handdator

Visa fullständig version : Hård kring magen


lofito
2013-04-27, 09:42
Jag känner att min stora svaghet just nu är magen när det gäller träningen.
Jag är "hårdare" "upptill" men lite lösare ner till vad gäller magen. Har deffat ner
mig från 81 kg till 73 just nu och siktar på 70 kg, och visst ser man skillnad
men jag får fortfarande inte fram rutorna och är inte så hård som jag vill vara
kring magen. Vad är det som gäller för övningar "nertill" av magen?
Hur får man fram V'et och vilka är bra övningar för mage? Känner att jag måste
arbeta mer med mage och det hårdare.

Tips uppskattas!

Hette
2013-04-27, 12:55
oftast är det bara att köra på tills det släpper där nere också, dietmässigt tänkte jag då. Tror inte några legraises/kneeraises kommer hjälpa dig så mycket, visst nog får man en mer stabil core men för mig var ingen magträning den bästa magträningen. Kör hårt!

Zeq
2013-04-27, 12:56
Generellt sett så är nedre magen ett ställe på män som kroppen tar fettet sist från. Visst kan du bygga muskulaturen i magen men då kommer fettet fortfarande vara i vägen. Så om du fortsätter deffa så kommer fettet att försvinna även från nedre magen. Om du inte har väldigt lite muskelmassa skulle jag därför rekommendera fortsatt deff.

vicarious
2013-04-27, 13:14
Jag tror inte det är mer magträning du behöver, utan bara fortsätta deffa bort fettet. Du kommer nog ändå inte lyckas bygga särskilt mycket när du ligger på kaloriunderskott så att lägga in massa extra magträning känns meningslöst. Nu vet jag inte hur du tränar magen just nu men släng upp en bild om du har möjlighet.