handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig hitta rätt schema !


Sayonara
2013-04-21, 14:24
Har sedan liten tränat flitigt i taekwondo och när jag fyllde 19 bestämde jag mig för att det var dags att bygga lite muskler då jag kände mig tanig på mina 197cm

är snart 22 och har bygget bra med massa och planerar nu på att ta upp min taekwondo träning igen, känner att mina ben är förstora nu och att det hindrar mina "speed kicks"

vill träna så jag bibehåller min massa då främst på överkroppen och även tappa lite fett samtidigt som jag tränar taekwondo 3-4 gånger veckan

antar att något slags av hel/halv kropps schema är bra ? eller kanske till och med calisthenics ?


Mvh

Carnes
2013-04-21, 17:09
Om jag skulle sluta lyfta och börja med typ mma istället så skulle jag köra böj/bänk/mark och prehab/rörelseövningar för att förbättra kampsporten.. En bra början är att ge oss ditt upplägg med kampsportträningen så kan vi se om jag kan stå till tjänst!

dunborg
2013-04-21, 17:24
Jag håller med Carnes ang basövningar, testa Wendlers 5/3/1 det kan vara något för dig. Testa att varva med Grapplers Circut, riktigt trevligt cirkelprogram.

Carnes
2013-04-21, 17:25
Jag håller med Carnes ang basövningar, testa Wendlers 5/3/1 det kan vara något för dig. Testa att varva med Grapplers Circut, riktigt trevligt cirkelprogram.

Kommer verkligen wendlers vara lämpligt om han tränar kampsport 3-4 gånger i veckan? Jag skulle nog köra böj och bänk på ett pass, mark och tonvis med prehabövningar på en annan.

dunborg
2013-04-21, 17:32
Utan assisterande övningar är Wendlers väldigt enkelt, effektivt och snabbt program. Enkelt att avsluta med efter ett pass på mattan.

Han borde titta på Grapplers Circut.

arthax
2013-04-21, 18:04
Pass 1
Böj 531
Bänk 531
Rodd 5x10

Pass 2
Mark 531
Press 531
Chins 5x10


Färdigt! :)