handdator

Visa fullständig version : Har tappat bort mina betyg, bör ja maila skolan?


hungry
2013-04-17, 19:42
Tja! Ska plugga upp/läsa andra kurser på komvux och dom frågade mig om mina betyg gick hem och letade. Men hittade dom inte, vad ska ja göra?:(

lanzal
2013-04-17, 19:51
Maila din skola kanske?

Ronn
2013-04-17, 19:51
Börja med att kontakta skolan, var inte rädd att ringa runt och fråga.

hungry
2013-04-17, 19:52
Hade de i bakhuvudet. Det finns inte i ''stordator'' som alla skolverk kan se? Annars mailar ja min gamla skola.

Mollestam
2013-04-17, 19:53
Kontakta skolan du gick på och be om att få originalbetyg. Kan eventuellt kosta, beroende på hur skolan ser frågan.

LarsLasr
2013-04-17, 19:53
Kolla studera.nu, alla mina gymnasiebetyg är registrerade där och jag tog studenten 2006

kanske ligger på antagning.se nuförtiden

hungry
2013-04-17, 19:54
Tack för hjälpen ! :) Det uppskattas.

begt
2013-04-17, 19:56
Om inte larslasr tips fungerar kan du gå till skolkontoret (ring före).

wo0ord
2013-04-17, 19:56
Kolla betygsdatabasen och se om din skola står med där. Annars kan du ju bara ringa din gamla skola och be dom skicka hem dina betyg kostnadsfritt.

Tomas W
2013-04-17, 20:52
När jag behövde mina gymnasiebetyg för att söka ett arbete ringde jag till skolan som skickade de med posten direkt gratis. Så finns de inte på antagning så bara ring till skolan så fixar de det. :)

hungry
2013-04-17, 20:55
När jag behövde mina gymnasiebetyg för att söka ett arbete ringde jag till skolan som skickade de med posten direkt gratis. Så finns de inte på antagning så bara ring till skolan så fixar de det. :)

Ska höra av mig till dom i morgon:)

grisbil3n
2013-04-17, 22:33
Bara att ringa skolan som sagt, det är en smal sak för dom o skicka dina betyg.

watertouch
2013-04-17, 22:58
Kapar tråden, om man INTE känner att man fick rätt slutbetyg... Går det att ändra... NU efter ca 8a år?
(gick på nån typ av hjärtmedicin/sjukskrivning och min läkare ville gärna samtala med rektorn/skolan) vart ju inte av.... IG i idrott!!!= saknar slutbetyg

Har sparat sjukintyget så tycker jag inte förtjänar det då jag inte skolkade, plus närvarade...

Men det har ju gått viss tid nu så tror jag kan bli tvungen att läsa om dem flesta grundämnerna då jag saknar slutbetyg...;)

spoonchest
2013-04-18, 03:54
Jag tror man får läsa upp betyg om det är IG man vill bättra på. Men man får inte läsa upp ett VG till ett MVG, bara för att man är missnöjd.

OnT: Så vet jag inte hur många gånger jag begärt ut mina betyg från gamla skolor. Ring och tjöta lite. Jag vill minnas att det krävs att administrativa tanten både måste resa på sig och använda en kopiator, så det behöver inte vara helt utan protester.

tlk
2013-04-18, 06:18
Kapar tråden, om man INTE känner att man fick rätt slutbetyg... Går det att ändra... NU efter ca 8a år?
(gick på nån typ av hjärtmedicin/sjukskrivning och min läkare ville gärna samtala med rektorn/skolan) vart ju inte av.... IG i idrott!!!= saknar slutbetyg

Har sparat sjukintyget så tycker jag inte förtjänar det då jag inte skolkade, plus närvarade...

Men det har ju gått viss tid nu så tror jag kan bli tvungen att läsa om dem flesta grundämnerna då jag saknar slutbetyg...;)

Att du har varit sjuk under skoltiden är så klart tråkigt. Men inte kan du få G om du inte har nått upp till kraven för ett G oavsett hur sjuk du varit.


Men klart du kan läsa upp dig på Komvux. DO IT. Möjligt att du kan få någon fördelaktigare ratio lån:bidrag från CSN med om det rör sig om att få grundläggande behörighet.