handdator

Visa fullständig version : Vitamin B5 och träning


ghostkilla
2013-04-20, 00:05
Hej!
De så att jag lider av akne och jag har använt vitamin b5 tabletter (pantotensyra) det verkar hjälpa eftersom jag får inga finnar, men träning ger mig en finne typ nånstans och sedan går bort.

Problemet är att "Vitamin B5 även känd som Pantotensyra, är bra för ämnesomsättningen av kolhydrater, protein och fett, förbättrar leverns avgiftande verkan och sänker dessutom kolesterolet och är en antioxidant."

Kommer jag gå ner i vikt av detta eftersom jag har märkt att jag känner mig lätt. Dosen jag tar är mellan 4-6 tabletter om dagen.
1 talett = 1000 mg
cirka 5000 mg om dagen tar jag. Jag vet det är mycket men för att lindra aknen måste man ta överdos, och det finns inga kända symtom på överdos förutom diarre.

Frågan är påverkar det träningen eftersom jag helst inte vill ner i vikt?

G_lund
2013-04-20, 00:28
Jag tror det är en marginell skillnad bara.

Håll koll på vågen, går du ner i vikt eller står still äter du bara lite mer mat eller tar något extra glas mjölk :)

ghostkilla
2013-04-20, 00:39
Jag tror det är en marginell skillnad bara.

Håll koll på vågen, går du ner i vikt eller står still äter du bara lite mer mat eller tar något extra glas mjölk :)

Även om jag inte gå ner i vikt kan det bränna musklerna?

tjing
2013-04-20, 13:02
Hehe

Nej.

watertouch
2013-04-20, 23:01
Nja den omskriv som att motverka "morgningstiffness" på Wiki, stelhet på morgonen...

Viktmässigt så nja, har läst vissa rapporter att det påverkar "COA" så att du bättre omsätter socker, insulinkänslighet, om du överäter det.

watertouch
2013-04-20, 23:02
Socker alltså...

jollpen
2013-07-18, 19:13
Du behöver inte oroa dig. Jag äter vitamin b5 sedan två månader tillbaks och har inte märkt någon negativ effekt. Tycker faktiskt det funkar riktigt bra. Kanske finns någon annan som fått några dåliga effekter?

jollpen
2013-07-22, 14:35
hört folk som köper b5 från utländska sidor, nån som testat en sån sida? Ska vara lite billigare

pansarvagn
2013-07-22, 16:14
Har märkt att man inte behöver ta lika stor dos som de rekommenderar. Jag brukar köra typ halva rekommenderade dosen och jag har inte problem med akne längre.

Har inte märkt att det har påverkat träningen på något sätt.

jollpen
2013-07-23, 08:13
jag äter typ 6 gr om dagen funkar riktigt bra, vågar inte sänka ifall jag får tillbaks alla finnar :p tror doseringen är rätt individuell faktiskt, eller vad tror du? Läser ju olika från olika personer hela tiden, hehe.
Läste på flashback för nån vecka sen om ren hud b5. Nån som testat? Beställde två burkar därifrån betydligt billigare än de andra svenska företagen.

jonizz
2013-07-24, 10:10
B5 o träning påverkar inte varandra. Har själv lång erfarenhet inom näringsämnen. För mig är det konstigt att inte läkare rekommenderar vitamim b5.

Jollpen: yes, jag köper också ren hud b5. Seriöst företag faktiskt, bra intryck.

jollpen
2013-07-31, 10:39
Blev faktiskt imponerad. Fick hem mina produkter för några dagar sen. Köpta ren hud akneplåster också. Plåstren va riktigt j*vla grymma, dom rekommenderar jag verklig.

jonizz
2013-08-02, 10:02
ska testa deras akneplåster vid nästa beställning då

Alget1990
2013-08-05, 09:54
Jag har kört Ren Hud B5 och Ren hud Akne plåster, sjukt jävla nöjd med bägge faktiskt. Jag käkar mkt vassleprotein och gainer och tjosan vilket gjort att jag fått en massa finnar av den skiten. Men Ren Hud b5 på nått sätt bryter ner fettet som prodceras av mjölkproteinet och därigenom hindrar från att komma mer finnar. Så för er som får finnar av era protein och andra gymtillskott kan jag verkligen rekomendera Ren hud B5 varmt:)

Alget1990
2013-08-05, 09:55
Ska även tillägga att det i övrigt inte påverkat min träning:P