handdator

Visa fullständig version : sandsäcks träning


randig
2004-02-25, 08:34
jag snakar ej om boxing nu nån som vet vad sand kostar? o vart köper man en bra säck att ha det i? o vart kan man skaffa sand?

hade tänkt att ha massa mindre påsar som ja har sanden i o så lägger ja i det i den stora säcken

Spiffy
2004-02-25, 08:39
Stranden kanske

hangatyr
2004-02-25, 09:22
om du vekrligen har sand i en sandsäck kommer två saker hända:
1: taket rasar in av den stora vikten
2: dina händer går sönder när du slår på (den nedfallna) säcken.

i en sandsäck har man hårdpackade tygtrasor, inte sand.

Shadow Warrior
2004-02-25, 10:19
Originally posted by randig
jag snakar ej om boxing nu nån som vet vad sand kostar? o vart köper man en bra säck att ha det i? o vart kan man skaffa sand?

hade tänkt att ha massa mindre påsar som ja har sanden i o så lägger ja i det i den stora säcken

Fighter har bra säckar, finna att köpa på Budo o Fitness, köp dock en 40kgs eller gärna en tyngre modell. Har en 40kgs själv och den är för lätt iallafall när man sparkar på den.

mange_
2004-02-25, 10:52
kör du nån kampsport ahdow warrior?

Kimo
2004-02-25, 10:58
Originally posted by randig
jag snakar ej om boxing nu nån som vet vad sand kostar? o vart köper man en bra säck att ha det i? o vart kan man skaffa sand?

hade tänkt att ha massa mindre påsar som ja har sanden i o så lägger ja i det i den stora säcken

Stadium säljer bra säckar. Jag har fyllt min med 1/4 sand (botten) och resten hårt packade tygremsor. Inte det bästa om du ska träna låga sparkar men snacka med dom i butiken så kan du säkert få tips på olika material. Sanden hämtade jag på en vanlig badstrand men ett tips kan vara att hämta den när det inte är fullt med folk där.

Shadow Warrior
2004-02-25, 11:32
Originally posted by mange_
kör du nån kampsport Shadow warrior?

Jag har tränat bla, Shotokan Karate och Ninjutsu förut.

randig
2004-02-25, 21:14
alltså ja ska ej ha den att slå på eller så ja ska bära runt på den i san dinosaurtraining anda jag menar alltså ingen boxningssäck

jag sliter mitt könshår i ilska!!!!!!!:insane: :insane:

hangatyr
2004-02-25, 21:17
Originally posted by randig
alltså ja ska ej ha den att slå på eller så ja ska bära runt på den i san dinosaurtraining anda jag menar alltså ingen boxningssäck

jag sliter mitt könshår i ilska!!!!!!!:insane: :insane:

jag fattar ingenting?

randig
2004-02-25, 21:22
jag ska ta en säck o stoppar sand i den kanske typ 50kg? ja vet inte riktigt. sen ska jag bära runt den tills ja spyr

det finns ingen strand här och om man tar från en sandlåda så får man väl 70% katskit i sanden

Muaytudd
2004-02-25, 21:23
Originally posted by hangatyr


jag fattar ingenting?



inte jag heller,


men killen är upprörd, han sliter ju sitt könshår.

randig
2004-02-25, 21:24
ja för fan mitt liv e förstört!!!!!!!:cryout: :cryout:

hangatyr
2004-02-25, 21:24
Originally posted by randig
jag ska ta en säck o stoppar sand i den kanske typ 50kg? ja vet inte riktigt. sen ska jag bära runt den tills ja spyr

det finns ingen strand här och om man tar från en sandlåda så får man väl 70% katskit i sanden

ok,detta är jättebra träning för en brottare. brottas du? men att bära runt på en sandsäck på 50 kilo? det är tuungt.

randig
2004-02-25, 21:28
nä ja brotas inte men ja ska bli så stark så som möjligt o ja har läst att sandsäcks träning e väldigt bra o jobigt som fan o det verkar väldigt kul

hangatyr
2004-02-25, 21:30
Originally posted by randig
nä ja brotas inte men ja ska bli så stark så som möjligt o ja har läst att sandsäcks träning e väldigt bra o jobigt som fan o det verkar väldigt kul

skaffa en vanlg säck i juteväv, typ postsäck, och HÅRDpacka den med tygtrasor så blir den tung nog, ska du se.

