handdator

Visa fullständig version : Deff, ang skolmat..


TheRambo
2013-04-18, 15:53
Hej jag är är en kille på 17 vårar, 180cm och 80kg. jag har just startat min första deff någonsin.

på senare tider har jag märkt att jag fått ut riktigt mycket utav mina pass på gymmet, märker det både i spegeln och styrkemässigt. så min tanke nu till sommaren är den att jag vill få bort mitt underhudsfett. med tanke på vad för mat som serveras gör detta mycket svårare.
min första tanke var den: att jag skulle ta med mat hemifrån och ersätta skolmaten. men med tanke på vilket strul det kommer ställa till så var det ingen vidare idé.
men jag undrar om skolmaten fungerar, trots deff-perioden?
en dag för mig ser ut på följande sätt:
kl.7- Ägg, kvarg, vassle protein och kreatin monohydrat
kl.12- Skolmat. inge pasta, endast det ''protein rika'' ett helt flak av grönsaker.
kl.1- eller 3- mellanmål 1. Skyr och celsius.
kl.2- eller 4- Gym, c.a 45-1 tim(hård) träning.
efter gym- gå 6km hem.
kl.5- mellanmål 2. en burk tonfisk och en frukt för att återhämta både efter passt och gången hem.
kl. 7- Middag. kan bestå av 300g kyckling, fisk eller nötkött. utan några kolhydrater, med en hel del grönsaker.

under en sådan dag dricker jag c.a 4 liter vatten och är även ganska stillastående när jag inte är på gymmet eller påväg hem.

så min fråga är nu om jag kan fortsätta som jag gör... eller är det något som jag bör ändra?

Tacksam för alla sorter av svar.:hbang::hbang::hbang::hbang:

alination92
2013-04-18, 16:01
Måltid 7 och 12 är det för lång tid emellan..

Sätt in mellanmål vid 9.30 för en god balans av din ämnesomsättning. Kan vara protein dryck, kvarg, keso eller vad som helst.

sp0941
2013-04-18, 16:01
En kort sammanfattning av vad alla andra mer eller mindre utdraget kommer säga; det är omöjligt att veta om du bör ändra något i upplägget då ingen vet hur mkt kcal du förbrukar under vilodagar/träningsdagar och hur mkt du faktiskt får i dig utslaget på en dag/vecka/månad etc.

Enklaste, är nog ändå att göra det sådär "jobbigt" och ta med egen matlåda. Fast, det är ju inget krav. Går ju superfint att deffa utan att ha stenkoll på kalori-intag osv. Då får du heöt enkelt bara hålla koll på vågen, känna efter hur det känns på passen (tappar du för mkt styrka? etc) och sen stämma av med spegelbilden.

vad gäller tidsaspekten mellan frukost och lunch, nej det är inte för långt, OM du inte själv tycker att det är för långt. ät så ofta och med så långa mellanrum du själv tycker känns bäst, kalorier in vs kalorier ut är principen här.. du kan äta allt ditt kaloriintag på ett enda tillfälle, allra helst då såklart efter träningen. du måste inte äta var tredje timma eller så för att bränna underhudsfett. kaloriunderskott bränner fett, ingen speciell föda i sig/måltidsfrekvens eller löpning.. and thats a fact.

Tisu
2013-04-18, 16:43
Måltid 7 och 12 är det för lång tid emellan..

Sätt in mellanmål vid 9.30 för en god balans av din ämnesomsättning. Kan vara protein dryck, kvarg, keso eller vad som helst.

Vad menar du med "en god balans av din ämnesomsättning"? Ska han gå ner mer i vikt genom att äta mer eller?

King Grub
2013-04-18, 16:47
Måltid 7 och 12 är det för lång tid emellan..

Sätt in mellanmål vid 9.30 för en god balans av din ämnesomsättning. Kan vara protein dryck, kvarg, keso eller vad som helst.

Hoppas du inte menar att hans förbränning skulle stanna av pga att han inte äter på fem timmar.

TheRambo
2013-04-18, 16:58
En kort sammanfattning av vad alla andra mer eller mindre utdraget kommer säga; det är omöjligt att veta om du bör ändra något i upplägget då ingen vet hur mkt kcal du förbrukar under vilodagar/träningsdagar och hur mkt du faktiskt får i dig utslaget på en dag/vecka/månad etc.

Enklaste, är nog ändå att göra det sådär "jobbigt" och ta med egen matlåda. Fast, det är ju inget krav. Går ju superfint att deffa utan att ha stenkoll på kalori-intag osv. Då får du heöt enkelt bara hålla koll på vågen, känna efter hur det känns på passen (tappar du för mkt styrka? etc) och sen stämma av med spegelbilden.

vad gäller tidsaspekten mellan frukost och lunch, nej det är inte för långt, OM du inte själv tycker att det är för långt. ät så ofta och med så långa mellanrum du själv tycker känns bäst, kalorier in vs kalorier ut är principen här.. du kan äta allt ditt kaloriintag på ett enda tillfälle, allra helst då såklart efter träningen. du måste inte äta var tredje timma eller så för att bränna underhudsfett. kaloriunderskott bränner fett, ingen speciell föda i sig/måltidsfrekvens eller löpning.. and thats a fact.
Får tacka så mycket, då alltså fortsätter jag med min nuvarande kost och försöker därmed hålla koll på vikt nedgång. sam om jag har någon muskelförsämring osv. tack tack.

Alfers
2013-04-18, 17:00
Jag hade kört på skolmaten. Är det riktigt kass mat så ät bara mindre av den och ät mer på kvällen.