handdator

Visa fullständig version : Alkohol & Idrott?


hungry
2013-04-22, 15:20
Märkt nu när fotbollssäsongen dragit igång att man gärna dricker på matchdag. Typ: Samlas på någon pub i stan tar 2-3 öl där sen drar man till arenan och tar någon där också. Nu har de blivit cirkus 1 till högst 2 gånger i veckan.

Vet faktiskt inte varför de blivit så, kanske beror på grupptryck lr något liknande.
Eller va tror ni?

Hur ofta dricker ni ? Hur ofta tar ni någon/några öl/cider/glas vin ?:)
Kollar ni ens idrott? Isf vilken?:)

MVH

hahavaffan
2013-04-22, 15:22
Ett par öl är alltid trevligt, oavsett sammanhang eller anledning. Jag ska bli med-dragen på en Chelsea-match i London nästa vecka och då kommer det krävas nån öl för att jag i egenskap av bollsportshatare ska trivas :D

hungry
2013-04-22, 15:24
Ett par öl är alltid trevligt, oavsett sammanhang eller anledning. Jag ska bli med-dragen på en Chelsea-match i London nästa vecka och då kommer det krävas nån öl för att jag i egenskap av bollsportshatare ska trivas :D

Haha underbart! Hoppas de blir trevligt!
Skönt att man inte är allt för ensam ;)

benya
2013-04-22, 15:26
Jag älskar fotboll och dricker sällan i samband med en match, om man inte ska vidare ut och det blir en liten förfest kombo. Fotboll kan avnjutas fullt ut helt utan alkoholens påverkan. Kan dock förstå att ett par öl förhöjer den egna sinnesstämningen lite. Men eftersom jag inte dricker mkt öl så blir det sällan att man dricker till en match.

Tryman
2013-04-22, 15:27
Kan bara tala för mig själv men jag dricker öl för att det är gott. Dricker när jag känner för det. Har både gått på fotboll utan alkohol i blodet.

benya
2013-04-22, 15:27
När jag tänker efter blir man på ngt sätt ”påverkad” under en fotbollsmatch som man följer med passion. Man liksom lämnar allt som heter förnuft och ger sig hän åt sina impulser och känslor – asskönt! =)

hungry
2013-04-22, 15:29
De är klart ja kollar nykter också, blir ju inte snorfull på matcherna men jag tycker om öl speciellt när de är något av någon anledning ;P

hungry
2013-04-22, 15:30
När jag tänker efter blir man på ngt sätt ”påverkad” under en fotbollsmatch som man följer med passion. Man liksom lämnar allt som heter förnuft och ger sig hän åt sina impulser och känslor – asskönt! =)

Precis, skön stämning, spänning och lite hets mellan ståplatserna gör ju de hela ''bättre'' :hbang:

Sidén
2013-04-23, 22:31
Kanske inte är rätt tråd. Men hur stor påverkan har det på träningen och kroppen om man dricker 1-3 öl eller en halv flaska vin 4-5 dagar i veckan?

Lance Uppercut
2013-04-23, 23:26
Blir ofta några öl för mig i samband med match :)

hungry
2013-04-23, 23:34
Blir ofta några öl för mig i samband med match :)

Låter gött ;) På torsdag lär de bli några kalla.. ;)

Lance Uppercut
2013-04-23, 23:46
Låter gött ;) På torsdag lär de bli några kalla.. ;)

Härligt! Vi har söndagsmatch så det kan bli en hel krökardag!

hungry
2013-04-23, 23:49
Härligt! Vi har söndagsmatch så det kan bli en hel krökardag!

Haha trevligt!

J.V
2013-04-24, 05:05
Kollar jag på hockey, som jag är intresserad av, så blir det läsk eller öl för att det är gott.
Kollar jag på fotboll, som jag tycker är astrist, dricker jag öl för att fotbollen blir roligare att kolla på.