hade inte psyket och motivationen med mig idag så det blev helt enkelt ett "påtvingat" pass för att få något gjort!)
120 x 2
120 x 2
100 x 8
100 x 5
80 x 6 (paus i 1.5 sek i botten sen explodera upp!)
80 x 8

Bencurl
5 set, olika vikter hög TUT med många reps.

Benspark
3 set, en o samma vikt, kommer dock inte ihåg reps men med hög TUT ändå.

Vadpress
5 set varierande vikt x massor reps.

Postworkout
Direkt efter
1 Proteinshake

30 min efter
Massor ris, en halv kyckling + tonfiskmacka med lite ajvar på.

1.5h efter träning
1h 10 min PW (funderar på en till kortare senare på kvällen för att det är skönt att vara ute när det är varmt!)


Hmm säkert därför jag blivit så svag senaste månaden. Brukar ju köra 5-6 pass i veckan typ vilket har funkat bra tills nu.. Ska nog börja vila lite mer asså..

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Jag tror att eftersom du har deffat så länge och ändå är på så låg kroppsfett så bör du vila lite mer! Kanske hålla det till 3 styrkepass i veckan och vila 4. Sen att du spelar fotboll tror jag också är en faktor till att du känner dig svagare, för att fotboll är ju cardio i princip. Har till exempel märkt att du kör ett styrkepass innan träningen/match vilket jag inte tror är helt opti. Särskilt inte nu för att du är så långt inne i dieten som sagt! Vila kroppen och psyket så tror jag du klarar månaden ut och att du når ditt mål.

al3ks
2013-05-06, 19:09
Passet
Knäböj (hade inte psyket och motivationen med mig idag så det blev helt enkelt ett "påtvingat" pass för att få något gjort!)
120 x 2
120 x 2
100 x 8
100 x 5
80 x 6 (paus i 1.5 sek i botten sen explodera upp!)
80 x 8

Bencurl
5 set, olika vikter hög TUT med många reps.

Benspark
3 set, en o samma vikt, kommer dock inte ihåg reps men med hög TUT ändå.

Vadpress
5 set varierande vikt x massor reps.

Postworkout
Direkt efter
1 Proteinshake

30 min efter
Massor ris, en halv kyckling + tonfiskmacka med lite ajvar på.

Jag tror att eftersom du har deffat så länge och ändå är på så låg kroppsfett så bör du vila lite mer! Kanske hålla det till 3 styrkepass i veckan och vila 4. Sen att du spelar fotboll tror jag också är en faktor till att du känner dig svagare, för att fotboll är ju cardio i princip. Har till exempel märkt att du kör ett styrkepass innan träningen/match vilket jag inte tror är helt opti. Särskilt inte nu för att du är så långt inne i dieten som sagt! Vila kroppen och psyket så tror jag du klarar månaden ut och att du når ditt mål.

Stabilt böjt! Motivationen tryter ibland men det är bara gå o köra ändå :)

Ska sluta solka ner din journal med mina frågor/funderingar men när vi ändå är inne på ämnet kan vi ju avsluta det mer eller mindre :)

Tanken har ju slagit mig, men blir så jävla rastlös när jag inte tränar. Kan liksom köra 7 dagar i veckan om jag inte känner mig extremt sliten. Men det är nog som du säger att jag bör vila 3-4 ggr/veckan. Kommer bli lättare nu också när tentaperioden närmar sig.

Nä precis som du säger lär inte ett styrkepass innan match/träning vara helt opti men å andra sidan är inte fotbollsträningarna speciellt seriösa/ansträngande. Man kan reglera nivån rätt mycket själv vilket innebär en del slack ibland.

Visa ord och synpunkter från din sida iaf. Tar åt mig och tackar för input :)

Jeml
2013-05-06, 19:12
bra böjt mannen! ibland är det segt att gå till gymmet. det är bara att bita ihop. :)

kontinuerlighet=win

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

hidden
2013-05-07, 10:45
Vilodag idag. Kommer nog ligga lite lågt på kcal med mening sen gå på en kort PW så blir det en "wrap" för dagen så att säga.



Stabilt böjt! Motivationen tryter ibland men det är bara gå o köra ändå :)

Ska sluta solka ner din journal med mina frågor/funderingar men när vi ändå är inne på ämnet kan vi ju avsluta det mer eller mindre :)

Tanken har ju slagit mig, men blir så jävla rastlös när jag inte tränar. Kan liksom köra 7 dagar i veckan om jag inte känner mig extremt sliten. Men det är nog som du säger att jag bör vila 3-4 ggr/veckan. Kommer bli lättare nu också när tentaperioden närmar sig.

Nä precis som du säger lär inte ett styrkepass innan match/träning vara helt opti men å andra sidan är inte fotbollsträningarna speciellt seriösa/ansträngande. Man kan reglera nivån rätt mycket själv vilket innebär en del slack ibland.

Visa ord och synpunkter från din sida iaf. Tar åt mig och tackar för input :)

Vill bara att du ska veta att jag har "varit där" också! Men det har nog du med. Det var det som var en faktor i att jag i princip gav upp med träningen förra sommaren. Dvs att jag blev svagare, detta gjorde att psyket fick ta stryk jävligt hårt och jag fortsatte träna typ 2gngr per dag eller vad sjutton jag gjorde. Lägg även till 3 timmars promenad + halvaktiv jobb. Vetefan vad jag höll på mig, antar att jag ville försöka deffa på 3000kcal, men det gick åt skogen till slut. Det är inte enda faktorn till att jag gav upp med allting och därför måste jag nu fixa ihop allt igen, men en av dem.

What I'm trying to say, är att man inte ska låta det gå för långt. Vet inte hur du egentligen känner, om du har ångest inför varje måltid, inför varje träning och ja, för hela dagen som jag hade. Men om du känner stresserad och nere kanske det är bra att vila mycket mer än du gjort förut så att the shit inte träffar the fan :D Swenglish.

bra böjt mannen! ibland är det segt att gå till gymmet. det är bara att bita ihop. :)

kontinuerlighet=win

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yes, det är det jag siktar på!

hidden
2013-05-08, 16:44
Idag körde jag mitt första pass på kanske 1 år med en kompis! Så sjukt trevligt att ha någon att snacka skit med mellan seten och få pass på bänken!

