handdator

Visa fullständig version : kolhydrater nödvändigt?


ohrner
2013-04-20, 16:02
tjena, jo tänkte dra iväg en beställning nu på nytt protein och satt även och fundera på om jag skulle köpa kolhydrater också, men jag vet inte om jag skulle behöva det då jag har läst att man inte behöver det inom styrke träning, eller vad säger ni?

(tränar 4 dagar i veckan)

tjing
2013-04-20, 16:12
Om du har svårt att äta efter träning eller tränar väldigt ofta och hårt så kan du med fördel blanda kolhydrater och protein som en träningsdrink efter träning.

I andra fall fungerar mat precis lika bra.

ohrner
2013-04-20, 16:18
tackar för svaret :D det jag äter/dricker efter träning är: 1 portion gainer, 2 skink mackor, 2 stekt/kokta ägg. men däremot så kommer jag ju direkt i från skolan innan gymmet så då får inte jag i mig så speciellt mycket före!

ohrner
2013-04-20, 16:34
så är det inte bättre om jag kanske få i mig lite kolhydrater före träningen då jag inte får i mig så mycket då?

Baronpanda
2013-04-20, 17:03
Du undrar om du ska ha kolhydrater och så säger du att du dricker gainer? xD

Gainer har redan massa kolhydrater (socker) i sig...

ohrner
2013-04-20, 17:05
ja men nu tänkte jag på före träningen? :O

jasonmago
2013-04-20, 17:09
ja men nu tänkte jag på före träningen? :O

Det behöver du definitivt inte. Sen man kan dela upp en gainer och dricka hälften före och hälfen efter om man vill. Det är förmodligen bara slöseri med pengar :)

ohrner
2013-04-20, 17:11
okej, tack för det, då skippar jag det :D

ohrner
2013-04-20, 17:22
kanske prövar denna "Carnitine Liquid istället, eller ?

Baronpanda
2013-04-20, 17:28
kanske prövar denna "Carnitine Liquid istället, eller ?

Lägg dina pengar på mat och protein/gainer istället, dra 1 shake före och efter bara så slipper du opti-noja!

ohrner
2013-04-20, 17:30
har redan gainer så jag klarar mig + så ska jag köpa protein nu, men tänkte pröva nå mer kanske :D

Baronpanda
2013-04-20, 17:32
har redan gainer så jag klarar mig + så ska jag köpa protein nu, men tänkte pröva nå mer kanske :D

Om du är "sugen" på något extra köp vanligt Kreatin Monohydrat, billigt och bra!

ohrner
2013-04-20, 17:34
har också det ;)

Jeml
2013-04-20, 17:39
verkar som du tror att du tror resultaten kommer med kosttillskotten.

för att svara på frågan så beror ju det på hur din kost ser ut över hela dagen. om du t.ex. äter 500g pasta 9ggr/dag så behöver du troligtvis inte extra carbs.

äter du bara 1macka till frukost och 500g kött till kvällsmat så kanske det behövs.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

ohrner
2013-04-20, 17:42
haha nej så dum är jag inte ;) vill bara pröva nå och ser om man får nå resultat :) som Carnitine Liquid, 500ml. folk verkar ha fått ganska bra resultat av den.

jasonmago
2013-04-21, 12:59
verkar som du tror att du tror resultaten kommer med kosttillskotten.

för att svara på frågan så beror ju det på hur din kost ser ut över hela dagen. om du t.ex. äter 500g pasta 9ggr/dag så behöver du troligtvis inte extra carbs.

äter du bara 1macka till frukost och 500g kött till kvällsmat så kanske det behövs.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ja fast å andra sidan lägger man väl hellre till lite kolisar i form av kost då istället för en halväcklig shake?

