handdator

Visa fullständig version : Träna allergisk


Skön
2013-04-25, 14:49
Har under några dagar vistats en del med hundar trots att jag är allergisk. Jag har klappat dem och gosat lite med dem osv.
Men hur påverkas egentligen prestationen av detta? Tycker alltid att det går avsevärt sämre att träna men jag vet inte om det mest sitter i huvudet. Vad händer i kroppen? Någon som upplever samma sak? Bör man ta medicin eller allergitabletter? På längre sikt; allergitabletter rent dåligt? Någon som även känner av pollen redan?

Pahwn
2013-04-25, 15:09
Jag har väldigt grov pollenallergi och jag kör på som vanligt, jag märker inga skillnader rent prestationsmässigt. Det har bar gått bättre efter jag slutade ta medicinen, dels för att den ej hjälpte mig mot min allergi samt att den gjorde mig seg/trött.

Så mitt tips skulle vara att köra på som vanligt att det bara sitter i huvudet, men nu är det ju hundar du är allergisk mot. Vet ej om det kan vara en avgörande skillnad :)

Baskagge
2013-04-25, 15:13
Jag får rätt kraftiga allergianfall ibland och då drar jag ut och springer en längre sträcka så försvinner det. Skönt att slippa allergitabletter som förvisso inte fungerar för mig.

Skön
2013-04-25, 15:16
Jag nyser bara lite och det kliar. Mest obehagligt å irriterande. Tror också det sitter i huvudet mest.

Scratch89
2013-04-25, 15:35
Det beror ju såklart på hur du blir påverkad. Jag blir väldigt påverkad i andningsvägarna, särskilt näsan och lite längre ner i strupen, så jag har svårt när det är som värst. Som vanligt rekommenderar jag Atarax om det blir för jävligt.