PWO
4DL kaffe
40g riskakor
3dl mjölk
3 teskedar oboy

Passet
Bänkpress
90 x 2 (sämre än förra passet :/)
90 x 2
80 x 6 (7 totalt med hjälp sista reppen)
75 x 9 (10 totalt med hjälp på sista reppen, ville se hur många jag kunde göra på kroppsvikt :D)

Militärpress
50 x 7
60 x 4 (var starkare än jag trodde här!)
60 x 3

Dips
kv x 16 (RPB under den här deffen tror jag! har nog inte tagit såhär många reps någonsin kanske? Ingen aning, å andra sidan väger jag mindre)
kv x 12
kv x 10

Crossovers i CC
5 set varierande vikt, låga vikter hög TUT med många reps.

Sidolyft
16 x 12
13 x 10
11 x 10
8 x 10
(kort vila mellan varje set)
11 x 10

Triceps
4 set pushdowns i CC med rep.

Mage
5 set benlyft, många reps och bra pump i magen!


Värmde inte upp ordentligt inför bänkpressen, så jag tror att sämre repmängd kan kan bero på det! Borde lagt dit 1-2 set extra innan jag gav mig på 90kg tror jag. Passet tog ca 1.5-2h eftersom vi snackade så mycket skit mellan seten :D Men hur trevligt som helst, nästan lite nostalgiskt att ha sin gamla träningskompis med sig.


Sen lite formbilder, den första är från igår några timmar efter jag ätit, så magen står ut lite :P Dom andra två tog jag imorse precis efter jag vaknat, dvs inte efter passet. Börjar mer och mer bli likgilig mot deffen alltså... Blir glad om jag lyckas droppa 1-2kg till på resterande 7.5v. Känner att träning ska vara kul och deffen gör den faktiskt mindre roligare för tillfället, inte så jävla kul att vara låg och hungrig en stor period av våren/sommaren.

Jeml
2013-05-08, 16:52
grymma MPs o sidolyfy man :) formen ser kanon ut också!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

hidden
2013-05-09, 11:06
Drog ut på min första löprunda på väldigt länge!

Passet
Sprang till lokala spåret ca 500-700m.
Vila en stund och försöka få igång kroppen mer genom att hoppa och studsa.
Sedan sprang jag spåret ett varv som ligger på 2.5km, tog inte tid men gissar på att det tog mig ca 12-13min. Helt ok tycker med tanke på mitt forna rökande och att jag inte sprungit på ungefär 2-3 månader?
Sedan promenad hem på ca 500-700m.



Ska nog ut på ett löppass på lördag med, det var faktiskt skönt att springa!




grymma MPs o sidolyfy man :) formen ser kanon ut också!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tackar döh :)

al3ks
2013-05-09, 11:09
Jävlar, bra dips! Måste fan börja dipsa igen jag med :)

Formen ser bra ut också, det tråkiga med att va hårig är att formen ser sämre ut än vad den är. Drog en bringa/mage rakning igår och kände mig genast lättare, snyggare och hårdare haha!

hidden
2013-05-09, 11:21
Jävlar, bra dips! Måste fan börja dipsa igen jag med :)

Formen ser bra ut också, det tråkiga med att va hårig är att formen ser sämre ut än vad den är. Drog en bringa/mage rakning igår och kände mig genast lättare, snyggare och hårdare haha!

Haha, håller med dig faktiskt :) Man kan se så sjukt annorlunda ut bara genom att ta bort hår. Är nog dags för mig snart...

hidden
2013-05-10, 15:11
Ryggpass idag! Helt ok pass, kände att jag tog ut mig ordentligt. Även om jag inte har varit helt hundra på kosten den här veckan (ätit glass varje dag i princip :D) så ser det faktiskt ut som att medianen kommer visa på viktnedgång. Som sagt, jag är glad om jag lyckas droppa 1-2kg till om 6-7v. Mår så JÄVLA mycket bättre när jag får äta lite mer och slippa press. Det mesta handlar om träningen nu för mig och lite mindre om kost och optimal viktnedgångstakt, det ska ju vara kul att ha en hobby! Orka ha ångest.

PWO
1 Daimstrut med jordgubbsmak
Några bitar godis
1.8 skopor Bliss

Passet
Körde marklyft och chins varannan set, kanske inte helt optimalt om man vill prestera som bäst i båda...
Marklyft och chins
140 x 4 (yay, kändes lättare än vanligt)
kv x 4 (chins)
140 x 3
kv x 5
130 x 3 (vilade inte så mycket mellan förra marklyft setet och denna, fråga mig inte varför...)
kv x 5
110 x 8
kv x 3
110 x 6

Latsdrag
2 set, 10-12 reps.

Sittande rodd
5 set, varav dropset på sista. Det vill säga totalt 6 set om man ska räkna med att jag körde ett set på en lättare vikt utan vila.

Skivstångsrodd
Inte kört denna övning på pisslänge, så tog lätta vikter som jag kunde öva teknik med. Men kan säga att 40kg räckte gott o väl med tanke på hur trött jag var i armar och rygg!
40 x 14
40 x 12
40 x 10

Armar
Körde 5 set hantelcurls med varierande vikt, från 16kg ner till 11kg. 4 set hammercurls på 11kg, sedan pumpade jag 4 set triceps i CC med rep.

Postworkout
1 Proteinshake
Persisk mat
2 ostmackor


Kanske inte världens mest seriösaste pass, men man ska ju ha roligt när man tränar! Blev förvånad över hur många chins jag kunde göra... Första setet chins jag körde kunde jag förmodligen gå upp mot 8-10 reps, men kände att det kanske inte var så bra att göra det när jag ändå körde så tungt på marklyften. Det var inte förrän då jag bestämde att jag lika gärna kunde köra chins emellan :D Fler sånna här pass!

hidden
2013-05-10, 15:24
Här är medianen och medelvärdet förra veckan + hur det ser ut den här veckan än så länge.

Förra veckan:
72.8
76.0
74.8
74.8
76.1
75.9
76.2

Medelvärde: 75.2
Median: 75.9

Den här veckan (imorgon så tar jag officiell median och medelvärde):
73.8
74.6
74.6
75.8
75.1
75.1

Medelvärde: 74.8
Median: (74.6 + 75.1) / 2 = 74.85, jag avrundar alltid uppåt om det står 0.5, under 0.5 så neråt, så medianen blir alltså 74.9.

