handdator

Visa fullständig version : Halv-deff?


94tibe14
2013-04-22, 21:56
Tjenare!

Helt ny här på forumet så varnar redan för eventuella nybörjarfel! :)

Nu är det så att för 4 månader sedan började jag en seriös gym-satsning då min innebandy+fotboll slutade. Jag hade då en ganska dåligt byggd kropp, jag var helt normalviktig, låg väl på 70 kg med mina 182cm. 19 år gammal förresten.

Under dessa 4 månader har jag gått till gymmet 3-4 dagar i veckan och kör hela kroppen med fokus på överkroppen (såklart?). Jag började dessutom ta Whey 100 efter varje pass (bara för att inte ha något att skylla på om inga resultat skulle visas)

Nä väger jag ca 74 kg och har helt klart lagt på mig lite muskler, känner mig lite större i vissa tröjor och lyfter 20-40% mer på alla övningar, så är helt klart nöjd med resultaten, bröst/axlar och armar börjar synas lite!

Mitt problem är nu att jag lagt på mig lite för mycket underhudsfett på magen under tiden eftersom jag aldrig tränade kondition/fettförbränning och tänkte nu försöka göra något åt detta! Jag är medveten om att jag fortfarande är för liten för att göra en seriös deff och är dessutom inte kunnig nog för att det skulle fungera, så tänkte höra med er här följande frågor!

- Vad ska jag ta för tillskott? Fortsätta med Whey-100?
- Ska jag köra hela konditionspass istället för gym ibland eller ska jag köra 20 minuter på slutet av varje pass? (när jag lyft)
- Har hört att morgonpromenader är mycket bra för att förbränna, men hur gör man detta bäst? Jogging/gång? Före/efter frukost?

Pratar gärna över facebook eller liknande om det är någon som har några bra tips eller idéer!

Tack på förhand!

Fishtank
2013-04-22, 21:59
Hur gör man en halvdeff?
Underskott är deff och överskott är bulk, svårt att göra en halvdeff om du nu inte tänker ligga på balans.

94tibe14
2013-04-22, 22:01
Hur gör man en halvdeff?
Underskott är deff och överskott är bulk, svårt att göra en halvdeff om du nu inte tänker ligga på balans.

Balans kanske är ordet, somsagt, ny i dessa kretsar!