handdator

Visa fullständig version : Leveransproblem


Masi
2013-04-25, 20:18
Hej, har beställt lite kläder från Asos och idag när jag skulle spåra paketet fick jag detta meddelandet:

25 Apr 2013 10:30 Malmo We were unable to deliver the parcel as our driver could not gain access to your delivery premises to obtain a signature as a door code was required.
25 Apr 2013 10:30 Malmo Unable to Deliver
25 Apr 2013 10:30 Malmo We were unable to deliver your parcel as there was no one present to sign for the delivery. The latest status of your parcel will be shown here.
25 Apr 2013 07:57 Malmo Your parcel is on the vehicle for delivery
25 Apr 2013 01:40 Malmo Your parcel has arrived at the local delivery depot

Glömde tydligen nämna portkoden i beställningen. *gah!*

Ska jag vända mig till DPD(leverantören) eller Posten?

Behöver paketet senast imorgon!

hanushans
2013-04-25, 21:36
Kan man inte hämta upp paket själv då?

Jag blev nyfiken på vad som händer imorgon då du behöver kläderna?

Grazzafukkinrazzi
2013-04-25, 22:02
Om jag inte är helt ute och cyklar så kommer du kunna hämta ut paketet imorgon där du vanligen hämtar ut paket.

PowPow
2013-04-25, 22:17
Använd ditt kollinummer och sök på posten.se istället så finns förhoppningsvis mer info där.

Masi
2013-04-25, 22:24
Kan man inte hämta upp paket själv då?

Jag blev nyfiken på vad som händer imorgon då du behöver kläderna?

Var ska jag hämta upp paketet då ifrån?

Det som händer är väl att jag blir ledsen. *cry*

Om jag inte är helt ute och cyklar så kommer du kunna hämta ut paketet imorgon där du vanligen hämtar ut paket.

Ska jag vara dra dit och fråga om paket från Asos?

Använd ditt kollinummer och sök på posten.se istället så finns förhoppningsvis mer info där.

Testade och fick detta som senaste händelse:
2013-04-25 17:17 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras

Verkar inte lika up-to-date.

PowPow
2013-04-25, 22:26
Testade och fick detta som senaste händelse:


Verkar inte lika up-to-date.

Skumt. Det är ju posten som levererar så all info dpd har har de fått av posten, så då borde det ju finnas på posten.se kan man tycka.

De gånger jag varit med om att dpd inte kunnat levereras till mig, så har det legat på mitt postombud senare samma eftermiddag (och det har jag sett på posten.se). Sen kom en avi i brevlådan dagen efter.

Edit: Fast 17:17 är ju den aktuellaste tidpunkten bland de du nämner. Kanske ligger nånstans i väntan på att transporteras till ditt postombud.

Masi
2013-04-25, 22:28
Skumt. Det är ju posten som levererar så all info dpd har har de fått av posten, så då borde det ju finnas på posten.se kan man tycka.

De gånger jag varit med om att dpd inte kunnat levereras till mig, så har det legat på mitt postombud senare samma eftermiddag (och det har jag sett på posten.se). Sen kom en avi i brevlådan dagen efter.

Edit: Fast 17:17 är ju den aktuellaste tidpunkten bland de du nämner. Kanske ligger nånstans i väntan på att transporteras till ditt postombud.

Oj såg nu detta... Frågan är var försändelsen transporteras nu? Mitt postombud må tro?
2013-04-25 17:17 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-04-25 10:30 Malmö C, Sverige Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå

hanushans
2013-04-25, 22:29
Det som händer är väl att jag blir ledsen. *cry*



Jag menade varför det är så viktigt att du kan bära kläderna just imorn :) Ska du på fest eller liknande?

Masi
2013-04-25, 22:31
Jag menade varför det är så viktigt att du kan bära kläderna just imorn :) Ska du på fest eller liknande?

Japp

Grazzafukkinrazzi
2013-04-25, 22:35
Ska jag vara dra dit och fråga om paket från Asos?



De gånger jag varit med om att dpd inte kunnat levereras till mig, så har det legat på mitt postombud senare samma eftermiddag (och det har jag sett på posten.se). Sen kom en avi i brevlådan dagen efter.