Högsta vikt förra veckan: 76.2, den här veckan: 75.8.

How inte the hell? Har ju ätit ganska mycket mer mat med mening den här veckan.

Jeml
2013-05-10, 17:17
stabila marklyft! vikten går ju fint nedåt? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

hidden
2013-05-10, 17:37
stabila marklyft! vikten går ju fint nedåt? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tacktack. Jovars, men det känns konstigt att den går ner mer när jag äter mer! Ska se hur länge jag kan hålla på med att äta glass varje dag innan vikten slutar gå ner :P Älskar glass med lakrits i. Funderar på att testa någon B&J snart när man har en 50-lapp över.

al3ks
2013-05-10, 20:28
B&J Peanutbutter Cup, asså.............................................. ..... Tjockt gott.

hidden
2013-05-10, 20:45
B&J Peanutbutter Cup, asså.............................................. ..... Tjockt gott.

Den låter riktigt god. Ska nog försöka inhandla den snart och äta den på en cardiodag!

al3ks
2013-05-10, 20:55
Den låter riktigt god. Ska nog försöka inhandla den snart och äta den på en cardiodag!

Tänkte beta igenom alla smaker som finns och sen kan man med gott samvete kliva på Lidl's budget variant som tydligen ska vara lika god ;)

hidden
2013-05-10, 20:57
Tänkte beta igenom alla smaker som finns och sen kan man med gott samvete kliva på Lidl's budget variant som tydligen ska vara lika god ;)

Vad heter märket?

al3ks
2013-05-10, 20:57
Vad heter märket?

McEnnedy tror jag!

hidden
2013-05-10, 20:58
McEnnedy tror jag!

Tacktack, ska kolla upp det nästa gång jag är nära Lidl!

hidden
2013-05-11, 17:39
Sitter med mobilen, så försöker göra en snabb update! Körde cardio idag, totalt 1.1 mil i rörelse.

Av dessa 11km så sprang jag ca 3.5-4km och gick resten.

Sitter hemma hos min kompis nu efter en ganska lång mctur! Känns i musklerna kan jag säga efter man suttit på sporthoj... kan nämna att jag inte körde något utan jag satt bakom kompisen under hela turen. Skitkul verkligen! Vi ska sänka varsin pizza sen svulla lite snacks och dricka lite öl(utan fylla).

Kommer gå en promenad hem för lite damage control, promenaden blir väl någonstans mellan 8-10km..


Ha en bra lördag alla som läser!

hidden
2013-05-13, 16:38
Misslyckad benpass idag! Det var packat med folk, hatar verkligen att köra efter skol/arbetstid. Alla bra ställen var konstant upptagna så jag fick nöja mig med det sämsta i gymmet :( Till exempel ett knäböj ställ som inte har justerbar höjd på säkringen, så den satt för högt... Jag lyckades köra 3 benövningar innan jag blev less på hela passet, sen körde jag 3 set chins och 1 set dips.

PWO
500 ml GB Gräddglass Jordgubb :D (MUUMS)
12-14 Pepparkakor
10st Godisbitar
Proteinshake på 1 DL proteinpulver + 1DL fullkornshavregryn (förväntar mig bättre mage inför imorgon!)
1 Skopa Bliss

Intra-workout
Göteborgs Rapé lös :D

Passet
Knäböj
Körde faktiskt en jävla massa set här på olika vikter trots jävligt awkward knäböjsställ, kommer inte ihåg alla vikter och reps så jag skriver väl ner det jag kommer ihåg.

120 x 3
120 x 2
115 x 2 (jävligt awkward ställ som sagt...)
90 x 8
60 x 12-14? (hög tut)

Körde fler sets som sagt, men kommer verkligen inte ihåg alla. Passet blev jävligt svettigt just pga knäböjen :P

Benpress
Den bra benpressen var upptagen, så jag fick köra en JÄVLIGT awkward benpress med konstig rörelsebana. Inte nog med att rörelsebanan var konstig, utan hela benpressen skakade och var instabil. What the fuck? Läste på maskinen "Nordic blahablaha" sen deras slogan "Lyft inte skrot." Helt ärligt, den här maskinen var skit, tror dom borde ändra sitt slogan.

Körde 2 set x random vikt x random reps och blev less på maskinhelvetet.

Utfall med hantlar
19 (på varje sida) x 12
19 x 12
19 x 10

Chins
kv x 6
kv x 5
kv x 5

Dips
kv x 20 (PB!)

Dips PBt beror nog främst på att jag inte kört någon annan övning för bröst och triceps. Men kul att man lyckades ta 20 st iaf! Hade rejäl pump i bröst kan jag också nämna.

Post-workout
8 ägg med citron på
Proteinshake på 2 DL proteinpulver + 1 DL fullkornshavregryn


Ska nu på en promenad på ca 8-8.5km, sen ta en till proteinshake så är jag nöjd! Imorgon ska jag köra löpning igen! Hittat kärleken till den <3 Ska bli skitkul. Kommer dock ta det lugnt på den och hålla långsamt tempo i 2.5km.

hidden
2013-05-14, 12:51
Körde löpning på morgonen idag istället för kvällen, så ingen "periodisk fasta" idag.

Totalt ca 2.5km löpning och ca 3-3.5km promenad. Kändes lite tungt att springa, men måste helt enkelt bero på alla set knäböj jag körde igår.

Postworkout:
Gröt på:
1.3 DL havregryn
2 ägg
10g smör
5-10g Psylliumfrö

1DL mjölk och 2 matskedar sylt som pålägg.

Åt vid sidan av ca 8-10 st köttbullar med 5-6st skivor ost samt 1 proteinshake.

