handdator

Visa fullständig version : Majoritetstråden


dappe
2013-04-26, 11:16
Hej, detta är en likadan tråd som alla de andra 1000 trådar där frågor ställs om träningsupplägget.
Vill bara veta vad jag har missat/ska tas bort.

Dag 1 Ben/mage
Bencurl
Knäböj
Benpress
Benspark
Vadpress

Dag 2 Bröst/mage
Bänkpress
Snedhantelpress
Axellyft
Flyes
Liggande tricepspress
Dips på bänk
Mage

Dag 3 Rygg/biceps
Marklyft
Rodd
Latsdrag
Chins
Biceps
Utfall

Dag 4 Axlar/mage
Militärpress
Hantelpress
Hantellyft åt sidan
Drag till hakan
Sittande axeldrag
Mage

Tack sålänge. *flex*

Illustrerade mannen
2013-04-26, 12:18
Hej, detta är en likadan tråd som alla de andra 1000 trådar där frågor ställs om träningsupplägget.
Vill bara veta vad jag har missat/ska tas bort.

Dag 1 Ben/mage
Bencurl
Knäböj
Benpress
Benspark
Vadpress

Dag 2 Bröst/mage
Bänkpress
Snedhantelpress
Axellyft
Flyes
Liggande tricepspress
Dips på bänk
Mage

Dag 3 Rygg/biceps
Marklyft
Rodd
Latsdrag
Chins
Biceps
Utfall

Dag 4 Axlar/mage
Militärpress
Hantelpress
Hantellyft åt sidan
Drag till hakan
Sittande axeldrag
Mage

Tack sålänge. *flex*

Jag vet inte vilken nivå du är på, men det var en väldig massa övningar... Dag 4 har du exemeplvis fem övningar för axlar - passet innan massor av rygg varav flera påverkar axlarna, mitt i dag 2 har du "axellyft"... Det verkar i mitt tycke lite spretigt och som sagt många övningar...Kör du i den ordning du skrivit dem? Jag kör iofs hyfsat minimalistiskt och du kanske är i färd med att tävla i baddabillding? Annars är mitt råd att skala av det en aning...

dappe
2013-04-27, 09:49
Jag vet inte vilken nivå du är på, men det var en väldig massa övningar... Dag 4 har du exemeplvis fem övningar för axlar - passet innan massor av rygg varav flera påverkar axlarna, mitt i dag 2 har du "axellyft"... Det verkar i mitt tycke lite spretigt och som sagt många övningar...Kör du i den ordning du skrivit dem? Jag kör iofs hyfsat minimalistiskt och du kanske är i färd med att tävla i baddabillding? Annars är mitt råd att skala av det en aning...

Anser mig själv som nybörjare inom allt med träning och kost.
Har tränat seriöst i ca månader och äter proteinrikt och tänker alltid på vad jag stoppar i mig.
Jag kan också tycka att det blev en del övningar, jag söker nämligen ett nytt schema då jag körde Starting strenght innan och hittade en vettig mall på internet som jag sedan bytt ut en del övningar, jag kan tycka att det blir kanske för många för tunga övningar. Men jag ska kolla över det!
Tack för svaret :)

Jorgen
2013-04-27, 11:20
Gör om, gör rätt.

§6. När du postar ett inlägg, se då till att du postar det i rätt kategori. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig. Ditt inlägg bör även ha en genomtänkt rubrik som speglar innehållet för din frågeställning så att andra medlemmar kan få en bild av trådens innehåll redan genom att läsa titeln.

Och skippa den dryga attityden. :)