handdator

Visa fullständig version : Sega resultat


Zuperiorr
2013-04-26, 19:52
Hej detta är min första post, dock har jag kikat runt lite på forumet en aning innan.
Jag har egentligen en ganska enkel fråga vad gäller resultat.
Har tränat i ca 9 månader nu från att vara helt otränad med rejäl ölkagge till det jag nu är idag (en bit på väg). Bifogar bild.
Det känns som mina resultat går sakta och viktnedgången går dessutom den ganska trögt tycker jag.
Dagen jag tog min första promenad till gymmet vägde jag 118 kg, idag väger jag 96kg och är 188 cm lång. Vad tror ni jag bör väga?

Jag tycker 9 månader är en otroligt lång tid för att tappa endast 12 kg! De senaste månaderna har jag dock slutat dricka och märkt lite bättre resultat och kosten sköter jag bra.
Styrkan tycker jag dock känns bättre, min favoritövning som är marklyft har jag gått från startvikten 30 kgx8 reps Till 120kgx8 reps. ( vill tillägga att jag varit extremt noggrann med tekniken där, och jag älskar övningar som just marklyft, ryck osv.

I stort sett undrar jag om detta är en ovanligt trög viktnedgång eller normal.

OnkelSvenne
2013-04-26, 19:58
Men du har ju även byggt en del muskler på vägen som i sin tur ökar på viktmässigt.
Nojja inte så mycket över vikt utan kolla på resultaten!

Jag tycker du gjort ett bra jobb så långt, kötta på bara!

foxx
2013-04-26, 21:23
Ser ju skitbra ut! Grymt jobbat, imponerande förändring. Som OnkelSvenne säger, skiten i vad vågen visar och kötta på. :)

Rabiat
2013-04-26, 21:42
Fyjävlahelvete vad starkt jobbat! Är du ute och fiskar komplimanger, eller menar du på allvar att du inte är nöjd med utvecklingen på 9 månader? Du skulle kunna lägga 8 veckor på deff nu och se grym ut!

Zuperiorr
2013-04-26, 22:05
Jag fiskar kritik, tips och åsikter.
Vad gäller deff så antar jag att jag får kika i deffdelen av forumet då jag inte har någon erfarenhet av det.
Men då ska jag strunta i vågen och gå på utseende mer, det blev lätt för min del att jag endast brydde mig om vikten. Ta mig på rätt sätt, självklart är jag nöjd med resultat men tycker bara det varit utdraget.

Ska kötta på :)

Och tack så mycket för de positiva svaren, gör mig mycket glad!

Lipservice
2013-04-26, 22:38
Är du ute och fiskar komplimanger

Antigen det eller så har han synfel :smash:

Kvicksilver
2013-04-27, 06:48
Det är ju kanonresultat! Sannolikt har du lagt på dig minst 10kg muskler samtidigt. Du ska vara jäkligt nöjd, för de resultat du visar upp är bra.
Kör hårt!

jinx88
2013-04-27, 06:58
Ser riktigt, riktigt bra ut! Du ska vara grymt stolt över dina resultat :)

Zuperiorr
2013-04-27, 11:16
Det är ju kanonresultat! Sannolikt har du lagt på dig minst 10kg muskler samtidigt. Du ska vara jäkligt nöjd, för de resultat du visar upp är bra.
Kör hårt!

10 kg? är det ens möjligt?

Pahwn
2013-04-27, 11:43
10 kg? är det ens möjligt?

Ja det är möjligt, för den oerfarne och otränade personen kan man räkna med 0.5-1kg muskler per månad om det mesta sköts rätt.

Du har ju gjort ett riktigt bra jobb hittils, jag ser inga anledningar alls till varför du inte ska fortsätta på samma väg!

Ad finem
2013-04-27, 16:03
Det är ju kanonresultat! Sannolikt har du lagt på dig minst 10kg muskler samtidigt. Du ska vara jäkligt nöjd, för de resultat du visar upp är bra.
Kör hårt!

Han skulle ha lagt på sig minst 10kg muskler på 9 månader på kaloriunderskott? Aldrig. Det där påståendet får du gärna backa upp med bra studier ;)

Bluzze
2013-04-29, 05:47
I ren vikt kanske du förlorat 12 kg ;)
Men i själva verket har du säkert förlorat 18kg i fettmassa och så

Det har ju omvandlats till muskler som du har fått på vägen, så som det tidigare sagt ;)
Fortsätt så når du dit Du vill ;)

Zuperiorr
2013-04-29, 17:49
Okej men låt säga att jag förlorat kring 18 kg i fettmassa, då är jag extremt nöjd!!
mitt mål är att förlora 5-6 kg till.

Tack för bra respons!