Precis som PowPow skriver så kommer förmodligen en avi dyka upp i din brevlåda imorgon, om det inte gör det så åk dit och fråga efter ditt paket. Finns ju inget att förlora på det om det skulle vara så att paketet ändå inte är där, dock så skulle jag tro att det ligger där :)

hanushans
2013-04-25, 22:41
Jag hoppas att du får det imorn!

Whoopie
2013-04-25, 23:30
25 Apr 2013 01:40 Malmo Your parcel has arrived at the local delivery depot

Det är väll det "vanligaste" stället man hämtar paket?

Ibland får man ju välja, annars så brukar det vara samma. Ofta någon ica eller liknande.

Masi
2013-04-25, 23:33
25 Apr 2013 01:40 Malmo Your parcel has arrived at the local delivery depot

Det är väll det "vanligaste" stället man hämtar paket?

Ibland får man ju välja, annars så brukar det vara samma. Ofta någon ica eller liknande.

Vanligaste för mig är Coop Forum, men om det kom 01:40 till Coop så ska den nu vara tillbaka i Coop efter misslyckandet?

Whoopie
2013-04-25, 23:36
Vanligaste för mig är Coop Forum, men om det kom 01:40 till Coop så ska den nu vara tillbaka i Coop efter misslyckandet?

hmm... aha, jag läste uppifrån och ner... ^^

Men, jag skulle nog ta kontakt med sidan du köpte eller posten. Ring alla du kan, någon måste ju veta vad du ska göra.

Men som sagt, läser man nerifrån och upp så verkar det ju som han inte kunde levelera paktet.

Masi
2013-04-25, 23:40
hmm... aha, jag läste uppifrån och ner... ^^

Men, jag skulle nog ta kontakt med sidan du köpte eller posten. Ring alla du kan, någon måste ju veta vad du ska göra.

Men som sagt, läser man nerifrån och upp så verkar det ju som han inte kunde levelera paktet.

Haha, jo men man undrar ju vad han gjort av paketet nu..

Enligt postens kolli-ID så transporteras paketet just nu efter misslyckat leverering och enligt DPD så står det inte mer än att han misslyckades leverera pga portkod. *facepalm**gah!**cry*

PowPow
2013-04-26, 07:08
Vanligaste för mig är Coop Forum, men om det kom 01:40 till Coop så ska den nu vara tillbaka i Coop efter misslyckandet?

Local delivery depot i detta fallet är där chauffören utgår ifrån. Ute på Toftanäs i ditt fall, då du är från Malmö.

Kolla nu på morgonen på posten.se
Det borde stå att paketet finns på ett uthämtningsställe (typ Coop) snart.

Annars ring till postens kundtjänst: 0771-33 33 10
Att ringa ASOS tror jag inte hjälper dig. De kommer hänvisa till DPD/Posten bara.

exnm
2013-04-26, 07:23
Som ovan, håll koll på kollit på posten.se
Kommer att uppdateras när den kommit till uthämtnigsställe och då är det bara att traska och hämta det. Kommer troligtvis dit innan 16:00 idag.

Masi
2013-04-26, 13:02
Local delivery depot i detta fallet är där chauffören utgår ifrån. Ute på Toftanäs i ditt fall, då du är från Malmö.

Kolla nu på morgonen på posten.se
Det borde stå att paketet finns på ett uthämtningsställe (typ Coop) snart.

Annars ring till postens kundtjänst: 0771-33 33 10
Att ringa ASOS tror jag inte hjälper dig. De kommer hänvisa till DPD/Posten bara.

Som ovan, håll koll på kollit på posten.se
Kommer att uppdateras när den kommit till uthämtnigsställe och då är det bara att traska och hämta det. Kommer troligtvis dit innan 16:00 idag.

Tack, avi kom nyss.. Kl 16.00 kan jag hämta den från Coop.. :hbang:

Kvällen räddad.

Grazzafukkinrazzi
2013-04-26, 13:07
Tack, avi kom nyss.. Kl 16.00 kan jag hämta den från Coop.. :hbang:

Kvällen räddad.

Told yah! ;) Härligt!