handdator

Visa fullständig version : Motions Tid


Tompafjompa
2013-04-21, 20:11
Hur länge måste man motionerna för att börja förbränna fett. Är det bättre att köra två lite kortare pass, än en lite längre?

Rabiat
2013-04-21, 20:14
Det sägs ju minst 30 min för att få den där förhöjda förbränningen i 24h efteråt, och vill man ha den är det väl bättre med 2x30 än 1x60 kan jag tänka mig... Men jag bara gissar.

vicarious
2013-04-21, 20:21
Du behöver inte träna alls för att "börja bränna fett". Fettförbränningen i din kropp är igång dygnet runt, i olika stor utsträckning.

Tompafjompa
2013-04-21, 20:25
Du behöver inte träna alls för att "börja bränna fett". Fettförbränningen i din kropp är igång dygnet runt, i olika stor utsträckning.

Men är det värt att till exempel att motionerna typ 20 minuter på en crosstrainer om man vill förbränna lite fett?

vicarious
2013-04-21, 20:27
Men är det värt att till exempel att motionerna typ 20 minuter på en crosstrainer om man vill förbränna lite fett?

Om man känner för det. Det går lika bra att låta bli att äta motsvarande mängd energi som du förbrukar under dessa 20 minuter. Det är antalet kalorier du stoppar i dig i förhållande till hur många kalorier din kropp förbrukar som avgör hur din vikt förändras.

Rabiat
2013-04-21, 20:29
Om man känner för det. Det går lika bra att låta bli att äta motsvarande mängd energi som du förbrukar under dessa 20 minuter. Det är antalet kalorier du stoppar i dig i förhållande till hur många kalorier din kropp förbrukar som avgör hur din vikt förändras.

Men ökar inte förbränningen även efter att du tränat? Och är det inte någon tidsgräns för att den effekten ska kicka in?