Jeml
2013-04-21, 13:33
Ja fast å andra sidan lägger man väl hellre till lite kolisar i form av kost då istället för en halväcklig shake?

ja jag personligen skulle nog aldrig dra i mig en kolhydratsshake men vissa får ju inte i sig tillräckligt med mat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Simonfrisk
2013-04-21, 13:53
verkar som du tror att du tror resultaten kommer med kosttillskotten.

för att svara på frågan så beror ju det på hur din kost ser ut över hela dagen. om du t.ex. äter 500g pasta 9ggr/dag så behöver du troligtvis inte extra carbs.

äter du bara 1macka till frukost och 500g kött till kvällsmat så kanske det behövs.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Precis det han sa.
Jag äter lite extra kolhydrater efter min träning tillsammans i min protein shake, men endast under bulk, om jag givetvis äter dåligt med kolhydrater under dagen, annars skippar jag kolhydraterna och dricker endast protein shaken efter träningen.
Sen kan du ju ladda på med kolhydrater innan träningen oxå, för att få upp energin på passet. :)

Mvh.

ohrner
2013-04-21, 13:54
ehh slänger med en (Just Dextro 2kg) så kan man kasta i sig det före träning bara ?

Jeml
2013-04-21, 14:01
ehh slänger med en (Just Dextro 2kg) så kan man kasta i sig det före träning bara ?

gör som du vill, du verkar redan ha bestämt dig.

tar du inte hellre lite godis då innan träningen eller?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

ohrner
2013-04-21, 14:05
nja, tror jag faktiskt skulle trycka i mig en sån drink lite snabbt före istället :D

Jeml
2013-04-21, 14:13
nja, tror jag faktiskt skulle trycka i mig en sån drink lite snabbt före istället :D

okej kör då.
har du någon koll på hur mkt du äter varje dag osv? skulle ju vara enklare att komma fram till ifall du behöver extra carbs då.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Simonfrisk
2013-04-21, 14:46
ehh slänger med en (Just Dextro 2kg) så kan man kasta i sig det före träning bara ?

nja, tror jag faktiskt skulle trycka i mig en sån drink lite snabbt före istället :D

Asså maltodexterin (snabba kolhydrater) som du blandar din protein shake med, är ju endast där för att hjälpa dig med ditt kolhydrat intag.

Så vet du ungefär hur mycket kolhydrater du får i dig ifrån mat m.m, och behöver yttligare lite mer kolhydrater, så tveka inte och släng i lite grann i ditt protein-pulver.

That's it, kör hårt :)

ohrner
2013-04-21, 15:17
såja tack för svaren :) om vi säger så här, jag vet att inte jag får i mig tillräckligt mycket kolhydrater varje dag, vad jag egentligen ska få i mig.

jasonmago
2013-04-21, 19:34
såja tack för svaren :) om vi säger så här, jag vet att inte jag får i mig tillräckligt mycket kolhydrater varje dag, vad jag egentligen ska få i mig.

Grattis till att du ska beställa massa kosttillskott utan att ha en susning om hur varken kroppen fungerar eller hur man ska äta. Go! Go! GO!

Eller så tar du reda på det genom att läsa på lite och förbättrar både dina resultat samtidigt som du sparar massa pengar :thumbup:

GVA
2013-04-22, 18:50
Skippa protein pulvret köp mat och ät Bcaa eller eea direkt efterträningen sen mat när du kommer hem. Tror fan inte alla dessa mängder protte pulver är bra i längden ;)

Själv dricker jag bara en protte shake när jag är vaken ovanligt många timmar. Annars består min protte av typ 500g kyckling å 700g kvarg å jordnötsmör :)

/broscience

Jeml
2013-04-22, 18:57
TS du har så jävla noll koll.. läs på istället. lyssna och ta till dig av svaren du får och lär dig.

Ursäkta men jag tycker inte det känns som du tagit till dig av svaren du fått riktigt..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Alltidxx
2013-04-23, 15:49
Före träning BCAA. Efter träning: proteinpulver under deff, Gainer under bulk. That's how I roll och så är det med den saken.