randig
2004-02-25, 21:36
men blir typ inte tygtrasor dyrare än sand? ja har ingen aning

hur mycke tror du den skulle väga om den var hårdpackad me tygtrasor?

hangatyr
2004-02-25, 21:38
Originally posted by randig
men blir typ inte tygtrasor dyrare än sand? ja har ingen aning

hur mycke tror du den skulle väga om den var hårdpackad me tygtrasor?

beror väl på art du köper tyget. på myrorna kan du nog få tag på tyg billigt som 17. tyngden beror givetvis på säckens storlek, men en 180cm lång "sandsäck" väger nog omkring 60-70 kilo skulle jag tippa på.

randig
2004-02-25, 21:44
fast ja hade tänkt en litte mindre säck en post säck e väl inte 180cm lång?

känns litte mesigt me trasor

hangatyr
2004-02-25, 21:45
Originally posted by randig
fast ja hade tänkt en litte mindre säck en post säck e väl inte 180cm lång?

känns litte mesigt me trasor

jaha, men skaffa en säck full med sand då.:rolleyes:

z_bumbi
2004-02-25, 21:57
Originally posted by randig
fast ja hade tänkt en litte mindre säck en post säck e väl inte 180cm lång?

känns litte mesigt me trasor

Skaffa många små tygpåsar, sy dem själv av t ex jeanstyg eller liknande.
I varje påse stoppar du två kraftiga plastpåsar, den ena inne i den andra.
Fyll den inre plastpåsen med sand, knyt åt, sen knyter du igen nästa plastpåse och till sist den yttre tygpåsen.
Så gör man tydligen sandvikter som inte dammar så mycket.

Vad du ska använda som yttersäck är ju en bra fråga men ska den vara 180 lång så verkar ju en boxsäck vara lagom, räkna dock med att du inte kan fylla en sådan med enbart sand och sen bära omkring på den. I alla fall inte i början.

randig
2004-02-25, 22:00
den ska absolut inte va 180 lång då e den ju längre än mig

tänkte framför allt bearhuga den o gå runt

Tricklev
2004-02-25, 22:56
Originally posted by randig
den ska absolut inte va 180 lång då e den ju längre än mig

tänkte framför allt bearhuga den o gå runt

söt du kommer se ut på stranden när du kommer kramandes på en 50kg påse o knappt kan se framför dig ;) :thumbup:

Fartman
2004-02-25, 23:02
fyller du en säckjävel full med enbart sand så kommer det att bli TUNGT! sand väger bra mycket mer än vad man tror

Kimo
2004-02-25, 23:09
Originally posted by randig
jag ska ta en säck o stoppar sand i den kanske typ 50kg? ja vet inte riktigt. sen ska jag bära runt den tills ja spyr

det finns ingen strand här och om man tar från en sandlåda så får man väl 70% katskit i sanden

Ta bilen (alternativt låter någon skjutsa dig) till en strand. Om du bor jättelångt bort från en strand blir det kanske billigare med kattsand, finns nog på ÖB billigt.

Shadow Warrior
2004-02-25, 23:28
En sandsäck som ska bära som "finisher" ska inte vara särskilt lång utan kan vara helt rund eller en "fyrkantig" som en potatissäck. Fyll den med grus eller sand (grus tar mer platts)

Bäst är om du finner än riktigt stark och hållbar säck som du sedan knyter igen toppen med ett rep sen bär du den med "toppen" uppåt, för varje pass kan du skopa i lite sand.

Om du inte hittar en helt tät och stark säck så kan du lägga dela upp sanden i flera ingenknutna plastpåsar, det blir ganska hållbart sålänge du inte lägger för mycke i varje påse. Att sy egna småsäckar med sand i är alldeles för jobbigt ;)

Kom ihåg att inte kör mer än en finisher i veckan, det är nämligen lätt att överträna sej, sen kan du ju alltid variera med bilputtning på gropig skogsväg, snacka om jobbigt!

lavinfaran
2004-03-30, 13:32
Sen så kommer du att härda knogarna bra mycket mer om du kör med sand vilket blir stenhårt. Så vill du bygga muskler fyll med tyg/kläder.
Bara ett tips från dojon ;)

stefannn
2004-03-30, 16:34
kan du inte ta en vanlig ryggsäck??