Har redan ätit dagens sista måltid som bestod av:
500g färdig ärtsoppa
5st köttbullar
370g tonfisk i vatten med ca 1 dl kokt ris + sweet chili sås
500ml GB Lättglass

Om jag blir hungrig senare idag så sänker jag en proteinshake till... Ska även på en till promenad på ca 7-7.5km.

hidden
2013-05-14, 20:59
Lägger en kort update igen. Tror jag lägger mig på viktbalans ett tag nu istället även om jag är mittemellan mysfet och smal. Anledningen är att så fort jag kommer in i kcalunderskott så blir det depress mode. Jag har inte skrivit bakgrunden till varför jag slutade deffa och träna ordentligt sist, men det här var en av anledningarna. Jag börjar känna hur shit is close to hitting the fan hela tiden. Sist gick jag ner till 76kg och åkte upp kort efter till att pendla mellan 78-83kg i olika perioder. Jag ligger nu runt 74.5-75.5kg och tänker att jag bör "normalisera" den här vikten ett tag så jag inte åker upp allt igen... Vill inte att det ska sluta upp som sist, det var verkligen hemskt att se vågen gå upp sådär, och då gick vågen upp utan att jag ökade vikterna i gymmet, utan jag blev svagare och tjockare.

Ska försöka hela psyket igen och hitta motivationen att ligga på underskott, så länge planerar jag att vänja mig vid ett nytt kcal-intag och lite färre/kortare promenader per dag så jag kan hålla den här vikten ett tag även om jag råkar vara inaktiv en period. Kommer fortsätta ta medelvärde och median. När jag börjar deffa igen vet jag inte, kanske börjar igen i juni/juli eller något. Jag känner verkligen att jag måste undvika att det blir som sist! Känns som att deffen kan ta över ens liv och det går ut över annat tyvärr. Om jag inte hittar motivationen så får jag försöka göra någon typ av re-comp? Om jag tränar hårt nu och ökar vikterna på stången men fortfarande är viktstabil ett tag frammåt lär jag ju få lite muskelmassa och lite minskad kroppsfett.

Kommer fortsätta skriva i journalen, men är fan jävligt nere just nu och ja... vill egentligen inte sluta deffa, men fan inte vill jag fortsätta heller. Det är inte hunger som är problemet, utan energin. Är verkligen inte hungrig så mycket, blir mest jäävligt passiv. Orkar inte ens städa mitt rum eller ens läsa en barnbok.

NiklasAlm
2013-05-14, 21:54
Du gör helt klart rätt beslut, din fysik är redan bra så det är ju ingen panik med att deffa just nu kan du göra senare, bättre o hitta motivation och börja öka vikter på gymmet igen.

Jag blev också mycket mer passiv på slutet av min deff och kände mig allmänt nedstämd. Efter en vecka på kaloriöverskott så kom motivation och energi både i gymmet och vardag tillbaka igen.

al3ks
2013-05-15, 06:37
Gör det som känns rätt. Deffen kan du alltid fortsätta med senare! Bättre att få ordning på saker och ting för ditt psykiska välmående. Formen är ju ändå bra :) Men vi är rätt lika där du och jag, den är bra men vi blir aldrig nöjda?

hidden
2013-05-15, 08:44
Tänkte sammanfatta målet nu i obestämd framtid, kanske 1-2v eller 3 månader... Måste se till att bli tillräckligt motiverad att vara på kcalunderskott...

Mål under balansperioden
I prioritetsordning:
1. Inte gå upp i vikt, för mig gör det inget om vikten går neråt lite.
2. Bli på bättre humör och inte vara en jävla bitterfitta hela tiden.
3. Bli starkare.
4. Få bättre kondition.
5. Få tillbaka motivationen att deffa.

Vad jag ska ändra
Tror jag kommer köra en 4-splitt igen. Märkte att det här passet inte gick så bra som jag ville! Det blir tungt att köra bänkpress + press över huvudet och tillräcklig komplement till alla delar för att jag ska bli nöjd. Kommer splitta axlar och mage från bröst och triceps som jag hade förut.

Kommer nog inte köra periodisk fasta framöver pga att jag kommer få ett späckat jobbschema då jag får ta över någon som har semester under en period. Detta innebär att jag tränar på morgonen istället för eftermiddagen, och därmed blir periodisk fasta inte optimalt.

Dagsform
Idag vägde jag in på 75.8kg, dock innan toabesök. Har haft lite problem nu under deffen att göra "nummer 2" på morgonen. Har tränat och ätit och inte förrän nu har jag kunnat gå "ordentligt" på toa, men ingen idé att väga sig igen med tanke på vätske- och matintag. Tror jag skulle väga ca 75.5 om jag hade kunnat uträtta mitt behov :P Men det är bara en gissning.

Tog några bilder också idag, de flesta innan träning. Dom bilder som det finns en shaker med är tagna efter träningen. Bilderna är tagna i lite olika ljus så ni får en bild av "hur jag ser ut". Dock ser jag LIIIITE hårdare ut Irl, alla mina ådror på armarna, låren, vaderna och serratus syns inte pga att kameran inte lyckas ta så bra bilder.

Här är bilderna lite huller om buller.

jinx88
2013-05-15, 08:45
Formen ser riktigt bra ut :D Hidden!

- Jinx

hidden
2013-05-15, 08:45
Fler bilder

hidden
2013-05-15, 08:56
Dagens pass

PWO
4 Dl kaffe

Passet
Bänkpress
90 x 3
90 x 3
87.5 x 3
80 x 6

Känner konstant att jag har en 4a på 90kg, men vågar inte försöka utan passare! Dessutom blir det skakigt och dant efter 3e reppen.

Militärpress
40 x 3
60 x 4 (känner en femma!)
60 x 4.5 (SKIT, så nära på en femma)
Militärpress bakom nacken, tog ingen vila mellan förra setet, kände mig lite wannabe Klokov

40 x 6
40 x 5

Dips
kv x 10
kv x 10
kv x 8

Crossovers i CC
Alla CC maskiner var upptagna och jag fick den med en dålig "lina" på ena sidan, den är trögare och det blir lite awkward att köra. Men krigade på med 5 set i varierande vikt.

Sidolyft (orkade inte köra tungt här)
13 x 14
13 x 10
11 x 12
11 x 12
11 x 10

Triceps
Lekte med rep i CC, 5 set.

Mage
Körde crunch maskin, 5 set x många reps på varierande vikt. Det kändes!


