handdator

Visa fullständig version : Ben-Kontakt


TheRambo
2013-04-24, 14:22
Hej alla där ute!
Jag undrar en sak som kanske låter lite knepig, men jag ska ta allt från början.
jag har under hela mitt liv spelat Hockey, nu det senaste året har träningen på gymmet tagit över och blivit roligare än hockeyn. jag har aldrig behövt köra så speciellt mycket Ben-övningar på gymmet eftersom jag alltid fått det med mig via hockeyn och fys-träningar vi haft. så nu när jag börjat kört stenhårt så har jag lite svårt att få kontakt med mina ben på gymmet. jag kan köra maxvikt och riktigt djupa benböj och inte köra någon smärta. (jag tycker om när den där riktigt grova smärta framträder.)
så nu undrar jag och ställer frågan till er på kolozzeum,
har ni några tips? hur man ska kunna få denna kontakt med mina ben (framsida lår)
Rambo

StarkaUlf
2013-04-24, 14:23
Tryck med hälarna och undvik att låsa ut i toppläget (vänd innan). Då lär du snart få till den känslan du är ute efter. Nu pratar jag om knäböj (även benpress)

TheRambo
2013-04-24, 14:26
Tryck med hälarna och undvik att låsa ut i toppläget (vänd innan). Då lär du snart få till den känslan du är ute efter. Nu pratar jag om knäböj (även benpress)
jag förstår hur du menar. har det någon effekt vad man har för skor? låga hälar, höga hälar ?

Rabiat
2013-04-24, 14:27
Att inte låsa i toppläget drabbar väl utvecklingen på röven? Borde det inte funka med högreppare likagärna?

Niklan
2013-04-24, 14:28
Högreps!

mattepatte
2013-04-24, 14:48
Du behöver dock inte få den här krampaktiga pump känslan för att det ska ta på benen, kör du tungt och med rätt utförande tills du inte orkar mer så räcker ju det.

Annars, vad Niklan sa, i benspark möjligtvis ;)

Niklan
2013-04-24, 14:51
Börja köra knäböj på 12-15 reps med lång negativ fas så kan jag lova dig att det kommer kännas ;)

straand94
2013-04-24, 15:00
Kör böj samma antal set osv som Rikard gjorde på senaste bänkpasset!
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=155166&page=240