handdator

Visa fullständig version : Trött


Tompafjompa
2013-04-21, 13:28
Hej Hej

Har deffat nu i runt 2-3 veckor. Försöker käka mycket protein samtidigt som jag har minskat mängden kolhydrater som jag käkar drastiskt. Enda kolhydrater jag käkar är typ en macka till frukost samt frukt och salad. Tränar 5-6 gånger i veckan och försöker få bort så mycket fett som möjligt innan sommaren

Problemet är att sedan jag började med detta har jag varit extremt trött hela tiden. ibland kan det tillomed vara så att jag nästan halv sover 1 timme efter jag har vaknat från 8 timmars sömn

Är detta normalt i början eller är det bara jag?

Latissimus Dorsi
2013-04-21, 13:29
Kanske järnbrist?

alination92
2013-04-21, 13:35
Hej Hej

Har deffat nu i runt 2-3 veckor. Försöker käka mycket protein samtidigt som jag har minskat mängden kolhydrater som jag käkar drastiskt. Enda kolhydrater jag käkar är typ en macka till frukost samt frukt och salad. Tränar 5-6 gånger i veckan och försöker få bort så mycket fett som möjligt innan sommaren

Problemet är att sedan jag började med detta har jag varit extremt trött hela tiden. ibland kan det tillomed vara så att jag nästan halv sover 1 timme efter jag har vaknat från 8 timmars sömn

Är detta normalt i början eller är det bara jag?

Var samma för mig från början. Men då låg jag på ca 15-25 g kolhydrater om dagen... Nu är allt normalt o käkar ca 20 g MAX på en dag haha.

Pahwn
2013-04-21, 13:52
Nu är jag ingen expert på området men det låter ju onekligen som att du är alldeles för trött, dieten bör inte ha så pass stor effekt tycker jag. Ser du till att få i dig alla vitaminer och mineraler? Järnbrist som Latissimus Dorsi sa är ju en ganska vanlig anledning till att folk kan vara trötta.

Nutrid
2013-04-21, 15:42
Löser vanligen detta problemet med att:

Ät mer kolhydrater
Drick mer vatten (har du vätskebrist så är trötthet vanligt)
Vila mer från träningen
Ät på "kaloribalans" ett tag
Se till att äta varierat så du faktiskt får i dig alla mineraler/vitaminer du behöver