handdator

Visa fullständig version : Ont nedanför knäskål efter knäböj


BTC
2013-04-22, 19:30
...Har glidit fram för långt framför fötterna med knäskålarna, jobbat fel med rumpmuskeln i uppskjutet vid böjen och har efter varje pass fått ont under knäskålen inåt. Vet nu hur jag ska jobba fram detta bättre, kändes mycket bättre efter förra passet då jag implementerade detta men känner nu att det känns som om det är en "bit" där (brosk?).

Klickar liksom till när jag trycker och drar runt med pekfingret över en viss punkt där det gör lite lätt ont.

Är det försent med att börja köra rätt? Har jag pajat knät? Eller kan jag bara köra på?

pezrulezhaakon
2013-04-22, 21:08
BTC

Kör med lättare belastning, tills att besväret försvunnit. Var petnoga med utförandet och kontrollen.

BTC
2013-04-23, 10:23
BTC

Kör med lättare belastning, tills att besväret försvunnit. Var petnoga med utförandet och kontrollen.

Will do!

Tycker du att jag ska vänta tills det har släppt mer eller är det ok att köra redan nu?

Vad är det som jag känner när jag trycker`?

pezrulezhaakon
2013-04-23, 20:32
BTC

Beror lite på var denna punkten är som gör ont vid pet.

Annars kan du öka belastningen i samma takt som smärtan avtar. Huvudsaken är att smärtan inte ökar under tiden du kör, eller efteråt. Håller den sig på acceptabel nivå, och sakta minskar i smärtgrad, så är du på rätt väg.

BTC
2013-04-24, 10:10
BTC

Beror lite på var denna punkten är som gör ont vid pet.

Annars kan du öka belastningen i samma takt som smärtan avtar. Huvudsaken är att smärtan inte ökar under tiden du kör, eller efteråt. Håller den sig på acceptabel nivå, och sakta minskar i smärtgrad, så är du på rätt väg.


Det låter riktigt bra.

Uppskattar att du tog dig tid, tack för bra svar!

lachwa
2013-04-25, 18:41
Har fått ont mitt på och strax under knäskålen många ggr. Kanske ska du hoppa över nästa benpass samt cykla 15min lätt varje dag för återhämtning.

Simonfrisk
2013-04-25, 20:24
Ta de lite lugnt, som Rehab träning.
Och träna ut ditt "brosk" om det nu är brosk som är där och spökar.

Kör lite lätta & många reps, (på lätta vikter) då du utför övningen rätt, och med detta, så kommer brosket ge med sig förmodligen. :)