handdator

Visa fullständig version : Crosstrainer


Skitväder
2013-04-24, 18:32
Hej! dom flesta här på detta forum vet nog hur en Crosstrainer ser ut även jag då :hbang:

Men har en fråga om det har stor skillnad om man har händerna på "stavarna" eller om man har dom i luften eller vilar dom, dvs att man bara kör med bena.

Skillnaden jag undrar efter är hur mycket mindre kalorier ex man bränner om man inte kör med hela kroppen jämfört om man gör det?

Då menar jag självklart inte en exakt siffra men om det blir en stor skillnad.

Kram

knuckles
2013-04-24, 18:35
Eftersom man använder mindre muskler så ja, blir väl en avsevärd skillnad.

MasterChief
2013-04-24, 18:50
I princip är det bara pulsen som avgör, och du kan lätt få samma puls utan att hålla i handtagen, bara att ha lite högre motstånd och/eller hastighet.

Fordon
2013-04-24, 19:09
I princip är det bara pulsen som avgör, och du kan lätt få samma puls utan att hålla i handtagen, bara att ha lite högre motstånd och/eller hastighet.

Tjena Sherlock.

MasterChief
2013-04-24, 19:38
Tjena Sherlock.

Va? Bara poängterade att det går utmärkt att få ut maximalt bara med underkroppen. Finns ingen anledning att använda musklerna i överkroppen och slita på de stackars armmucklern, så de blir mindre.

King Grub
2013-04-24, 19:49
Det kostar mer energi att använda fler muskler, så om du vill förbruka lika mycket energi utan att använda armarna på en given tidsperiod, får du öka intensiteten i stället.