Post-workout
1 Proteinshake

Sedan gröt på:
2 DL havregryn
10g Smör
2 ägg
1 Dl proteinpulver
ca 10g psylliumfrö

Topping:
1 Dl mjölk
2 matskedar vaniljglass
5 teskedar svartvinbär marmelad

Efterätt:
En donut. Not worth it, den smakade inte bra, men antar att jag är deffskadad på något vis. Får äta mindre ris senare idag :D




Du gör helt klart rätt beslut, din fysik är redan bra så det är ju ingen panik med att deffa just nu kan du göra senare, bättre o hitta motivation och börja öka vikter på gymmet igen.

Jag blev också mycket mer passiv på slutet av min deff och kände mig allmänt nedstämd. Efter en vecka på kaloriöverskott så kom motivation och energi både i gymmet och vardag tillbaka igen.

Tackar för stödet :)

Ja energiunderskott is a bitch, man blir så less till slut. Är konstant irriterad på allt och alla, tycker synd om min familj.

Gör det som känns rätt. Deffen kan du alltid fortsätta med senare! Bättre att få ordning på saker och ting för ditt psykiska välmående. Formen är ju ändå bra :) Men vi är rätt lika där du och jag, den är bra men vi blir aldrig nöjda?

Haha, ja. Det är lite irriterande att vara i det läget!

Formen ser riktigt bra ut :D Hidden!

- Jinx

Oj du var snabb! Tacktack :)

jinx88
2013-05-15, 08:58
Riktigt bra pass :D! Grymt jobbat, det är fina vikter du kör med.

Hehe, ja ibland kan jag vara snabb, såg de andra bilderna nu också. Det ser riktigt, riktigt snyggt ut *drool*.

- Jinx

hidden
2013-05-15, 10:29
Såg att jag glömde lägga till ett set på militärpresseb också, körde även 60 x 3.


Riktigt bra pass :D! Grymt jobbat, det är fina vikter du kör med.
Hehe, ja ibland kan jag vara snabb, såg de andra bilderna nu också. Det ser riktigt, riktigt snyggt ut *drool*.

- Jinx

Tack tack :) Din form av vad jag sett är riktigt fin också :)

hidden
2013-05-16, 18:35
Hade tänkt springa idag, men har känningar i vänstra knät som jag haft nu en period så jag struntade i det. Vill vara så fräsch som möjligt inför marklyften imorgon ändå. Har istället gått en promenad på ca 7km.

Dagens mål
9 st Persiska köttbullar
Vet inte vad jag ska kalla dessa, men min morsa lagar ibland en persisk rätt som mest kan likna vid riktigt stora köttbullar. Det är gjort på köttfärs, ris, linser och lite ägg bland annat!
1000g Färdig ärtsoppa med fläskbitar
Ska nog sluta äta detta, magen blir fan inte glad av detta har jag märkt...
ca 300g vaniljglass
Gott gott gott!

Ska dra i mig en proteinshake snart och kanske något mer, funderar på lite glass igen eller fler "persiska köttbullar" :D


Har märkt att jag av någon anledning blir jävligt lättirriterad efter jag har ätit och jag vet inte varför. Blir förbannad på allt och alla, särskilt på vinden utomhus. Ska fortsätta försöka äta på balans iaf till nästa veckoslut. Om vikten hoppar upp för mycket får jag helt enkelt ta bort den dagliga glassen som jag älskar så mycket :( Och om jag fortfarande känner mig sur/arg/förbannad så går jag fan i mig in i deffen igen. What's the point att vara på balans om man är lika surmulen som på kcalunderskott? Jag tänker inte medvetet bulka än, känner att jag måste bli lite hårdare och mindre sladdrig.


EDIT:
Känner att jag måste confessa. Råkade "svulla" lite igår, hamnade säkert på ca 3500 kcal. Vikten landade på 75.9 imorse, åt ganska sent på kvällen. Dock var det mycket mat och inte så mycket glass och annat "skit" :) Så, nu känns samvetet bättre när jag skrivit detta :D

Jeml
2013-05-16, 18:50
persiska köttbullar lät ju sjukt nice!

vad äre för glass du äter? lätt glass? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

PrimalAeon
2013-05-16, 19:10
Recept på dessa bullar? :D

hidden
2013-05-16, 21:13
persiska köttbullar lät ju sjukt nice!

vad äre för glass du äter? lätt glass? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ja, mammas persiska köttbullar är dom bästa jag bullarna jag ätit!

Just idag har jag ätit sån där GB Big Pack vanilj :) Lättglass har jag bara ätit engång under denna deffperiod faktiskt, äter hellre lakrits/choklad/jordgubbsglass :)

Recept på dessa bullar? :D

Frågade mamma hur hon gjorde dem, det lät rätt komplicerat :D Jag är en sån som gör enklare saker som pizza på orientalisk bröd eller kyckling/fisk/whatever i ugn + ris/pasta/bulgur osv. Men maträtten heter "kofte". Ordet uttals med ett längre o, ungefär "ou", typ som i "ro". O:et uttalas alltså inte som i "kofta". Tror maträtten egentligen kommer ifrån Turkiet där den heter "köfte", men efter jag har googlat lite ser inte den turkiska versionen alls ut som den vi har. Så finns väl massor med versioner av maträtten! Bara googla lite så kanske du finner något du mäktar med att laga till!

Aja, nog med trivia.

Hittade faktiskt några recept på det på nätet som ser ut som köttbullarna vi har hemma!
http://www.alltommat.se/recept/Jattekottboll-fylld-iransk---Kofte-13434

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=950&artikel=4716963

Notera sista länken så liknar dem maträtten till köttbullar också, trodde jag var den enda som gjorde den liknelsen haha... Sen en rättelse, verkar som att man använder halva gula ärthalvor istället för linser som jag trodde.

hidden
2013-05-17, 12:31
Vaknade ganska tidigt idag och körde ryggpass! Det var skitkul att träna idag verkligen! Önskar att varje pass var så roligt. Inte för att jag drog massor PBn, utan jag kände helt enkelt massor kärlek till att lyfta *cupid*

Min fyllda vikt verkar hamna runt 75.8-76kg. Det är helt ok för mig med tanke på att min form är ungefär samma, förutom att jag är lite mer pluffsig på dagen än innan. Målet blir då helt enkelt att hålla mig under 76kg ett tag framåt och försöka sätta den här vikten som min nya "setpoint", om det nu finns något sånt. Börjar känna att humöret är bättre och att det är skitkul att träna, åtminstone var det så idag. Ser nästan redan fram emot nästa deff :P Men jag avvaktar och går inte medvetet in i kcalunderskott på minst en vecka till.