Tricklev
2004-03-30, 16:42
Originally posted by lavinfaran
Sen så kommer du att härda knogarna bra mycket mer om du kör med sand vilket blir stenhårt. Så vill du bygga muskler fyll med tyg/kläder.
Bara ett tips från dojon ;)


SAnt när man BÄR någonting så härdas knoggarna:thumbup: :smash:

Tricklev
2004-03-30, 16:43
Originally posted by stefannn
kan du inte ta en vanlig ryggsäck??

pallar en vanlig ryggsäck 50kg:confused:

Ralle
2004-03-30, 19:39
finns ryggsäckar som tål mycket mer än så.. men det kostar ganska mycket

Zakath
2004-03-30, 19:43
Jag funderar också på att skaffa ett par sandsäckar, helst en extra stor också som man kan stoppa de mindre i (så det inte läcker). Ska vara mycket bra träning för allroundstyrkan, om du hittar nåt ställe att köpa dem kan du väl pm'a eller säga till på nåt sätt?

FUn-tex SSwinger
2004-03-30, 19:45
Köp 2 säckar cement och tejpa ihop dom med silvertejp, top noch:thumbup:

Zakath
2004-03-30, 20:03
Nej men man (iaf jag) vill ha det lösa tyget att greppa i eftersom det blir mycket svårare och bättre tränar upp greppet. Så cementsäckar funkar inte, om jag inte kan hitta någon extra stor tom sandsäck. En sådan som militären har förråd och sånt i skulle funka tror jag, heter "duffel bag" eller något.

Fatalist
2004-03-30, 20:58
Zakath: Jag kan lova dig att du kommer få väldigt ont i fingerlederna av att greppa det lösa tyget, eller, jag får det iaf :D

randig
2004-03-31, 14:05
vart fan köper man säckar?

Tricklev
2004-03-31, 14:07
Originally posted by randig
vart fan köper man säckar?


säck handeln.

z_bumbi
2004-03-31, 14:10
Originally posted by randig
vart fan köper man säckar?

Odal

Överskottsbutiker

Syr själv

Köper en billig sandsäck på närmaste sportaffär.

daja
2004-03-31, 14:23
Originally posted by randig
nä ja brotas inte men ja ska bli så stark så som möjligt o ja har läst att sandsäcks träning e väldigt bra o jobigt som fan o det verkar väldigt kul

Ja de låter ju onekligen väldigt kul! Risk att man säckar ihop av allt skratt. Strike a påse! Oj, hoppas de inte blev grus i maskineriet nu pga mitt inlägg. Vore sand på en så bra tråd.

;)

Nog om mig nu!
Jag e trött!

lavinfaran
2004-03-31, 14:28
Originally posted by Tricklev



SAnt när man BÄR någonting så härdas knoggarna:thumbup: :smash:

Merde alore.
Jag trodde han skulle bonka och slå på säcken...

randig
2004-04-09, 21:09
tror ni en s¨ån här håller för typ kanske 50-70kg sand?


http://www.mil-con.se/contenta/shop.viewProduct.asp?pr_id=396

Pressarn
2004-04-09, 21:29
Säg inte att detta blir det nya modet här på kolozzeum, efter grippersen alltså... :rolleyes:

Kalleh
2004-04-10, 02:18
Förr i tiden hade jag en lillebrorsa som jag brukade boxa på, han pallade för rätt mycket och man behövde inte hänga honom i taket. Men...han blev större, och starkare än mig så...jag slåss inte så mycket längre...:em:

norlund
2004-04-10, 10:47
En duffelbag kanske skulle funka?
www.garderoben.se

randig
2004-04-10, 13:59
tttttttttttttttttttttttttaaaaaaaaaaaaaacccccccccck kkkkkkkkkkkk:bow: :bow: :bow: