handdator

Visa fullständig version : Operera gyno


zoid
2013-04-24, 13:11
Jag har gyno och funderar på att operera. Jag har bara inte lust att punga upp med 20 tusen. Hur goda möjligheter har man att få det gjort gratis på sjukhuset? Någon här som gjort det?

Rabiat
2013-04-24, 14:04
Kommer dom fram till att det beror på AAS, rätt låga. Annars beror det på vilka besvär de ger, mentala och fysiska.

zoid
2013-04-24, 15:45
..

zoid
2013-04-24, 15:46
Jag får testosteron utskrivet för jag har brist. Så jag har skäl till att behöva en operation när det är pga. teston jag får jag får gyno

Ponde
2013-04-24, 15:52
Jag får testosteron utskrivet för jag har brist. Så jag har skäl till att behöva en operation när det är pga. teston jag får jag får gyno

Nej, får du det från läkare p.g.a. brist för att försöka uppnå normala nivåer så ska det väl inte vara ett problem?

Om någon med normala testo värden kan få det så varför inte du, du är ju i samma sits som alla andra (bara att du måste "fylla på" testot ibland p.g.a låga naturliga testonivåer som du påstår).

Jens.Andersson
2013-04-24, 15:55
Teoretiskt sett så om man dopat sig borde man kunna vänta tills man kommer ner till normala testo nivåer och sedan vid läkarundersökning påstå att man haft gynon sen tonåren.

zoid
2013-04-24, 16:25
Nej, får du det från läkare p.g.a. brist för att försöka uppnå normala nivåer så ska det väl inte vara ett problem?

Om någon med normala testo värden kan få det så varför inte du, du är ju i samma sits som alla andra (bara att du måste "fylla på" testot ibland p.g.a låga naturliga testonivåer som du påstår).

Jag vet inte. Gubben kanske skriver ut högre doser än jag hade normalt. Jag vet inte. Gyno har jag fått i alla fall. Intervallet normalt är nog ganska brett.

Gober
2013-04-24, 16:26
Beror väl på hur bakggrunden ser ut, om det handlar om att patienten är nedstängd pga AASbruk och därmed får testo utskrivet så kan man ju misstänka att det är kört? Om inte så är fallet och gyno beror på att man har brist naturligt och fått gyno pga utskrivet testo så borde det ju inte vara problem att få operation.

I de trådar man läst genom åren så verkar det bara vara i de fall man har gyno naturligt och att det stör tillräckligt mycket som man kan få operation, verkar också bero väldigt mycket på vilken läkare patienten är i kontakt med.

Men det finns säkert de här på brädan som har erfarenhet av detta, jag spekulerar (som vanligt ;-) ) bara utifrån det man läst från drabbade.

zoid
2013-04-24, 16:42
Anledningen till att jag har noll testo har inget med något tidigare missbruk att göra. Kanske har hyffsade chanser då.

Gober
2013-04-24, 16:46
Anledningen till att jag har noll testo har inget med något tidigare missbruk att göra. Kanske har hyffsade chanser då.

Du får väl trycka extra hårt på att du mår psykiskt dåligt av din gyno. Hoppas det löser sig, går det inte med din nuvarande läkare får du kanske testa en annan.

Ponde
2013-04-24, 16:51
Jag vet inte. Gubben kanske skriver ut högre doser än jag hade normalt. Jag vet inte. Gyno har jag fått i alla fall. Intervallet normalt är nog ganska brett.

Vadå "kanske"? Har du inte pratat om det med läkaren? Varför skulle han ge mera testo till dig än vad du behöver, fattar inte alls din situation nu...

Anyway, om du haft sjukdom elr annat och nu får extra testo ordinerat av läkare så borde det inte vara problem. Vet inte hur det är om du brukat AAS vilket ledde till din situation, kanske inte ses lika positivt till att operera dig på kommunens/statens kostnad då...

zoid
2013-04-24, 17:14
@Ponde: Jag skrev ju nyss att min situation inte har något med ett tidigare missbruk av AAS att göra. Vad som räknas som normalt testo har ganska brett spann. Vilket innebär att normalt testo för dig kan vara för högt testo för mig. Därför kan läkaren ge mig doser som är för höga för mig, trots att det är inom "normalspannet".

@Gober: Tack!