PWO
1.2 Skopor Bliss

Passet
Marklyft
140 x 5 (PB under den här "träningsperioden", har dragit mer tidigare, men räknar detta som PB ändå :))
140 x 3
140 x 2

Drog ner vikten och började köra chins emellan marklyften
kv x 8
120 x 8
kv x 4 (lol)
120 x 6
kv x 4 (jaja, vad förväntar man sig!)

Stångrodd (Har inte lärt mig ordentlig teknik på detta än, så jag kör på "semi-tungt" för att först lära mig få kontakt och ha bra rörelse igenom)
60 x 10
60 x 10
60 x 8

Latsdrag
2 lätta set med mycket kontakt.

Sittande kabelrodd
4 set med samma vikt, kommer inte ihåg reps men det löd ungefär:
14
13
11
10

Så musklerna blev trötta iaf! =)

Armar
4 set hantelcurls med varierande vikt, körde även triceps mellan biceps seten i CC med rep. Avslutade med två tunga set hammercurls.


Postworkout
Proteinshake

15 min efter
3 sånna dat dere kyckling med ryggbenwhatevertheyarecalled, kycklingben? Kycklinglår kanske de heter iofs. + Sweet chili sås.
4DL Hallonyoghurt (vi hade slut på mjölk :'/)
5 st Riskakor

Sparar lite kcal till senare idag! Såg att mamma stod och lagade pannkakor, så får bli pannkakor + glass + sylt, sen komplettera proteinet med lite till kyckling och en till proteinshake :)

hidden
2013-05-18, 15:30
Vägde in på 74.9kg idag, dvs 1kg mindre än igår. Så jag håller mig relativt viktstabil iaf än så länge. Körde ett löppass idag också, konditionen kändes inte så bra :/ Blev riktigt tungt att springa efter ett tag, tror att rökningen (som jag nu har slutat med) har gjort mig lite dålig på att hålla igång i längre perioder.

Löpning 2.5km på ca 12 min gissningsvis, har inte tagit tid. Promenerade sedan 2.5km sen sprang jag ungefär 1km till innan det sa stopp med andningen! All in all har jag rört mig totalt ca 6.5-7km. Ska snart på en till promenad på 5km.

Måsse
2013-05-19, 22:04
Fan vad gött att läsa att du fortfarande är rökfri!! Håll i ett tag till så kommer du snart tycka det är så äckligt att du inte vill börja igen =))

hidden
2013-05-20, 10:42
Äsch då. Lite synd att det ska gå dåligt 3 benpass på raken nu. Hade någon konstig ångest hela dagen igår som ledde lite till fysiska besvär och dålig sömn. Har bara sovit ungefär 3-4 timmar inatt. Men bestämde mig för att försöka bränna av ett bra benpass ändå, dock blev det inte så bra. Var riktigt snurrig i skallen och hade svårt att fokusera!

Passet
Knäböj ATG som vanligt
120 x 4 (PB)
120 x 2 (hade jag sovit bra hade det antagligen blivit en 3a, men psyket orkade inte även om kroppen skulle vilja)
120 x 2
100 x 8
100 x 6
80 x 10

Mellan dom tunga seten körde jag lite chins, presenterar dom här

kv x 6
kv x 8
kv x 6

Stående vadpress
4 set, låg vikt många reps med hög TUT

Halvhjärtade sittande lårcurl
3 set, låg vikt semi-många reps med hög TUT.

Här tog det stopp, blev riktigt riktigt seg och ville bara ut ur gymmet. Dock är jag nöjd att jag tog en 4a i knäböjen!

Postworkout
Proteinshake

30 min senare
Ris + sweet chili sås + nötkött + köttbullar + minitomater

Fan vad gött att läsa att du fortfarande är rökfri!! Håll i ett tag till så kommer du snart tycka det är så äckligt att du inte vill börja igen =))

Hehe, ja! Får faktiskt redan nu kväljningar när jag känner lukten av rök :) Så det går åt rätt håll!

hidden
2013-05-21, 11:00
Idag vaknade jag i alla fall relativt utvilad och drog till gymmet för fler PBn :) Energibalansen känns riktigt bra, dock känner jag mig lite tjock till och från, men antar att det är vätskan som spökar! Men så länge jag mår bra så håller jag balans.

PWO
100g Marabou Choklad med Jordgubbsbitar
3-4 DL Kaffe
General Lössnus

Passet
Militärpress
60 x 5 (Pb + 1 rep)
62.5 x 2.5 (tappade tekniken och höll stången helt efterblivet :D)
60 x 4
50 x 8 (Pb + 1 rep)

Militärpress bakom nacken + chins emellan
40 x 6
kv x 6
40 x 4 (borde ha vilat lite mer innan)
kv x 6
40 x 6
kv x 6

Körde inte max i chins för att kunna låsa ut och balansera stången bättre. Axlarna är efter detta helt sjukt mörbultade, fyfasiken vad bra det kändes med dessa pressar.

Sidolyft med flyes för bakre axlar emellan
13 x 10
8 x 15 (flyes)
13 x 8
8 x 12 (flyes)
11 x 10
8 x 10 (flyes)

Axlarna är nu helt slutkörda, ingen must kvar dem :P

Armar
4 set pushdowns med rep i CC och 4 set lätta hantelcurls mellan seten.

Mage
Crunch i maskin 5 set. Kändes en heeeeeel del!

Postworkout
Proteinshake

20 min senare
Morsans spaghetti med köttfärsås iblandat + nötkött i bitar + ketchup + 2 mackor med ost och kalkonskinka utan smör + 2 rutor marabou choklad med jordgubbs bitar + General lössnus =D

Reflektion
Bra, roligt och mörbultande pass. Siktar på att ta 6 reps på 60kg nästa axelpass.

Måsse
2013-05-21, 11:21
Sjukt bra ATG-böjar! :)

al3ks
2013-05-21, 16:46
Grymt bra millisar och böjar! Riktigt stark i axlarna jö :)

hidden
2013-05-21, 19:57
En liten update idag igen, kommer kanske bli lite svårt att skriva i journalen den närmsta tiden pga att jag ska jobba ca 11h varje dag och internet krånglar just nu på jobbet. Ska försöka hinna med ett löppass tidigt imorgon.

