handdator

Visa fullständig version : Nybörjare/rehabare som behöver hjälp


Darkenstein
2013-04-23, 01:55
Hejsan jag skulle behöva lite hjälp angående träning och prestationshöjare. Har nyligen blivit frisk från leukemi som jag hade från juni-12 till november-12. Under dom månaderna rörde jag mig inte så värst mycket och tappade från 71 till 56. Hamnade även i respirator under en tid och fick mat genom dropp i över en månads tid. När jag väl blev pigg och skulle upp och gå fick jag stödja mig på droppställningen och hålla i min far för att kunna ta mig till toaletten som låg 5 meter bort.

Som ni förstår så hade jag inte direkt mycket muskler kvar i kroppen men har kört igång med gym nu i ungefär 2 månader och även börjat komma igång med lite fotbollsträning igen. Skulle väl mest behöva hjälp med vad för inköp som skulle behövas för att bygga muskler lite snabbare. Och gärna inte allt för dyra grejer då jag inte har så mycket pengar att leva för nu när jag är sjukskriven.

Är 21 år förresten och väger just nu 66 kg och är 180 cm lång.

Clark
2013-04-23, 07:07
Kul att du är på benen igen. Det måste ha varit en jobbig tid för dig. Om jag var dig skulle jag lägga pengarna på mat framför tillskott. Tillskott hjälper dig inte att bygga snabbare än vanlig, bra mat gör. Käka så mycket du orkar och har råd med! Lycka till med träning och rehab.