handdator

Visa fullständig version : Katten pissade på mina gym skor. Vad göra?


MrKnubbis
2013-04-18, 08:27
Hallå

Som rubriken lyder så har min katt pissat på mina skor jag använder till gymmet.

Har försökt med massa saker för att få bort lukten.. men får helt enkelt inte bort det.

Köpte något som hette Piss Off ifrån en djuraffär och sprejade sönder dem. Maskin tvättat, lät dem ligga i blöt hela natten och torkade dem sen.

Luktar fortfarande.



Behöver tips. Det är ett par skor för 2500kr så jag känner inte direkt för att köpa nya.

Under tiden, vad säger folk om att träna i sockar? Kör alltid det till knäböj men till ett helt pass..

Andy.da.wohoo
2013-04-18, 08:29
jag ställde ett snapsglas fyllt med ättika i mina skor när de luktade äckel. Lät det stå en vecka och tycker stanken försvann. Kanske kan funka för dig med.


Träna i strumpor funkar väll, man blir smutsig under foten bara.

Dravena
2013-04-18, 08:46
Följde du instruktionerna på Piss Off? Det brukar annars funka väldigt bra. Ättika är också ett tips som ovan.

Nästa steg är att kastrera katten om den är okastrerad ;)

MrKnubbis
2013-04-18, 09:15
Följde du instruktionerna på Piss Off? Det brukar annars funka väldigt bra. Ättika är också ett tips som ovan.

Nästa steg är att kastrera katten om den är okastrerad ;)

Vi kastrerade katten, men enligt vetrinären så hade den en kula som inte riktigt hade ramlat ner så de kunde inte ta bort den. Men den skulle vara kastrerad nu så den inte kan föröka sig å skit.

Men vi kastrerade inte den direkt så den har vissa "behov" kvar tydligen.


Ja, följde instruktionerna på Piss off.. :( Skorna luktar inte lika mycket nu, men fortfarande en svag lukt av det. Ska testa ättika!

Tack för alla tips.

blondyz
2013-04-18, 09:18
Tips är att gå med dem hemma även om du tycker att du fått bort lukten helt, lite svett och värme drar fram de flesta obekväma dofter som annars kan tyckas ha försvunnit, inte så kul att inse det på gymmet kanske :P

Ronn
2013-04-18, 09:34
Kissa på katten för att visa att den gjort fel. :D

MrKnubbis
2013-04-18, 09:38
Tips är att gå med dem hemma även om du tycker att du fått bort lukten helt, lite svett och värme drar fram de flesta obekväma dofter som annars kan tyckas ha försvunnit, inte så kul att inse det på gymmet kanske :P

Insåg att han ens hade pissat på dem när jag skulle ta på mig skorna. (Har alltid sockar på mig när jag kör knöböj och det är min första övning så tog inte på dem i omklädnignsrummet. utan tog med dem ut, under rush hour och gymmet var nästan fullt.

Tar på mig dem i mitten av gymmet och känner då lukten av katt piss... kunde itne göra något annat än att acceptera det och fortsätta mitt pass.. var ganska kul *facepalm*)

Kissa på katten för att visa att den gjort fel. :D

Jag kissade på honom igår när han sov!

944RS
2013-04-20, 18:00
Kissa på katten för att visa att den gjort fel. :D

Det var det första jag tänkte på när jag läste rubriken :)

TommyBoy
2013-04-20, 18:06
Lägg skorna i en plastpåse och sen in i frysen med dem. Tina ett dygn senare. Dödar bakterierna som orsakar lukt.

eiri
2013-04-23, 17:28
kissa tillbaks