handdator

Visa fullständig version : Ner i fettprocent


Lehtinen
2013-04-17, 05:19
Jag har planer på att nån gång ställa mig på scenen. Men min första tanke var att gå ner så mycket som möjligt i bara fettprocent för att se hur mina muskler ser ut, vad jag har att jobba med så jag vet vilket jag kan tävla i. Jag är tacksam för tips, trix och idèer som fungerar och underlättar en diet.

Just nu äter jag 5-6ggr om dagen och maten jag äter e så kallad "clean". Har dock bara tränat seriöst i några månader på gymmet men träning har alltid vart en stor del av mitt liv sen jag var 8år.

Tackar på förhand ;)

AronP
2013-04-17, 08:06
Saknar du grundläggande kunskap så börja där. Har du den men bara vill ha lite bonus så kan du söka lite här, det finns många liknande trådar. Men spontana förslag är att timea in maten rätt, laga mat som ger mycket volym för lite kalorier (potatis och fluff t.ex), träna ordentligt under dieten. Ät inte för lite.

Kul med tävling.

Zeq
2013-04-17, 17:34
Uppskatta hur mycket kcal du gör av med genom någon av de klassiska ekvationerna och räkna hur mycket kcal du stoppar i dig under en dag. Sträva efter ett underskott på ca 500 kcal. Beroende på hur mycket fett du har kan du ändra underskottet.

Så, nu lär du ha en ganska bra bild av ditt läge. Äter du för mycket kcal i dagsläget så är några heta tips att slänga in mer grönsker, minimera att dricka i dig kcal, drick mycket vatten och rent generellt att söka efter näringsrika livsmedel som ger hög mättnad på lite kcal. Ligger du för lågt så försök först att äta mer mat. Om det inte går så leta upp kaloritäta livsmedel och/eller drick mer kcal.