handdator

Visa fullständig version : Ketogen kost vid deff


Tsandell
2013-04-19, 16:43
Sitter och funderar lite kring ketogena koster. Vad finns det egentligen för olika för-och nackdelar med en ketogen kost vid deff? *popcorn*

Tisu
2013-04-19, 17:06
Enligt mig:
+Mättnad
+God mat
+Muskelbesparande

-Enformigt
-JAG fungerar bättre med kolhydrater

Finns mer, men detta som jag spontant kom på...

Alsor
2013-04-19, 17:46
- Slöare i hjärnan då hjärnan nästan uteslutande använder av kolhydrater, vilket suger om du pluggar på uni samtidigt.

RassK
2013-04-19, 18:11
Svårt att bibehålla eller ens uppnå intensiv fysisk aktivitet.

Silveta
2013-04-19, 18:15
- svårt att hålla sig i ketos under deff pga mängderna protein man käkar

vicarious
2013-04-19, 18:17
Sitter och funderar lite kring ketogena koster. Vad finns det egentligen för olika för-och nackdelar med en ketogen kost vid deff? *popcorn*

Bra mättnad, oftast ganska enkelt att ligga lågt på kalorierna utan att behöva gå hungrig.

Tråkigt (enligt mig).
Eventuellt att träningen blir lite lidande men den kan man ju anpassa.
Möjligtvis lite dyrt för plånboken.

Tisu
2013-04-19, 18:44
- Slöare i hjärnan då hjärnan nästan uteslutande använder av kolhydrater, vilket suger om du pluggar på uni samtidigt.

Jag körde LCHF när jag tog min ingenjörsexamen, så det gick bra. Jobbig första vecka, men efter det var det mest mentala fördelar tyckte jag. Inte sömnig på föreläsningar etc.

Silencer
2013-04-19, 19:25
- Slöare i hjärnan då hjärnan nästan uteslutande använder av kolhydrater, vilket suger om du pluggar på uni samtidigt.

Så är det ju bara första dagarna, sen känner man sig väldigt klar i skallen.

begt
2013-04-19, 20:38
Heltrist mat om man inte har råd att äta en massa avokado och lax. Ens då är det trist: ingen potatis, inget bröd (oopsies räknas inte) osv.