handdator

Visa fullständig version : Träna båda bicepsen samtidigt


isakenglund
2013-04-24, 12:31
Hej!
Har fått höra av en kompis som också tränar att när man tränar biceps så är det bättre att köra vardera enskilt, t.ex. att inte köra med curlstång därför att ena bicepen tränas mer än den andra för att den andra håller balansen. Och det verkar ju stämma på sätt och vis för att min ena arm när någon centimeter större än den andra, har även fått bristningar på ena armen men inte den andra. Kan det stämma?

mattepatte
2013-04-24, 12:40
Lyssna aldrig på träningstips av din kompis igen, aldrig.
Han har fel.
Om det nu är fallet så är det VÄLDIGT marginellt kan jag lova dig.

Lance Uppercut
2013-04-24, 12:55
Ja, det finns risk att det blir en liten obalans men om du även kör bicepscurl med hantlar så kommer det jämna ut sig med tiden. Ta inte bort stångcurl!

mattilainen
2013-04-24, 13:00
brofacts as its finest

Silveta
2013-04-24, 13:15
Om du nu är så orolig så kan du ju alltid slänga in ett sett hantelcurl på den släpande armen efter att du är klar med stången.

Rabiat
2013-04-24, 13:58
Det är därför alla går så jävla snett; deras ena ben bär mer vikt än det andra eftersom det håller balansen.

Eller nej, just ja...

exevision
2013-04-24, 14:03
Skrattade högt!

Blindguard1
2013-04-24, 14:06
Hahaha, om den här tråden hålla vid liv så kommer den platsa i best of.. :D

Rabiat
2013-04-24, 14:07
Var hittar ni alla era roliga kompisar egentligen? Mina är skittråkiga och typ "men ät mer och lyft tyngre bara" :(

Blindguard1
2013-04-24, 14:16
Var hittar ni alla era roliga kompisar egentligen? Mina är skittråkiga och typ "men ät mer och lyft tyngre bara" :(

Har också en sån där fin kompis, samt alla hans kompisar, de är hantverkare, kanske har något med det att göra? :D han kommer med kommentarer som att större biceps gör dig kung i sängen för du kan ta i hårdare. Och att bicepcurl är det enda som bygger biceps och!! Att knäböj och mark är dåligt eftersom man kan ta så tunga vikter där och då kommer man få fel på ryggen oavsett hur man utför dem.

Rabiat
2013-04-24, 14:22
Har också en sån där fin kompis, samt alla hans kompisar, de är hantverkare, kanske har något med det att göra? :D han kommer med kommentarer som att större biceps gör dig kung i sängen för du kan ta i hårdare. Och att bicepcurl är det enda som bygger biceps och!! Att knäböj och mark är dåligt eftersom man kan ta så tunga vikter där och då kommer man få fel på ryggen oavsett hur man utför dem.

Jag vill låna din kompis! Det händer så jävla sällan att jag träffar någon som har mer fel än jag om hur man ska träna :(

cancion
2013-04-24, 14:39
Det kan mycket väl stämma. Fram tills att man fått ordning på formen och att styrkan i ens armar är likbördig så är hantlar ett utmärkt substitut.

isakenglund
2013-04-24, 14:46
Det lät inte så trovärdigt, det var därför jag frågade. Körde på som jag brukar idag..