Övrig bekännelse
Känner stark sötsug pretty much konstant, det kanske syns på mina PWO's och måltid efter träningen. Försöker äta lite sött och lägga det runt träningen, men problemet blir istället att sötsakerna tar upp så mycket kcal att jag inte äter så mycket vanlig mat. Ska bli ändring på det, ska tvinga mig till att inte äta massor skit nu. Only fooood naow. *gah!* Vågen visar ungefär viktstabilitet, men det ser ut att bli en liiiiiiiiiiiten trend för viktuppgång. Tror inte att jag kan gå in i underskott igen under den här sommaren eller till och med i höst. Om balans är jobbigt att hålla just nu, hur fääään blir det då på underskott liksom?

Sötsakerna jag äter bringar nackdelar och fördelar. En fördel är att min mage fackas upp rätt rejält om jag äter måltider med mycket volym, därmed kan "skit" fylla upp kcal istället. Men å andra sidan kan jag känna mig småhungrig och seg till och från. What to do.. What to do..


Sjukt bra ATG-böjar! :)

Tack du *cupid*

Grymt bra millisar och böjar! Riktigt stark i axlarna jö :)

Hehe, tack! Man försöker ju så gott det går med f.d instabil vänsteraxel =)

hidden
2013-05-23, 09:13
Bröstpass idag! Verkar vara riktigt svårt att öka i bänkpress... Ska börja köra fler tunga set framöver.

Passet
Bänkpress
90 x 3
90 x 3
80 x 6
60 x 8 (ingen vila mellan 80 och 60 här, långsamma reps också!)

Dips
kv x 10
kv x 8
kv x 8

Sneda hantelflyes (Den enda fungerande CC var upptagen...)
11 x 10
11 x 9
11 x 8
11 x 8

Bröstpress i maskin
3 lätta set, många reps med hög TUT. Bra pump i tuttarna!

Triceps
6 set pushdowns med rep i CC, även här riktigt bra pump!


Hade lite tidspress idag och kommer antagligen ha det i framtiden också då jag har lite större krav på mig från jobbet! Men passet kändes ändå helt ok, önskar bara att jag kunde öka i bänkpressen snart.

Sen höll jag mig helt borta från sötsaker igår, kändes ok, dock så mådde inte magen så bra då jag fyllde ut kcal med riktig mat istället :P Hoppas magen vänjer sig!

Måsse
2013-05-23, 11:10
I feel you med bänkpressen... Jag har dock varit skadad i bröstet i över ett och ett halvt år, så det borde vara mer synd om mig ;D.

hidden
2013-05-23, 13:21
I feel you med bänkpressen... Jag har dock varit skadad i bröstet i över ett och ett halvt år, så det borde vara mer synd om mig ;D.

Det är mer synd om dig! Hoppas det fixar sig inom snar framtid då :/

hidden
2013-05-24, 08:52
Träning idag! Marklyften kändes riktigt tung idag. Dock var det kul att träna!

Passet
Marklyft och chins emellan
140 x 5
kv x 8
140 x 3
kv x 7
140 x 2
kv x 7
130 x 3
kv x 6
100 x 8

Blev riktigt yr av marklyften, man liksom kände hur benen lyfte och var lättare på något sätt, ungefär som efter man har druckit lite öl. :D

Skivstångsrodd
60 x 12
60 x 10
60 x 8
60 x 8

Kabelrodd
4 set varierande vikter rep-range 8-15, blev riktigt jobbigt!

Biceps
5 set hantelcurls med varierande vikter, rep range 8-12 och hög TUT.


Reflektioner
Roligt att träna, dock lite synd att det inte blev något PB i marklyft detta pass :/ Får hoppas att jag får ut 6 reps på 140 nästa gång då! Chinsen känns lättare nu, det känns ungefär som att man flyger upp! Dock får jag inte ut fler reps just nu, men huvudsaken är att det finns någon liiiten progression i alla fall.

Körde passet under lite tidspress också, men det nämnde jag i förra loggen. Jag ansvarar för att öppna affären osv i tid och jobbar dessutom 11h.

Jeml
2013-05-24, 09:16
jävligt bra markat!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

hidden
2013-05-30, 14:17
Körde ben förrigår, kommer inte ihåg allt så struntar i att logga det. Idag blev det bröst + axlar + triceps + mage. Har bankat ihop axlar och bröst för att vara lite mer tidseffektiv och dra till gymmet mer sällan. Bara en vecka kvar innan jag kan gymma normalt igen. Hatar det här jobbet, är sittastillande 11h varje vardag och 10h på lördag samt 8h på söndag. Har gått upp lite i vikt, idag låg vikten på 76.7kg till exempel :/ Det både känns och syns att jag blivit fetare igen. Men är återigen taggad på att deffa igen, så har börjat sakta men säkert lägga mig på kcalunderskott. Trodde verkligen inte att jag skulle bli taggad på att deffa igen så tidigt!


Passet
Bänkpress
90 x 3 (skulle nog kunnat tagit en 4a om jag hade passare)
90 x 2 (vilade väldigt lite pga tidspress)
3 set x 8-12 reps på lägre vikter.

Sänkte vikterna och körde för att helt enkelt få passet gjort snabbt! Sket i att prestera så bra som möjligt, ville bara aktivera musklerna lite så jag inte blir för stillasittande.

Militärpress
60 x 5 (fanns nog en 6a här, men orkade inte pusha för mycket, ville som sagt att passet skulle gå snabbt och därmed inte så mycket vila mellan seten)
60 x 4 (kunde lätt tagit en 5a)
Militärpress bakom nacken
40 x 8
40 x 6

Crossovers i CC
5 set varierande vikt och många reps med hög TUT. Bra pump.

Sidolyft
Varierande vikt mellan 13-8kg, 5 set totalt. Rep range 8-16.

Mage
3 set i crunchmaskin.

Triceps
3 set i CC med rep.

