handdator

Visa fullständig version : Ont i båda armbågarna vid utsträckning


Rawsteel
2013-04-21, 00:23
Hej, ja som rubriken säger.
Jag märkte detta för första gången för ungefär 1½ månad sedan, tror det suttit i längre men jag har inte tänkt på det direkt.
Det är iaf så att när jag sträcker ut mina armar och "spänner" armbågarna så upplever jag en skärande smärta i dom (6 av 10 gradvis).
Det konstiga är att jag inte har ont när jag tränar, varken i press eller dragövningar.
Eller jo, jag har känt av det pytte lite när jag är utsträckt i bottenläget i chins och roddar och ju längre in i passet jag kommer ju mindre ont gör det när jag sträcker ut armarna och "spänner" armbågarna.
Direkt när jag blir kall igen så gör det lika ont som innan passet.
Ibland kan jag uppleva små "hugg" i någon av armbågarna när jag tex greppar ett mjölkpaket.
Är det någon som vet vad detta kan vara?
Jag har varit hos en sjukgymnast och hon sa till mig att börja träna med lite lättare vikter vilket jag har gjort, Körde tidigare ganska tungt i bänk, böj, chins och militärpress (3-5RM) och har nu höjt dom så att jag under en 9 dagars period kör ett pass med 6-8RM och ett med 8-10RM, det har dock inte hjälpt så ska kontakta henne igen det första jag gör på måndag.
Det vore dock intressant att se vad ni kunniga här på kolo tror att det kan vara?
Då det suttit i så pass länge så undrar jag om jag kanske har fått någon form av förslitning?
Tror inte att det är tennisarmbåge då jag aldrig har upplevt att jag blir svagare i någon av armarna.
Tack på förhand, MVH

Rawsteel
2013-04-21, 14:47
Ingen som vet vad detta kan vara?:|