handdator

Visa fullständig version : F&S gym för benpass


Blindguard1
2013-04-24, 09:30
Hej!

Tränar för närvarande på F&S i hornstull som en fattig student, de har det mesta förutom lätta hantlar och en del för benpass, det jag söker under benpasset är ett ställe för knäböj, benpress, hacksquat, leg curl, stående & sittande vadpress, utrymme för raka mark. På hornstull så är podiumet där man får böja nästan alltid upptaget, saknar hacksquat, vadpressar.

Tackar.

Juxta
2013-04-24, 09:41
Friskis Farsta.

Knatcharn
2013-04-24, 10:16
Jag kör oftast i Kista (ett rack iaf) men de har inte hacksquat. De har inte stående vadpress heller, men en sittande. Det stället som är bättre är Fridhemsplan. De har också bara ett rack men mer plats för mark, flera podium (kolla det lilla gymmet längst bort) och i allmänhet mer plats / vikter.

Om du inte bryr dig om att ha ett säkert rack utan bara en ställning så finns det i Fridhemsplan tre ställen att böja på och i Kista två ställen (ett på varje är i ett rack med säkerhet).

Friskis Lindhagen har också ett rack, ett podium och en till ställning utöver det, så det är som Kista fast en extra ställning.

Alkro
2013-04-24, 10:20
Jag kör oftast i Kista (ett rack iaf) men de har inte hacksquat. De har inte stående vadpress heller, men en sittande. Det stället som är bättre är Fridhemsplan. De har också bara ett rack men mer plats för mark, flera podium (kolla det lilla gymmet längst bort) och i allmänhet mer plats / vikter.

Om du inte bryr dig om att ha ett säkert rack utan bara en ställning så finns det i Fridhemsplan tre ställen att böja på och i Kista två ställen (ett på varje är i ett rack med säkerhet).

Friskis Lindhagen har också ett rack, ett podium och en till ställning utöver det, så det är som Kista fast en extra ställning.

Kan också rekommendera Friskis Lindhagen, tränade där regebulndet fram till för något år sedan. Som sagt sammanlagt 3 olika ställ där man kan köra knäböj+1smith, man behövde sällan vänta särskilt länge för att köra. Fanns dock inga vadmaskiner, benpress eller hacksquat. Funkar dock bra att köra vadpress i smithen.

Knatcharn
2013-04-24, 10:51
Kan också rekommendera Friskis Lindhagen, tränade där regebulndet fram till för något år sedan. Som sagt sammanlagt 3 olika ställ där man kan köra knäböj+1smith, man behövde sällan vänta särskilt länge för att köra. Fanns dock inga vadmaskiner, benpress eller hacksquat. Funkar dock bra att köra vadpress i smithen.

Ja det är inte ofta folk använder racket i Lindhagen, i alla fall inte på helgerna. Förutom gängen som skall envisas med att bänka i racken! :smash:

Blindguard1
2013-04-24, 20:00
Ska testa lindhagen, hoppas att det är bra!

anton2000
2013-04-24, 20:06
Friskis city eller hötorget är annars schysst. Där brukar jag köra. Båda har bra powerrack och bra podium. Dessutom nya stänger vilket kan vara skönt.

rooz
2013-04-24, 20:12
Hagastan.

Knatcharn
2013-04-27, 14:31
Här är en lista över all utrustning på alla Friskisanläggningar i Stockholm, med märken på maskinerna. :)

http://www.sthlm.friskissvettis.se/fsmedia/pdf/gymutrustning/Gymutrustning-011012.pdf