Körde lite lägre vikter och inte all in idag för att passet helt enkelt skulle gå snabbt och effektivt. Det har jag nog redan nämnt några gånger. Men längtar tills den här jobbperioden är över så jag kan träna på riktigt igen! Fyfan vad jag längtar. Sitter stilla hela tiden och blir sjukt rastlös, ibland rent utav helt jävla aggressiv. Vill bara ut och springa/promenera eller styrketräna bort all energi. Kommer försöka äta på kcalunderskott nu trots att jag har jävligt låg aktivitetsnivå. Siktar på att ta mig ner till ca 74-75kg till Juli, vilket blir ungefär minus 2-3kg från nu.

Är SÅ JÄVLA TAGGAD PÅ ATT DEFFA IGEN. Blir galen som sagt GAHAHAHAHEDE. Vill inte sitta still och bli fet -.-' Något jag kan trösta mig med är att jag iaf inte väger lika mycket som jag gjorde när jag började. Låg ju på 79.1kg när jag började och var riktigt rund runt magen, nu har jag bara en liten boll på magen som lär försvinna ganska snabbt. Kortsiktigt mål är att komma till samma form som jag hade för ungefär 2-3v sen för att sedan fortsätta och försöka slå till på 70kg till hösten (Om jag nu orkar det, får fan hoppas det.)




jävligt bra markat!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack mannen

Jeml
2013-05-30, 14:22
Grym bänk och MP!! :thumbup: Deff igen?? :confused:

hidden
2013-05-30, 14:28
Grym bänk och MP!! :thumbup: Deff igen?? :confused:

What? :P La mig på balans förut för att jag mådde skit av underskottet och av andra faktorer i livet. Men nu är jag återigen taggad på deffen igen då jag längtar till bra form!

al3ks
2013-05-30, 14:39
Dina MP och bänkar = tamam!

Bra att du fått ordning lite grann på psyket, fan det där lät taskigt, men kul att du känner dig taggad för framtiden iaf! :)

hidden
2013-05-30, 14:54
Dina MP och bänkar = tamam!

Bra att du fått ordning lite grann på psyket, fan det där lät taskigt, men kul att du känner dig taggad för framtiden iaf! :)

Tacktack!!

Ja fy farao vad jag är taggad. Längtar så sjukt mycket till "friheten" :P Man uppskattar inte vad man har förrän ja... man inte har det :P

hidden
2013-06-04, 22:11
En liiten liiiten update
Har inte haft tid att träna sen sist, men imorgon är det sista dagen på jobbet! SEN ÄR JAG FRI!! HAHA, blir så glad att jag blir tårögd. Dessutom fyllde jag 20 år idag. Känner mig redan gammal. Kommer nog bli lite firande och alkohol på lördag, men sen blir det ordentlig träning och sommarplugg på från och med på måndag! Ska försöka skala av lite fett som jag dragit på mig under stillasittandet, dock inget superallvarligt. Men jag håller fortfarande ögonen på att få lågt kroppsfett. Får se hur det går. När jag blir för "manisk" med träningen och dieten så brukar det braka ihop i slutändan, den här gången ska jag ta det lugnare och vara mestadels glad.

hidden
2013-06-06, 12:07
Äntligen kan jag börja träna ordentligt igen. Körde mig första pass på 6-7 (?) dagar idag. Det kändes inte så bra som jag hade hoppats :( Men det kommer nog arta sig så småningom.

Bänkpress
90 x 3 (fan vad tungt det kändes? vingligt som sjutton, vet inte vad jag gjorde för fel...)
80 x 6
80 x 6
70 x 8

Det kändes inte alls bra i bänken. Det var mycket jobbigare än det brukar vara.

Crossovers i CC
5 set varierande vikt, många reps och hög TUT.

Bröstpress i maskin + lutande hantelpress
Totalt blev det 5 set, 2 set hantelpress och 3 set bröstpress. Många reps och hög TUT.

Blev ingen triceps eller dips idag. Det var så mycket folk i gymmet så det blev jobbigt till slut med köer hit och dit! Tydligen populärt att träna på nationaldagen :D

hidden
2013-06-07, 18:23
Gaah, blir så less på livet ibland. Men försöker se saker positivt. Jag är märkbart tjockare har jag insett om jag jämför för 2 veckor sen, på det så har jag bara för stora kläder i garderoben och sen är det jävligt svårt för mig att hitta kläder. Men det behöver jag ju inte oroa mig för! Jag har ju ändå inga pengar till att köpa kläder! WIHO. Fml. Känner mig som ett vandrande tält med dom kläder jag har. Det är hemskt.

Det positiva är att jag slipper jobba i den där kioskjäveln, att jag ska plugga och att jag är påväg att gå ner den vikt jag lagt på mig igen. Känner mig glad för det, men är sjukt sur på det andra. Vet inte varför. En positiv grej till är att jag drog ett roligt pass på gymmet idag!

PWO
40g Müsli
2 Dl mjölk
1 Banan
1 skopa Bliss

Passet
Marklyft med chins mellan
140 x 4
kv x 7
140 x 3
kv x 7
140 x 3
kv x 7
130 x 3
kv x 6

Skivstångsrodd
60 x 12
60 x 10
60 x 10
50 x 14

Kabelrodd
4 set med samma vikt och många reps.

Hantelcurls och underarmscurls
Körde 4 set vardera med många reps och varierande vikt.

Triceps
Kände mig fräsch i triceps så lekte lite i CC med rep.


Det var riktigt roligt att träna och jag kände verkligen kärleken till att lyfta även om det inte blev någon PB. Dock är jag fortfarande lite sur över att jag inte har några vettiga kläder. Det stör mig för att jag ska träffa en tjej jag gillar imorgon. Fan vad kul.

hidden
2013-07-07, 20:54
Yo. Har inte uppdaterat på 1 månad nu. Har inte gått och avlidit någonstans, bara det att plugget har börjat och jag har helt enkelt glömt journalen :D Ska försöka uppdatera mera om det nu är någon som är intresserad, annars kommer det bara bli sporadiskt.

Tränar på som vanligt, dock utan progression. Har inte kunnat lägga in lika mycket energi i träningen som jag brukar och jag har ingen aning om vad jag väger. Ligger väl allt mellan 74-77kg :P

NiklasAlm
2014-03-22, 12:11
jag är intresserad hur har det gått med träningen?