handdator

Visa fullständig version : Har du blivit svartsjuk på ett djur någon gång?


hanushans
2013-04-24, 17:27
För länge sen hade jag en pojkvän som hade en katt. En dag satt jag och klappade katten och plötsligt så fräste den till och rev mig. Då sa pojkvännen till mig med gnällig röst ”Vad gjorde du?”. Då blev jag svartsjuk på den katten.

Min kompis hade en pojkvän som aldrig var speciellt snäll eller kärleksfull mot henne och som hade en stor ödla. En dag hade ödlan bitit honom i ansiktet. Det såg ganska läskigt ut och jag påpekade det. Då sa han drömmande ”Ja… men jag älskar *ödlans namn*” . Då kunde jag se i min kompis ögon att hon blev svartsjuk på ödlan.

Nu vill jag att ni också erkänner när blivit svartsjuka på ett djur.

Määng
2013-04-24, 17:30
Blev avundsjuk på en T-Rex en gång pga lårmuskulaturen.

Feelgood
2013-04-24, 17:31
Blev avundsjuk på en T-Rex en gång pga lårmuskulaturen.

hahahah +1

Mazr
2013-04-24, 17:35
Avis på denna fakkin tiger
http://i56.photobucket.com/albums/g175/evilmaster-mma/The%20EvilMaster%20Report/rachelleLeah_l2.jpg

hanushans
2013-04-24, 17:43
Inte avundsjuka! Svartsjuka.

Mazr
2013-04-24, 17:55
Sorry, är färgblind!

hanushans
2013-04-24, 18:00
Men tigern var fin!

knuckles
2013-04-24, 18:07
är svartsjuk på lejon för att de är koola

Fuark
2013-04-24, 18:09
bryter lite smått emot reglerna, men jag är avundssjuk på den här! Ser mycket skönt ut

http://stream1.gifsoup.com/view/124301/tickling-slow-loris-o.gif

Silencer
2013-04-24, 18:21
Ja, faktiskt.
Hade ett ex som var helt besatt i sina hundar. Hon hade borderlinestörning och växlade mellan att älska en och behandla en som skit. Men hennes hundar hade hon alltid kärlek för. Ofta uttryckte hon som mest kärlek för dem när hon var som kallast mot mig.

Senare läste jag en studie där man såg att människor som har det beteendemönstret ofta är riktigt empatiskt störda.

hanushans
2013-04-25, 08:39
bryter lite smått emot reglerna, men jag är avundssjuk på den här! Ser mycket skönt ut

http://stream1.gifsoup.com/view/124301/tickling-slow-loris-o.gif

Jag blir mer avundsjuk på personen som har den lilla varelsen hemma.

hanushans
2013-04-25, 08:41
Ja, faktiskt.
Hade ett ex som var helt besatt i sina hundar. Hon hade borderlinestörning och växlade mellan att älska en och behandla en som skit. Men hennes hundar hade hon alltid kärlek för. Ofta uttryckte hon som mest kärlek för dem när hon var som kallast mot mig.

Senare läste jag en studie där man såg att människor som har det beteendemönstret ofta är riktigt empatiskt störda.

Det låter verkligen inte roligt. Jag kan tänka mig att du även kände att det var fel att bli svartsjuk på hundarna så att du fick ännu mer att må dåligt över.

Patriarch K
2013-04-25, 09:58
Min flickvän har kaniner som hoppar omkring lite överallt. Om man sitter och för en konversation med henne så börjar hon himla med ögonen och kolla efter kaninen och avbryta konversationen med "Haha, kolla vad XXX gör!!". Då brukar jag bli väldigt sur inombords.

Hon däremot blir svartsjuk när jag ger min nallebjörn mer kärlek än henne. Att jag kanske föredrar att sova med björnen hela natten framför att hålla runt henne hela natten.

aijou
2013-04-25, 11:59
Det har hänt. Ibland för att katten väljer henne framför mig och ibland för att hon väljer katten framför mig.

Jag vet inte om det jag skulle kalla det för svartsjuka. men ibland kan jag känna mig lite ignorerad. :D

Viktor_Balck
2013-04-25, 12:16
Det har hänt. Ibland för att katten väljer henne framför mig och ibland för att hon väljer katten framför mig.

Jag vet inte om det jag skulle kalla det för svartsjuka. men ibland kan jag känna mig lite ignorerad. :D

Du har alltid ditt skägg att falla tillbaks på.

Vilson
2013-04-25, 12:18
är svartsjuk på lejon för att de är koola

Som folk säger, det är skillnad på svartsjuka och avundsjuka. Du är inte svartsjuk på lejon.

limenka
2013-04-25, 12:25
Hade en flickvän som älskade sin häst och sa att hon skulle offra alla för att hästen skulle överleva. Kändes.

aijou
2013-04-25, 12:25
Du har alltid ditt skägg att falla tillbaks på.

True that!

Som folk säger, det är skillnad på svartsjuka och avundsjuka. Du är inte svartsjuk på lejon.

Han kanske är kär i en lejonhona. :naughty:

hanushans
2013-04-25, 20:15
Hade en flickvän som älskade sin häst och sa att hon skulle offra alla för att hästen skulle överleva. Kändes.

Det kan man i och för sig förstå lite. Ändå en häst.

hanushans
2013-04-25, 20:16
Min flickvän har kaniner som hoppar omkring lite överallt. Om man sitter och för en konversation med henne så börjar hon himla med ögonen och kolla efter kaninen och avbryta konversationen med "Haha, kolla vad XXX gör!!". Då brukar jag bli väldigt sur inombords.

