handdator

Visa fullständig version : Uppdelning av makronutrienter Deff VS Bulk

diezel
2013-04-18, 16:44
Tja,

Tänkte kolla hur det blir med uppdelningen av makronutrienter vid Deff mot Bulk?

Just nu ligger jag på deff, och delningen är:

Protein: 405g

Kolhydrater: 223g

Fett: 101g

Totalt 3421kcal

Nån som har tips på upplägg för bulken?

När jag startade deffen låg jag på 103kg och är 190cm lång. Nu nere på 91kg och börjar få bra form!

Funderade lite på denna delning:

Protein: 300g

Kolhydrater: 435g

Fett: 140g

Totalt: 4197kcal

Vill gärna få lite tips och synpunkter, har alltid ätit och ätit för att växa. Och detta är min första deff men det går riktigt bra. Men har tänkt att köra denna bulk och inte bli så j***a fet haha.. :) Utan försöka hålla en ganska schysst bulk form ändå! :)

Tacksam för svar och synpunkter*flex*

Jeml
2013-04-18, 16:53
onödigt mycket protein både på deff och bulk!
på bulk behöver du max 2g/kg kv.. för att göra det enkelt kan vi säga 200g protein.

för att hålla nere fettinlagringen på överskott bör man förmodligen hålla fettintaget relativt lågt.
max ~1g/kg kv. lägre funkar också. så 90-100g fett i ditt fall då.

kolhydraterna kan du äta obegränsat av, fyll upp resten av kalorierna du behöver för att gå upp i vikt med carbs :) gissar att det blir runt 700g/dag på din angivna kalorimängd.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

sp0941
2013-04-18, 17:11
Är det bara jag som reagerar på 3400kcal under deff (!)? Du måste ju va brutalt stor, träna onödigt mkt alternativt en kombination haha. jag är 184 cm lång, väger in på 80 kg, snittar 2200kcal på träningsdagar, och jag tränar hårt. iaf enligt mig själv :)

editerar mig själv med reservation för att du har ett väldigt fysiskt arbete! :D måste väl vara så antar jag. :)

diezel
2013-04-18, 17:16
Är det bara jag som reagerar på 3400kcal under deff (!)? Du måste ju va brutalt stor, träna onödigt mkt alternativt en kombination haha. jag är 184 cm lång, väger in på 80 kg, snittar 2200kcal på träningsdagar, och jag tränar hårt. iaf enligt mig själv :)

editerar mig själv med reservation för att du har ett väldigt fysiskt arbete! :D måste väl vara så antar jag. :)

Brutalt stor vet jag väll inte, men är inte liten heller! :) Tränar 5-6 gånger i veckan. Sitter på arslet hela dagarna då jag pluggar. Så ända jag gör om dagarna som är fysiskt krävande är träna och laga mat. Kan tillägga att jag fastat 24h 1 gång i veckan också. Men annars så har kosten legat rätt precis på 3400kcal 6 dagar i veckan. Gått ner ca 10kg och formen börjar bli bra. Skulle nog ner till ca 87-88kg för att se riktigt bra ut! :)

diezel
2013-04-18, 17:18
onödigt mycket protein både på deff och bulk!
på bulk behöver du max 2g/kg kv.. för att göra det enkelt kan vi säga 200g protein.

för att hålla nere fettinlagringen på överskott bör man förmodligen hålla fettintaget relativt lågt.
max ~1g/kg kv. lägre funkar också. så 90-100g fett i ditt fall då.

kolhydraterna kan du äta obegränsat av, fyll upp resten av kalorierna du behöver för att gå upp i vikt med carbs :) gissar att det blir runt 700g/dag på din angivna kalorimängd.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hmm, proteinet kommer jag nog inte dra ner på. Gillar min kyckling, så det kommer nog stanna på 300g. Men fettet läre jag väll kanske dra ner på då! :)

sp0941
2013-04-18, 17:18
Brutalt stor vet jag väll inte, men är inte liten heller! :) Tränar 5-6 gånger i veckan. Sitter på arslet hela dagarna då jag pluggar. Så ända jag gör om dagarna som är fysiskt krävande är träna och laga mat. Kan tillägga att jag fastat 24h 1 gång i veckan också. Men annars så har kosten legat rätt precis på 3400kcal 6 dagar i veckan. Gått ner ca 10kg och formen börjar bli bra. Skulle nog ner till ca 87-88kg för att se riktigt bra ut! :)

Well, då gör du ju uppenbarligen sakerna rätt. Good for you! :)