Hon däremot blir svartsjuk när jag ger min nallebjörn mer kärlek än henne. Att jag kanske föredrar att sova med björnen hela natten framför att hålla runt henne hela natten.

Ni är båda konstiga :)

Heddaway
2013-04-25, 20:16
När jag bodde hemma och vi hade hund så blev man ju självklart svartsjuk när han hellre låg i syrrans knä än mitt.

hanushans
2013-04-25, 20:26
När jag bodde hemma och vi hade hund så blev man ju självklart svartsjuk när han hellre låg i syrrans knä än mitt.

Fast då blev du svartsjuk på syrran Hedda :)

Heddaway
2013-04-25, 20:32
Fast då blev du svartsjuk på syrran Hedda :)

Nä på hunden för att han valde syrran framför mig. Ville ju gosa med hunden inte syrran ;) Hade hon däremot valt hunden framför mig vore det en annan femma!

hanushans
2013-04-25, 20:35
Fast om din pojkvän väljer en annan tjej, så blir du svartsjuk på henne, right? Inte på honom?

Alltså blev du svartsjuk på syrran. :)

Heddaway
2013-04-25, 20:37
Fast om din pojkvän väljer en annan tjej, så blir du svartsjuk på henne, right? Inte på honom?

Alltså blev du svartsjuk på syrran. :)

Tror det är en smaksak hur man definierar svartsjuka, svartsjuka uppstod hur som helst :D

Sundqvist
2013-04-25, 20:56
katter har det för bra, går runt och softar, sover hela dagarna.

Spikmattan
2013-04-25, 21:14
Min kompis tyckte i tonåren att hennes mamma var lite väl fäst vid sin katt, och vid ett bråk skrek hon att "du älskar den där katten mer än mig!", och mamman utbrister att "nejnej, jag älskar er båda lika mycket!!"

Kan inte hjälpa att jag tycker det är lite småroligt. Ontopic så nej.

knuckles
2013-04-25, 21:14
Som folk säger, det är skillnad på svartsjuka och avundsjuka. Du är inte svartsjuk på lejon.

Jo de lockat ju alla honor

hanushans
2013-04-25, 21:18
Min kompis tyckte i tonåren att hennes mamma var lite väl fäst vid sin katt, och vid ett bråk skrek hon att "du älskar den där katten mer än mig!", och mamman utbrister att "nejnej, jag älskar er båda lika mycket!!"

Kan inte hjälpa att jag tycker det är lite småroligt. Ontopic så nej.

haha den var ganska hemsk :)

spoonchest
2013-04-25, 23:24
Det här låter ju som nåt Seinfeld borde ha gjort ett avsnitt om.

Madame
2013-04-26, 00:08
Det här låter ju som nåt Seinfeld borde ha gjort ett avsnitt om.

:laugh: +1

Bryggan
2013-04-26, 06:34
Bryggan höll på med en katt-matte en gång. Matten låter kanske lite väl mycket och katten kanske får för sig att Bryggan skadade kattens matte....eller så var den svartsjuk.
Tänk er Bryggan i armhävningsposition med raka armar när helt plötsligt kattfan kommer från ingenstans och begraver tänder och framklor i min axel samtidigt som den spinner loss med baktassarna och klorna fullt utfällda på överarmen. Hela den osannolika situationen är över på en kvarts sekund och jag skriker. Katten går inte att finna och blodet forsar ur mig...vilken grej egentligen. Massor av hål där tänder och framklor suttit och överarmen såg ut som en skivad salami.

Diomedea exulans
2013-04-26, 08:27
Nej, men blir avundsjur på djur hela tiden.

hanushans
2013-04-26, 08:42
Bryggan höll på med en katt-matte en gång. Matten låter kanske lite väl mycket och katten kanske får för sig att Bryggan skadade kattens matte....eller så var den svartsjuk.
Tänk er Bryggan i armhävningsposition med raka armar när helt plötsligt kattfan kommer från ingenstans och begraver tänder och framklor i min axel samtidigt som den spinner loss med baktassarna och klorna fullt utfällda på överarmen. Hela den osannolika situationen är över på en kvarts sekund och jag skriker. Katten går inte att finna och blodet forsar ur mig...vilken grej egentligen. Massor av hål där tänder och framklor suttit och överarmen såg ut som en skivad salami.

Ja katten blev svartsjuk på Bryggan! Tur att katten inte var en hund.

Mart|n
2013-04-26, 10:07
Avis på denna fakkin tiger
http://i56.photobucket.com/albums/g175/evilmaster-mma/The%20EvilMaster%20Report/rachelleLeah_l2.jpg

Hmpf! Varför det?

Jag är avis på denna tigern (no homo):
http://www.planking.me/wp-content/uploads/2012/04/planking-e1334169637885.jpg

Bryggan
2013-04-26, 10:13
http://www.planking.me/wp-content/uploads/2012/04/planking-e1334169637885.jpg
Kolla bilden! Jag är jäkligt nyfiken vad som hände 0,5 sek efter den här bilden togs. Kolla tigern bakom galler bak i bilden. Den är på väg ut med sin tass genom gallret för att klappa till personen som ligger på tigern i bild. Hoppas det är en snäll tiger bakom gallret också annars kanske h*n är på väg att klappa till med klorna ute *aj*.

Mart|n
2013-04-26, 10:27
Kolla bilden! Jag är jäkligt nyfiken vad som hände 0,5 sek efter den här bilden togs. Kolla tigern bakom galler bak i bilden. Den är på väg ut med sin tass genom gallret för att klappa till personen som ligger på tigern i bild. Hoppas det är en snäll tiger bakom gallret också annars kanske h*n är på väg att klappa till med klorna ute *aj*.

Tigern komma såklart klappa (no homo).